• EnAnka

gravida i linköping?! :)

Hejsan!
    Den 7 juli kom vår söta bamsetjej till oss - 54 cm och 4540 g! Jag fick till slut bli igångsatt men är i efterhand nöjd med förlossningen! Nu har vi nyss kommit hem och jag oroar mig hela tiden för den här värmen. Lillan (som ni förstår är hon än så länge namnlös) har dock bara sovit hela tiden hittills och verkar föga bekymrad.
    Hoppas vi ses snart! 

• EnAnka

Halloj!

En fika snart vore trevligt, själv är jag i Örebor en hel del innan sommaren och kommer bara hem "permanent" runt den 26e egentligen.

Skäms nästan när jag läser om allas problem, vi har det så löjligt lätt här tycker jag. Hon äter oftast bara var 4e timme, förvisso tar varje pass någon timme med pauser men de är bara mysiga. Hon gillar väl också att bli buren mycket men har man saker att göra är en bärsjal toppenbra! Dessutom är hon så makalös att hon sover 7 timmar i sträck per natt! Hon skriker nästan aldrig heller utan är allmänt lycklig. Nu har hon sovit 3-4 timmar så snart dags för mat igen antar jag:) 

Annars "leker" vi ganska mycket, dvs att hon sitter i mitt knä och tittar på mina grimaser - makalöst roligt verkar det vara!:)

Hoppas ni har det bra annars! 

• EnAnka

Kan i princip när som helst från fredag framåt, har svårt att fylla dagarna tycker jag.

• EnAnka

Ser att jag redan stod med på listan så jag har väl lyckats tackat ja och glömt bort:P

• EnAnka
    Honey1982 skrev 2010-09-09 14:05:31 följande:
    Då har man blivit tvåbarnsmamma. Är fortfarande kvar på Vrinnevisjukhuset i Norrköping där dottern Amelia förlöstes genom planerat kejsarsnitt i tisdags. Idag hoppas vi få komma hem till storebror och verkligheten. Jag tycker att jag har återhämtat mig snabbt men det kommer förstås ta lite tid innan man är i form för promenader etc. Hoppas hänga med på fikor framöver i höst!

Förresten, är det nån som ska gå på babysim?
    Stort grattis! Vad roligt. Härligt att allt verkar ha gått bra hittills. Vi tänkte gå på babysim på simhallen ibland eftersom vi har multikort där så det blir billigt.
  • EnAnka
    Honey1982 skrev 2010-09-10 07:55:03 följande:
    Tack för gratulationerna! Hon var 49 cm lång och vägde 3080 gram.

Är det simhallen som har drop in babysim?
    Ja, det är det! Jag vet iofs inte om det finns på andra ställen också.
  • EnAnka
    Mamman till tre skrev 2010-09-17 10:19:16 följande:
    Hejsan! Får man vara med här?? Här finns en tvåbarnsmamma i LInköping som väntar nästa stjärna. =). Är nu i vecka 16. =)
    Hej,

Såklart är du varmt välkommen hit! Hoppas vi ses framöver. 
  • EnAnka
    Zelinra skrev 2010-09-27 22:38:02 följande:
    Välkommen till de nya i forumet.

Lite uppdatering: Idag har jag BF. Känns lite konstigt att det är den här dagen som man har längat efter i 9 månader. Nu har den kommit och gått i alla fall och inga tecken på att det ska födas några barn här än så länge Rynkar på näsan. Jag vet att man inte ska hänga upp sig på BF-datumet men det har jag gjort ändå. Jag blir irriterad på mig själv för att jag går och känner efter hela tiden. Tänker typ att gjorde inte den där sammandragningen lite ont trots allt :) Konstigt att man längtar efter att det ska börja göra ont men det gör jag faktiskt.

Mina händer har svullnat upp till korvar och fingrarna är avdomnade och gör ont, speciellt på natten. Barnmorskan sa att det berodde på karpaltunnelsyndrom. Så mina planer på att sticka en massa filtar har gått åt skogen för så fort jag gör något med händerna får jag ont av det. Förövrigt mår jag jättebra och är inte alls trött på att vara gravid eller ha stor mage. jag tycker det är mysigt och häftigt när det rör på sig där inne men samtidigt längtar jag så otroligt efter vår bebis och vill att livet som förälder ska börja.

Hoppas att alla ni som fått era små gosingar mår bra och att era bebisar växer som de ska. Ska bli kul med en fika sen när min också har tittat ut.
    Ha de gott tills dess.
    Skönt att det överlag är bra i alla fall. Jag tyckte dagarna efter BF gick snabbast faktiskt för så fort det var passerat ställde jag in mig på igångsättning efter 2 veckor och passade på att njuta av min sista tid någonsin som jag inte var förälder, det var en ganska positiv tid upplevde jag så du kan ju försöka göra det bästa av det!

Stort lycka till!
  • EnAnka

Halloj!

Hoppas att allt är bra med er. Här går det undan, Tora är snart 3 månader nu och har börjat vända sig från rygg till mage och ska pilla på och utforska allt hon ser, superkul! Idag har hon vaccinerats så vi bävar lite inför vad som komma skall, men hoppas att det går bra.

I övrigt kanske det är dags att ta en fika igen, eller vad tror ni? Själv är jag ganska tillgänglig mest hela tiden i alla fall:)

Svar på tråden gravida i linköping?! :)