Zelinra skrev 2010-09-27 22:38:02 följande:
Välkommen till de nya i forumet.
Lite uppdatering: Idag har jag BF. Känns lite konstigt att det är den här dagen som man har längat efter i 9 månader. Nu har den kommit och gått i alla fall och inga tecken på att det ska födas några barn här än så länge

. Jag vet att man inte ska hänga upp sig på BF-datumet men det har jag gjort ändå. Jag blir irriterad på mig själv för att jag går och känner efter hela tiden. Tänker typ att gjorde inte den där sammandragningen lite ont trots allt :) Konstigt att man längtar efter att det ska börja göra ont men det gör jag faktiskt.
Mina händer har svullnat upp till korvar och fingrarna är avdomnade och gör ont, speciellt på natten. Barnmorskan sa att det berodde på karpaltunnelsyndrom. Så mina planer på att sticka en massa filtar har gått åt skogen för så fort jag gör något med händerna får jag ont av det. Förövrigt mår jag jättebra och är inte alls trött på att vara gravid eller ha stor mage. jag tycker det är mysigt och häftigt när det rör på sig där inne men samtidigt längtar jag så otroligt efter vår bebis och vill att livet som förälder ska börja.
Hoppas att alla ni som fått era små gosingar mår bra och att era bebisar växer som de ska. Ska bli kul med en fika sen när min också har tittat ut.
Ha de gott tills dess.
Skönt att det överlag är bra i alla fall. Jag tyckte dagarna efter BF gick snabbast faktiskt för så fort det var passerat ställde jag in mig på igångsättning efter 2 veckor och passade på att njuta av min sista tid någonsin som jag inte var förälder, det var en ganska positiv tid upplevde jag så du kan ju försöka göra det bästa av det!
Stort lycka till!