• EnAnka

gravida i linköping?! :)

Ja men då får jag väl föreslå en tid då. Vad sägs om 14.00 på torsdag (7/10)? Samma ställe som sist (jag känner inte till några andra:P)?

• EnAnka
    Honey1982 skrev 2010-10-04 19:18:54 följande:
    Jag är gärna också med och fikar nu, men kan inte den här veckan. Är det nån som kan nästa vecka?
    Ja, jag kan alltid:P
  • EnAnka
    lolca skrev 2010-10-04 20:40:36 följande:
    Berätta gärna hur Tora reagerade på sprutan! Alva fick sin för ett par veckor sedan och hon mådde inte bra efter den. Hon hade jätteont i låren där de hade stuckit och vi fick ge alvedon. Hon ville mest ligga vid bröstet hela eftermiddagen och grät ganska mycket.

Fika låter trevligt!  
    Jag var inte där under själva vaccinationen så det är väl sambon som har koll på infon och så. Idag har hon varit lite hängig och galet trött, dock var hon det redan igår så tror hon är lite sjuk. Hon har dock inte verkat ha haft ont. Ska uppdatera om det händer något:)
  • EnAnka
    idupur skrev 2010-10-05 16:53:33 följande:
    Mig passar det bra, men jag var ju inte där sist så var ska vi träffas?
    Kan det ha hetat Klaras? Det är andra som har koll på det här:P Om det är bättre för fler att ha nästa vecka kan jag ju slumpmässigt föreslå Tisdag 12/10 kl 11.30?
  • EnAnka
    Honey1982 skrev 2010-10-11 13:07:54 följande:

Hur många blir vi imorgon?

Funderar på om det kanske är bättre att satsa på 11 än 11,30, så man inte hamnar mitt i lunchrusningen. Det kan ju vara svårare att hitta bord då, speciellt om vi är några stycken med barnvagnar.

11 låter bra, jag kan komma!
  • EnAnka
    Honey1982 skrev 2010-10-12 09:37:40 följande:

Inget jättestort uppbåd idag då
    Men jag kommer iaf, så jag hoppas att nån mer dyker upp så jag inte behöver fika själv.

Jag är på väg så vi blir nog minst två, haha:)
  • EnAnka
    Honey1982 skrev 2010-10-18 13:57:41 följande:
    Fikan var jättetrevlig, det var roligt att få ett ansikte på ett par nicknames.

Är det nån som är fikasugen inför nästa vecka?
    Jag är! För min del funkar tisdag kl 11.00 bra som förra gången, passar så bra med babysimmet. Annars funkar hela onsdagen bra och hela fredagen.
  • EnAnka
    Zelinra skrev 2010-10-18 22:15:10 följande:
    Hej allesammans.

Nu har jag äntligen fått en bebis att gosa med Solig
    Vår lilla Elvira kom den 3e oktober kl 12 på dagen. hon var 50 cm och vägde 3610g. Jag började känna av värkarna vid kl 17 på lördagen men de började först göra ont vid midnatt. Vi åkte in klockan 3 på natten då mina värkar gjorde fruktansvärt ont. Var öppen 3 cm när vi kom fram. Kl. 9 var jag öppen helt och kl 11 började krystvärkarna. Fy fan va ont det gör att föda barn säger jag bara (fast det verkar vara väldigt individuellt.). Som tur är går all smärta över så fort bebisen är ute och då förvandlas den värsta upplevelsen till den mest magiska, underbaraste upplevelsen någonsin.

Trodde jag skulle stanna på BB 3 dagar ungefär men det visade sig att jag snabbt blev uttråkad och ville hem så vi åkte hem redan innan lunch dagen efter.
    Nu har Elvira blivit 15 dagar gammal och hon äter som ett troll. Hade efter 10 dagar redan gått upp 300 g och växt 2,5 cm. 

Följer gärna med på fika så småningom. Måste bara bli lite bättre på att planera tiden här hemma. Man får ju liksom börja 2 timmar tidigare med allt om man ska iväg nånstans. Glad

Ska försöka lägga in en bild så ni får se Elvira.

Åh gud så söt! Jätteroligt att  höra at allt har gått bra. Håller med om att det gör orimligt ont, dock inte om att det går över direkt:P Har verkligen varit nyfiken! Stort grattis!
  • EnAnka
    Vi som kan fika på torsdag 4/11 kl 11.00

*Honey1982
    *Idupur
    *EnAnka
  • EnAnka
    milla1976 skrev 2010-10-26 17:26:42 följande:

hej! jag är nybliven mamma  och ny i stan så vore jätteskoj om  det är någon eller några som vill fika eller bara ta en promenad nån dag...

hälsningar

Välkommen! 4/11 är nästa tillfälle, som du kanske har sett:) Då får du gärna följa med!
  • EnAnka

Tyvärr hinner inte vi komma då jag har alltför mycket att göra hemma inför vår Ålandsresa idag. Hoppas verkligen kunna haka på nästa gång!

• EnAnka
    brandynova skrev 2010-11-09 20:47:04 följande:
    Hej på er!

Jag kunde inte heller torsdags då min lilla fina kille bestämde sig för att komma ut natten till torsdag.  hänger hemskt gärna med en annan gång :)
    Åh vad roligt, stort grattis! Hoppas att allt har gått bra.
  • EnAnka

Tisdag förmiddag fungerar nog för mig, kan de flesta dagar såvitt jag vet.

Svar på tråden gravida i linköping?! :)