• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • Jolinsfaster

Hej!

Så det är här ni hänger!

Bezilia hade visst också börjat en ny tråd, men jag mailade till henne och skrev att hon skulle komma hit istället.

Hur går det med fikaplanerna? För min del är helgen bäst. Lördag kan jag i stort ett hela dagen och på söndag efter kl 13.

• MumsMaräng

FikalikaLudvika- jag kommer när helst ni bestämmer! Ska på UL i morgon. Försöker att inte vara nojig över att jag inte (eller extremt sällan och då väldigt lite) känner fosterrörelser. Jag VET ju att det kan dröja till v 26 innan man känner riktigt, beroende på hur livmoder och moderkaka och rubbet ligger. Men ändå... Nå, i morgon får vi i alla fall komma och titta lite. Annars så lunkar livet på. Eller ja, rusar är väl riktigare bestkrivning, med jobb och två barn och hus och livet runt omkring. För er som har små, eller inga, barn kan jag säga att det blir inte direkt LUGNARE när de börjar ha aktiviteter och ska till kompisar och så... Jag är supertrött och inte världens käckaste Mama på kvällarna, men dagarna fungerar bra.
    Hoppas ni alla mår bra, och jag ser fram emot att träffa er!

• Bezilia

Hej igen!

Vad bra att en ny tråd var startad! Hoppas att ni alla haft en bra helg. Själv var jag hos barnmorskan igår och lyssnade på hjärthjud. 145 kraftiga slag i minuten hade den lilla bebisen! Så spännande att höra! En annan sak som var kul var att vi kommer att få inbjudan till föräldragrupp i nästa vecka. Kursen kommer att starta i mars. Det ska bli spännande att gå!

Vilka barnmorskor har ni? Jag har Marie på Citypraktiken och hon är superbra!

Jag gör ett nytt försök med vår fikalista...
    Jolinsfaster jag la in dig med i listan så blir det lite lättare att få överblick.

v3
    mån Plogen (e 16) Bezilia (e 16)
    tis happy, Sara (om det är efter kl 16), nihao (e 16) Bezilia (e18)
    ons happy, Sara (om det är före kl 12), nihao (e 16) Plogen (e 16) Bezilia (e18)
    tors happy,
    fred happy, Sara, Nihao (e 16) Plogen (e 16), Bezilia (e18)
    lörd Angeni, Sara (om det är före kl 12), Bezilia, nihao, Plogen, Jolinsfaster
    sönd Angeni, Bezilia, nihao, Plogen, Jolinsfaster (e13)

Vem är inte uppskriven på listan?

/Anna

• Nihao

Hej hej.
    Hur känner ni ang fika? Är det stan som gäller eller vågar nån bju hem? Om stan, känner ni för bara fika eller blir det nån lättare mat-intagning om vi tar det kvällstid?
    Idag känns stressigt, men ska vi inte planera in nån liten träff i helgen kanske? Lördagslunch på stan eller söndagskaffe hos nån? Vad säger ni?

• Jolinsfaster

MumsMaräng: Vad spännande med UL! Det kommer gå så bra såå, ska du se. Jag har inte kännt nå fosterrörelse alls, fast jag är ju "bara" i vecka 18 med första barnet så det känns som det kommer dröja minst två veckor till. Min moderkaka ligger långt fram också, vilket också kan göra att det dröjer innan det känns nåt, är det nån som har koll på det? Har för mig att jag läst det nånstans.

Nihao: För egen del känns lördagslunch eller fika på stan som den bästa lösningen. Det kanske iofs är några av er som bor mycket större än vad jag gör som kan tänka sig att bjuda hem folk. Det funkar för mig isf.

• MaraFara

Ang fika så kan jag när som helst den här veckan.. Är hemma och sjukskriven av en anledning som ni kan få höra sen när vi träffas.. Men jag varnar er, det är en lång historia :).. Känner verkligen att jag behöver komma ut och hitta på ngt skoj..

Har sen i lördags verkligen känt sparkar.. Känns som dova hjärtslag i magen :).. Minns känslan från barn nr 3, då det var exakt samma känsla..

• Bezilia

MumsMaräng: Hur gick det på ultraljudet idag? Hoppas att allt var bra!

När det gäller fikan så tycker jag att lördagsfika/lunch låter bra. Sen kan vi ju ta fika hemma hos varandra efter det. Iallafall dem av oss som har tillräckligt stort.

/Anna

Svar på tråden bf-juni västerås