• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • HippYgirl

vikh: ja då var du med, välkommen! :)

• MumsMaräng

Ny vecka då...
    Angeni: Hoppas det ska gå bra i Uppsala och också att ni får goda besked om nya bebisens njurar. Funderar ni på att sälja och flytta till större eller flytta någon annanstans, eller varför vill ni ev flytta?

Jag har varit mer vaken än sovit i natt, och känner mig helt mörbultad. Men det är väl bara att vänja sig, om ett halvår startar det : nattvakslivet! Hej och hå!

Ha en skön dag!

• happy73
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 22 maj - Bezilia
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 25 Juni - Angeni

Ni nya kan väl skriva in er här på listan. Välkomna är ni också.

Kul att höra att fikaat gick bra. Bra med en ny fika träff också. Jag ska kolla upp datumet så fort som möjligt för den här gången vill jag vara med{#lang_emotions_smile}
  • angeni

Mumsmaräng: Vi vill ha större, har just nu bara 1 sovrum uppe och sover i två halvdanna rum i källaren. Detta då vi gjorde portal mellan ett sovrum och vardagsrummet förra året. Blev jättefint men då hade vi inte räknat med att få en bebis till så snabbt.

Men försäljningen går inge vidare och vi kommer stå med skulder kvar på mint 100 tusen vid en försäljning. Så det är antingen det eller att renovera och få mer skuld.
    Lite svårt val...

• Nihao

Angeni: trista förutsättningar. Hoppas det ordnar sig.

Ja, det var kul att ses, jag tänkte att Det tar väl en timme eller så, och så vips var klockan kvart över två och Oj så snabbt det gick!
    Bra också att vi bokade in en ny date på en gång. Vi får se hur läget ligger om jag kommer själv eller tar med mina små vilddjur, det är ju alltid kul att leka med "jämngamla" för barnen. =)
    Undrar om man ska baka nåt och ta med?

Här väntar jag fortfarande på konkreta besked från chef vad som händer. Så länge håller jag min graviditet obenämnd (om ingen frågar, för jag ljuger inte), men det "roliga" är att vi ska på invigning för ett nytt kontor på fredag i Solna, och jag erbjöd då att köra bil så man kommer rätt, och så får 4 pers till plats... och jobbarkompisarna försöker övertala mig att ställa bilen och ta tåg så jag kan få dricka! "Det går väl bussar, och pendel, och och... det måste väl gå å koll upp?"
    Att det inte ser nåt tycker jag är fantastiskt! Ha ha.

• Jolinsfaster

Även jag vill tacka för en trevlig lunch. Trodde inte att tiden skulle gå så fort. Kändes inte som vi var "klara" och då hade det ändå gått över två timmar! Det bådar gott inför framtiden.

Nihao: Låter väldans gott med nåt bakat. Det bästa vore ju om man kan baka nåt som är hyfsat nyttigt, iaf för min egen del som har såå svårt för godsaker (allra helst nu). Igår på jobbet fick jag i mig sex (!!) småkakor) alldeles för lätt. Usch o fy. Nu blir det inget mer sånt den här veckan.
    Dina jobbarkompisar borde ju vara glada över att du ställer upp och kör dom dit ni ska så ni slipper krångla med tåg och pendel. Jag vet själv hur mycket jag trodde att folk skulle misstänka, men dom gör inte det. Svågern drack tom ett glas av mitt alkoholfria vin utan att fatta vad som var på gång!

Igår kände jag sparkar för första gången! Tror iaf att det var det. Kände under dagen att det "grejade" långt ner i magen, och samma sak på kvällen. La handen långt ner på magen och plötsligt kom det två puffar ganska tätt! Försökte få mannen att känna, men han vågade inte först. Sen när han väl kände, så ville inte bäbisen puffa nå mer. Lär komma fler gånger. Var så häftigt och läskigt på samma gång. Nåt där inne som man inte kan styra över.

• MumsMaräng

Vad jag mycket hellre skulle sitta med er och snacka nu än sitta och skriva en text om affärsplaner och ordlista med ekonomitermer för företagare...

• MaraFara

Själv ska jag nog faktiskt ta och baka semlor idag.. Finns ingenting som får mig att bli så pysslig och huslig som att vara gravid.. Jag som i vanliga fall knappt tittar åt ett paket jäst..

Var även förbi CHANGE igår för att införskaffa nya BHar.. Har ju länge tryckt ner behagen i en alldeles för liten BH, men igår insåg jag att det var dags för nya.. Det vällde nämligen ut både här och där.. Och vad kom jag hem med.. G-kupa!! Madre Mia!! Höll ju på att dö i butiken.. Fast jag tror att CHANGE har andra kupstorlekar, för jag kan aldrig ha gått från en Lindex-C till en CHANGE-G.. Jaja, behagen mår bra iallafall och slipper ha det så trångt..

• angeni

Marafara: Det där känner jag igen, fick byta i vecka 8 förra gången. Denna gången känns det inte som brösten växt något ännu till min lycka och sambons misstycke:P Men jag använder samma bh:ar som förra gången. De är knappast sexiga, men utan byglar så det är så skönt:)

• MaraFara

Å jag skrek nog så hela Gallerian hörde igår, när expediten kom med förslag på BH utan byglar.. Jag bara måste ha byglar :), och microfiber-material.. Annars kan jag lika gärna vara utan..

Svar på tråden bf-juni västerås