• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • MumsMaräng

Jag tror all denna snö bidrar till att det känns som att det är VÄLDIGT lång tid kvar, för mig. Det verkar ju som permafrost och evig istid... Hur som haver så tror jag vi fixar det mesta utom vagn genom att låna och köpa begagnat och gräva i förråden. Sedan unnar jag mig ett och annat fint besseplagg bara som liten lyx. När andra tar ett glas vin på fredagen, typ.
    Jag känner att mitt tålamod inte riktigt är vad det brukar vara och jag tänder lätt till ordentligt med de större ungarna, särskilt på kvällarna när jag är trött.
    Mannen, som nog hoppats att denna graviditet skulle vara som den förra, är besviken över att vi inte har något "vuxengos" ALLS. Men det är inte ens värt att ta upp till diskussion, tycker jag!
    Annars har jag varit och pratat med en präst och dop och bröllop, så de tankarna börjar bli aktuella igen, och kännas kul.
    Det ska bli roligt att träffa er alla igen, och att träffa de av er som inte var med förra gången. Hoppas vi får till en  tid då många kan!
    Kram, M

• HippYgirl

Kollade nu och såg att det är exakt 100 dagar kvar till Bf och då vart  jag faktiskt lite nervös och stressad, visst vi har det vi behöver men ja tror nog det är själva förlossningen jag är lite rädd för. så himla rädd att det ska bli samma skit igen. när jag pratade med läkaren på spec förra veckan så sa han att HELP kan komma tillbaka och om ja skulle känna något annorlunda så skulle jag höra av mig annars ska ja tillbaka till honom i vecka 30. men jag frågade då om det är samma symtom (gjorde ont uppe på magen) då säger han: "nej du kan känna dig trött, svullen ja lite vad som helst". och då tänkte jag: "HALLÅ JAG ÄR GRAVID; KÄNNER SÅ JÄMT!"  så jag vet lixom inte när ja ska känna och tro att det är nått fel, ska ja ringa honom varje f.m när ja känner mig trött och svullen! haha! 
    Sen trodde han inte heller att jakommer gå hela tiden ut. nej nu vil ja bara att krabaten ska komma ut så ja slipper tänka på det.  Har iaf sagt åt min pappa att när vi ringer så kommer han och tar hand och Alfons och Leah :)

Igår var ja till barnshopen på ängsgärdet, nån som varit där? det är ju iaf en affär med begagnade kläder (44-116), leksaker, vagnar, sängar, bilstolar ja allt igentligen. super trevlig tjej som har det! jag och Leah åkte iaf dit igår och kom hem med 10 tröjor, 7 par byxor och ett par överdrags byxor 580 kr :)  hon tar inte in vad som helst och det som inte säljs på 3 månader skickar hon vidare eller så kommer ägaren och hämtar det. så alltid nytt sortiment :) 

• subj4401

Hej! Är också en gravid tjej som väntar sitt andra barn som beräknas komma i maj som tittat in lite på er tråd. Har en liten fråga till någon som varit på yoga på Danshuset på torsdagar. Hörde "rykten" om att de kanske skulle ha en till tid så var det någon där igår som vet något? Har försökt få tag på dem men tyvärr inte lyckats å vill så gärna gå eftersom jag gick under förra graviditeten å klarade mig med yogan genom hela förlossningen men tiden som finns nu passar inte in då sambon är på andra äventyr varje torsdag. Ha det bra!

• Plogen

Välkommen subj4401! Det stämmer att Danshuset har utökat med en till tid. Det var så mycket folk på första passet, säkert över 30 personer, så från och med torsdag 4/2 kommer det även att vara ett pass kl 17.45-19. Båda passen är alltså på torsdagar.

Det du sa om att du använde yogan under förlossningen lät jätteintressant! Kan du berätta mer? Eller haka på våra träffar så kan du berätta då! Vi håller på och försöker få fram ett datum i februari som passar så många som möjligt. Skriv upp dig!

• Plogen

HippYgirl: det där stället på Ängsgärdet lät ju jättebra! Jag tänker också köpa en hel del begagnat, och det verkade ju vara bra priser!

• MaraFara

Så blev jag fortsatt sjukskriven, tom mitten av februari till att börja med..

• subj4401

Tack Plogen! Kan gärna berätta mer om min användning av yogan i samband med förlossningen men får göra det en annan gång. Jippi vad glad jag blir då kan ju jag gå på torsdagarna så länge systeryster ställer upp som barnvakt i ca 30 minuter å det borde inte vara något problem. Vet ni vad det kostar per gång att gå på yogan å är det möjligt att betala per gång eller måste man köpa något sorts kort?

Ha en mysig fredag!

• vikh

Hejsan har vi planerat när det blir fika dags för dom som kan??Sara

vikh
  • HippYgirl

Söndag 28/2 - Jenny, vikh, Anna, MumsMaräng, Sara, Plogen,happy73

tror ja det var flest som kunde. :)

• MaraFara

Var till gyn igår för mina sammandragningar.. Blev även där sjukskriven för förvärkar, och att jag skulle ta mig en fundering på huruvida jag ska jobba heltid eller inte på akuten.. Pratade bara lite löst om att vara sjukskriven på halvtid sen.. Får se hur det hela utvecklar sig. Men livmodertappen var iallafall opåverkad, och bebisen låg så himla skönt där inne med benen i kors :)

Svar på tråden bf-juni västerås