Inlägg från: MaraFara |Visa alla inlägg
  • MaraFara

bf-juni västerås

Jolinsfaster skrev 2010-05-05 18:34:21 följande:
    Grattis Happy!! Vilken spurt du gjorde på slutet. Allt för att vara först ut med bäbis i tråden antar jag? Vad skönt att allt har gått bra och att ni redan är hemma. Ta väl hand om er och det lilla livet. Gillar också namnet Viktor, men det är upptaget för vår del.MaraFara: Vilket bra pris på vagnen! Var det erbjudande nu? Lite sugen blir man allt på att köpa en ny vagn om man kan få en för så bra pris. Ska ju få ta över brorsans vagn, och nu har han försäkrat mig om att vagnen (som för tillfället är hos honom i Skåne) kommer att koma hit vecka 25 eller 26. Är ju beräknad tors v 25, så jag behöver ju inte den förrän dess, men lite drygt att vänta!
    Ja, dom har en drive nu på den..
  • MaraFara
    Å jag ber verkligen om ursäkt, men jag har absolut ingen ork till att stå å baka.. Därför tar jag med mig färdiga chokladbollar, dvs jag låter kakfabriken baka :)..

Söndag 9/5 kl 15
    Bezilia (Anna) Brownies
    Lady of Baqueta (Annika) (kanelbullar)
    HippYgirl (Elin) - namnlös men gosvänlig bebis! :)
    MaraFara (Sara) - chokladbollar
    Perni80 (Pernilla) nån typ att kaka, typ kola snittar (leila så klart!
    Jolinsfaster (Ulrika) - jordnötskakor eller hallonstänger
    Nihao (Emma)
    skuggspel(sanna)
    Mumsmaräng Hmmm.... Frukt?
    Plogen - några slags kakor (antagligen inte Leila, men hoppas att dom går att äta ändå!)
    Shia(Frida)-hittar på ngt ;) 
  • MaraFara

Åter hemma från dagens Bm-besök.. Å jag undrar vart jag är på väg någonstans med magen.. Nästa gång tänker jag sätta mig och gråta en skvätt där, och inte vara så himla klämkäck, för snart är min mentala status lika med noll.. Har iallafall talat om att jag tycker det är jättejobbigt, framför allt med alla sammandragningar och förvärkar.. Har ju ett tryck neråt som inte är att leka med vid sammandragningarna, och väntar varje gång på ett poff å så en massa vatten som rinner.. 

V 35+0 (v 33+6)
    Blodtryck 125/75 (125/70)
    Hb 121 (129)
    Blodsocker 4.3
    Hjärtljud 142 (150)
    SF-mått 36 (34)

• MaraFara

Igår hade jag som vanligt sammandragningar, men mot kvällen så kom dom tätare och vissa gjorde tom ont.. Speciellt dom sista, och då fick jag en uppenbarelse.. Ja just ja, det var så här det kändes när det startade.. Jag känner av mina tidiga värkar i ryggen, och igår så drog det ordentligt i korsryggen, värkte och kändes som att ngn stod med en stenkross och malde sönder ryggslutet.. Och vad hände sen? Ingenting mer.. :)

• MaraFara

Själv har jag ju fått för mig att baka på mig en massa gott att frysa in, så jag slipper våndas över att bjuda alla nyfikna gäster på köpefika.. Men att ni får köpe-chokladbollar imorron, det är nåt helt annat :)..

Har kommit halvvägs i allt mitt bakande, men nu var jag tvungen att sätta mig och vila en stund.. Har så ont i mina fötter och ryggen av allt stående.. Men men, snart dags att sätta fart igen.. Å sen kan Melvin verkligen komma, för det måste ju vara väntan på fikat som gör att han avvaktar än så länge..

Å kommer han inte efter det, så måste det bero på att han tycker att mina fönster är smutsiga.. Så på måndag blir det rena fönster om jag inte har en bebis hos mig.. Men sen finns det faktiskt inget annat tidsfördriv än att fika med er, så jag är helt klart med på en fika i slutet av veckan..

• MaraFara
    skuggspel skrev 2010-05-08 19:42:37 följande:
    Lady: När man fått bebis får man ställa in träffar med noll minuters varsel så om du känner att du inte riktigt orkar så ses vi nästa gång! Jätteviktigt faktiskt. Det är en så himla stor påfrestning så man får träna på att säga nej till alla möjliga människor och tillställningar.Marafara: Smart att fixa allt sådant nu! Jag tänkte göra matlådor till efter förlossningen för vem vet hur jag ska hinna laga mat med tre små.. Sen kom jag på att vi inte har någon frys än så det sket sig..Perni08: Krya på dig! Va synd att du är sjuk!Bezilla: Vilken hurtbulle du är! Shia: Va skönt att du sovit ok, det gör verkligen så himla stor skillnad!Nu har de börjat stilla sig (peppar peppar..) men jag har haft riktigt onda (förhoppningsvis)  förvärkar, sådana som känns i ryggen. Inte bra. Jag är i v 28+0 så det blir inte ett dugg bra om de kommer 12 veckor för tidigt. Jag vill inte oroa föräldrarna men sambon vet iallafall. Svårt när man bor såhär tätt att inte alla får veta allt på en gång men jag pallar inte riktigt med deras oro också. Jaja, får se hur det går. Fortsätter det ska jag ringa in men nu har det varit nästan lungt i en kvart iallafall.
    Ajdå, det låter ju inte så där superbra med förvärkarna.. Killarna får verkligen se till att hålla sig inne ngr veckor till iallafall..
  • MaraFara

Hörni tjejer, jag var nog lite väl optimistisk igår med en hel dags bakning.. Det har gett resultatet att jag inte sovit en blund inatt samt att jag knappt kan röra mig.. Därför uteblir jag idag.. Men ni som ska fika senare i veckan, er hänger jag gärna på..

• MaraFara
    angeni skrev 2010-05-10 14:31:17 följande:
    Hej alla gravida Hoppas ni mår väldigt mycket bättre än mig.Helgen börjades med att sambon blev magsjuk och vi som hade vår gratis hotellnatt i örebro ihelgen. Otur är att man måste avboka senast 18,00 dagen innan. Så det blev ju att åka iallafall. Själv hade inget hänt tills igår så jag trodde jag skulle klara mig. Men nej då... Idag ligger man däckad... Inte alls kul. Man är orolig för bebis hela tiden. Så något fika för mig blir det inte i veckan. Oavsett frisk eller inte, vill inte ens riskera smitta någon när det finns små i bilden eller någon som snart ska föda. Inge vidare att vara magsjuk då. Vet inte hur länge de säger man ska stanna hemma för att inte smitta vidare. Hoppas ni alla hade det bra på fikat och mår bra! Ses snart igen!
    Å, vad vidrigt att vara gravid och magsjuk.. Det som sägs är att smittar i 48 timmar efter sista kräkningen eller diarrén..
  • MaraFara
    HippYgirl skrev 2010-05-11 07:55:45 följande:
    Narkosläkaren som satte min epidural hette Jonas och han var super duktig. gick på 2 sek :)just nu är det bara jag uppe, Sam ammade typ HELA natten så han lär väl sova gott just nu, Alex han är på väg att bli sjuk då dom 2 kommer väl ligga där uppe heladagen *ler* Leah ligger och sjunger i sin säng just nu så jag får iaf lite sällskap till frukost :)Äntligen är växthuset ihop byggt och det kan jag ju säga att det kommer jag Aldirg göra om igen. super svårt och världens sämsta manual till. Och Alex har varit såååå grymt otrevlig och arg pga av att det inte går som han vill och så så honom har jag nästa hållt mig borta från sen han började med det där j*vla huset! :) Sam är nog den lugnaste unge jag varit med om! Leah skulle man bära på jämt annars bara skrek hon. men Sam han ligger där han ligger och tittar sig om kring, får en snäll tänkt men hård klapp av syrran i magen men ligger där och tittar, börjar gny lite när han vill äta eller byta blöja men annars är han sååå nöjd med tillvaron :)Vilket är himla skönt då man ändå har 2 ungar till och ett hem som måste tas om hand om också :)Amningen börjar fixa sig nu iaf, han ville ju inte ta tag ordentlig i början. Så boobsen kommer väl snart att explodera känns det som, måste pumpa några gånger om dagen annars vet jag inte vart ja ska ta vägen! :)
    Jonas är superduktig.. Har ju förmånen att jobba på ett sånt ställe att jag vet vilka dom flesta narkosläkarna är.. Därmed vet jag oxå vilka jag själv inte skulle tillåta komma i närheten av mig.. Samma sak med gynläkarna oxå...
Svar på tråden bf-juni västerås