Inlägg från: MaraFara |Visa alla inlägg
  • MaraFara

bf-juni västerås

Men hjälp.. Min Bm ringde precis och hon hade tagit upp mig på ronden eftersom min mage drog iväg 4 cm på 2 veckor.. Så på tisdag ska jag till spec-MVC för ett ultraljud..

• MaraFara
    MumsMaräng skrev 2010-05-02 15:22:12 följande:
    MaraFara: Jag ska till Björn Carlsson 13.00.Om ni känner eller har barn och är och handlar på Willy's, så missa inte att de har otroligt fina barnböcker för 15kr, längst bak i butiken, bakom brödet. Moki cyklar jorden runt, till exempel. :D Barnböcker är annars ordentligt dyrt, så det är ett bra tillfälle att starta ett litet hemmabibliotek till era blivande prinsar och prinsessor.
    Då har jag tiden efter dig för jag ska dit 13.30 :)...
  • MaraFara
    Addisen skrev 2010-05-02 20:56:53 följande:
    Ojojoj...nu tror jag minsann att lite av min slempropp kom ut Inte för att det behöver betyda så himla mycket men det är spännande ändå!
    Vad spännande.. Den har jag aldrig sett förut...
  • MaraFara

Hörni, är det ngn av er som behöver en madrass inkl bäddmadrass till spjälsäng med mått 60*120 cm.. Jag, mitt jävla pucko, köpte madrass på IKEA (Vyssja skönt och Vyssja tröst) i tron om att alla sängar var av standardmått, men nu när jag ska lägga i madrassen så upptäcker jag att min spjälsäng är 55*115 cm så nu står jag med en sprillans ny madrass+bäddmadrass.. Nypris är 598:-, men jag säljer det för 250:-..

• MaraFara

Gud, vad jag drömmer om förlossningar hela nätterna.. Igår födde jag en pojken på 4300 g i v 38 med hjälp av morfin vilket gjorde att jag inte minns förlossningen alls, utan bara helt plötsligt hade en pojke i famnen.. Går det att få det så kanske :)?

Å inatt så drömde jag att jag började blöda, och vid en undersökning var öppen 5 cm.. Sen var det dags att vakna..

• MaraFara

Jaha, hemma från specen.. Ja, vad ska man säga.. Herrn i magen är ju större än föväntat, dock inte så mycket, ca 17%.. Den förväntade vikten idag skulle vara 2500 gr, och han väger nästan 3 kg.. Men huvudet är normalstort, tack och lov.. Nu vill jag inte ha ngn jätteskjuts uppåt i hans vikt, för om vi utgår från idag och en normal viktökning på 250-300 gr/vecka, så kommer han i fullgången tid väga 4200-4500 kg.. Går jag sen över tiden, då mina vänner, kommer jag få panik..

Av själva ultraljudet såg man inte så mycket.. Allt var ju så stort, så det gick liksom inte riktigt att urskilja en bebis.. Men jag fick iallafall se hur han låg å tränade sina andningsrörelser.. Mullinutt-Melvin..

• MaraFara
    Nihao skrev 2010-05-04 20:52:01 följande:
    Hallå alla brudar. Hoppas ni mår bra. Blir lite trångt här på söndag, men klarade vi av att ha 16 pers här i påskas så ska vi nog kunna klämma in 10 runda kvinnor också. :) Härliga bakverk ni skriver upp, blir alldeles till mig i salivproduktionen, jammi jammi.Marängen: Men fy o blä, det kändes lite kul att stoppa in egna svordomar i ditt inlägg, för jag kan bara tänka hur jag skulle må i din sits. När jag var i slutet (alltså bara i v 35-36) med tvillingarna kändes varje timme som en vecka, varje dag som en månad och Plogen; jag fick ligga 3 timmar med bene högt för varje timme jag var uppe o knatade. Tur att jag blev igångsatt, för alla komplikationer kom på typ en vecka... Hoppas det sätter igång naturligt, Marängen, snaaaart!Mara: Gha, uppåt 5 kg, hoppas verkligen du får komma igång tidigare! Men det är ju, trots krämpor, skönt att veta att han mår bra och se honom lite då o då. Jag gissar på att Melvin kommer... 22 maj. Och att han väger.... 3400g :)Jolin: gu vad härligt att bara skämma bort sig lite, jag måste också dra till frissan o bli snygg känner jag. Bra inspiration! Perni: Håll tyst. Så. Jäkla. Avis.
    Men absolut Nihao.. Jag hoppas verkligen att din gissning stämmer :)..
  • MaraFara

Lady B, nu är det faktiskt inte långt kvar tills han kommer.. Förstår din frustration, men nu är det ju jättenära.. Kram..

• MaraFara

Hippy.. Jättegrattis till lilla "Ove".. Gud, vad kul.. Å nu längtar man ju absolut inte ännu mer efter sitt eget lilla underverk..

Dessutom var jag förbi Barnens Hus och köpte mig en rese/extravagn idag.. Ska ju till Turkiet i slutet av augusti, så jag slog till på en Carena Swing med liggkorg och sittdel för 1900:-..

Svar på tråden bf-juni västerås