Inlägg från: MaraFara |Visa alla inlägg
  • MaraFara

bf-juni västerås

shia skrev 2010-06-07 18:57:32 följande:
    Hej hej tjejer !
    Vi fick en son i dag 10.44 ...vi är just hemkommen från förlossningen så vi bara njuter av livet här hemma. Vi missade daten med Emma med en dag ! Som ni vet så jag övertygad om att det skulle vara en flicka så vi har lite namnproblem just nu ;)
    Alla inblandade mår bra och förlossningen gick super och det gick dessutom ganska fort.

vissa av er har ju facebook och jag uppskattar om ni inte skriver någonting där om att vi har fått barn...måste få chansen att ringa de närmaste först :)

Och grattis plogen till tösen !!

kram till er alla tjejer !!!
    Grattis till sonen.. Det måste ha gått undan..

Nu bara väller dom ut.. Nu är det bara perni80 kvar, sen har alla fått som skulle ha före mig.. Jag är ju så vänlig så jag väntar på min tur :)..
  • MaraFara
    MaraFara skrev 2010-06-07 19:11:22 följande:
    Grattis till sonen.. Det måste ha gått undan..

Nu bara väller dom ut.. Nu är det bara perni80 kvar, sen har alla fått som skulle ha före mig.. Jag är ju så vänlig så jag väntar på min tur :)..
    Och Niaho såklart.. Så nu ser ni 2 till att era små kommer ut..
  • MaraFara
    Nihao skrev 2010-06-07 20:20:20 följande:
    Hej flickor. Jag är ju inte den som bangar en date, så igår morse födde jag en nationaldagsson. :) Blev en liten Erik som jag myser med nu, go o söt o alldeles härlig o underbar såklart.

Å, stort grattis till Erik.. Men cykla in :)? Ja, jag säger då det..
  • MaraFara

Varit till Bm igen för koll av blodtrycket.. Nu är det iallafall under gränsvärdet igen, så det känns bra.. Upp ytterligare 1 kg i vikt sen i fredags, och det känns i fötterna.. Dessutom så gjorde hon en rejäl hinnsvepning och masserade livmodertappen ordentligt, så vi får se om det ger ngt.. Inom 2 dygn visar det sig iallafall, sa hon..

Hon ska ha lite koll på mig i datasystemet, och har jag inte fått barn före torsdag så ska hon ta upp mig på ronden, och därmed få till en tid hos spec-MVC via MVC´s egna läkare för diskussion om igångsättning.. Så på fredag ringer hon mig och meddelar vad som sas på ronden..

Om inget annat händer så har jag en ny tid hos henne på tisdag..

• MaraFara
    skuggspel skrev 2010-06-09 12:24:51 följande:
    Spännande att se när nästa bebis kommer men jag håller tummar och tår för att det är MaraFaras tur nu!!
    Enligt BF-listan är det ju jag på tur, med BF imorron.. Melvin har ju snällt stått å väntat in sin tur, för han skulle aldrig få för sig att gå före i kön Glad.. Å nu när även perni har fått, enl Facebook, så är det alltså bara för Melvin att göra entré.. Å därefter är det happy73 som ska ha, för trådstartaren swweetiie fick ju för ngr veckor sen..

Men som det känns just nu så lär jag få gå till midsommar.. Hade mensvärk som väckte mig i tid och otid inatt, men så helt plötsligt så vaknar man och inser att mensvärken är borta..
  • MaraFara
    HippYgirl skrev 2010-06-09 13:19:00 följande:
    Jolinsfaster: han kommer vara föräldraledig med Leah 6 veckor i sommar sen kunde dom väl inte ritkigt säga hur det skulle bli i aug när han igentligen skulle börja igen. Det får man se då ungefär. men ägaren är skit och moralen är hemsk så han vill ju verkligen därifrån också. Så han ska leta en massa nyss men vet inte riktigt vad han vill göra. Smartskaftet gick ju fiskeinriktning på gymnasiet så han har ju ingen vettig utbildning heller :) svårt att vara fiske guide i västerås lixom! haha!  det roliga är att han vill jobba i butik, typ maxi eller så. men får aldrig någon respons när han söker :/
    Å vad är fiskeinrikting? Har aldrig ens hört talas om den inriktningen på gymnasiet?
  • MaraFara

Haha, jag har fått äran att träffa på Bezilias helt underbart söta Tove.. Sprang på hela familjen på KappAhl.. Mums, vilken liten godbit..

• MaraFara
    Nihao skrev 2010-06-11 11:27:23 följande:
    BabyTrådbäbisarnaHjärta
    Marafara: Du borde väl uppfostra lillen att tränga sig?! Låter som han är onödigt snäll för att vara så liten? =) Jag lägger en ny gissning på bäbis för dig till helgen. På måndag snusar du bäbis med sprängfyllda tuttar, lycka till!
    Har fått tid på tisdag på specen för bedömn av igångsättning.. Får se vad vi kommer fram till då.. Än så är det inga känningar på att ngn vill komma ut i stora världen.. BF +1..
  • MaraFara
    angeni skrev 2010-06-12 19:36:43 följande:
    Klockar värkar på värktimer nu. Någon som har någon aning om hur länge värkarna ska sitta i för att ge någon effekt?

Har värkar som sitter ca 45 sekunder och med ca 3 minuters mellanrum. Har ju bara haft förvärkar hittills som inte alls gjort någon nytta..
    Vill dom inte helst att dom ska vara minst 1 min långa? Själv har jag precis dragit en alkoholfri öl, så nu kommer det dra igång för mig bara för att jag ska komma in till förlossningen och stinka öl, vilket resulterar i en barnavårdsutredning Glad
  • MaraFara

Här går jag fortfarande omkring och försöker att inte känna efter, men det är ju inte så lätt.. BF +3, och nu börjar känslan komma att det aldrig blir ngt barn här.. Rent logiskt så vet jag ju att det blir det förr eller senare, men känslan av att det fan aldrig drar igång, mer än lite oregelbundet, gör mig snart helt galen..

Har ju min tid till spec-MVC som just nu är min enda livlina känns det som.. Så det enda jag tänker på är att försöka stå ut till på tisdag iallafall, i första skedet.. Har så ont så jag vet snart inte vart jag tar vägen, och jag bävar för nätterna som är värst samtidigt som jag längtar efter dom eftersom jag iallafall slipper känna allt elände under ngn timme när jag sover..

Svar på tråden bf-juni västerås