Inlägg från: MaraFara |Visa alla inlägg
  • MaraFara

bf-juni västerås

Fika hos Perni på tisdag (21/9) Kaffe
    Perni
    Lady of Baqueta (måste gå vid 13.30)
    Bezilia
    HippYgirl (måste till dagis ca 13.30)
    MaraFara (jag föll bort från listan)

Vad gäller utekväll så vet jag inte riktigt.. Det är ju så mycket som ska klaffa iom att jag o Melvins pappa inte är tillsammans..
  • MaraFara
    Bezilia skrev 2010-09-20 09:17:11 följande:
    Marafara: Jag åker gärna med dig till Perni imorgon!
    Härligt.. Ska jag hämta upp dig vid 10.30? Vart passar dig bäst?
  • MaraFara
    Jolinsfaster skrev 2010-09-20 11:35:06 följande:
    Jag måste bara beklaga mig över j-vla Försäkringskassan också! Maken har varit föräldraledig med Frida hela sommaren, och innan hon kom hörde han med Fk om hur mycket han skulle få. Jorå, det skulle baseras på hans lön som han hade innan han började studera aug 2006. Kanon tänkte vi, inga problem då. Men så var det tydligen inte! Det började med att han inte kunde ansöka om fp via hemsidan för att e-legitimationen strulade (bara på FKs hemsida), så han fick söka via papper. Han ringer flera gånger och frågar vad som händer för han får inga pengar. "Ditt ärende är under utredning"... IDAG ringer dom och säger att han får lägsta beloppet!! Så det ska vi överklaga och så får vi se vad som händer. Är ju tur att vi fick tillbaka mycket på skatten + snälla föräldrar, för annars hade vi inte överlevt sommaren. Man blir ju så trött på dom! Dålig start på den här veckan.
    Försäkringskassan är ett ställe för sig.. Melvins pappa har oxå haft strul när han i sommar var pappaledig med sitt andra barn.. Fick bara halv ersättning mot vad han skulle haft, bara för att han pluggar halvtid via jobbet å jobbar halvtid med med bibehållen heltidslön.. Så FK valde att se det som att han bara jobbar 50%, trots att han får lön utbetalt för 100%..
  • MaraFara
    Bezilia skrev 2010-09-20 15:03:31 följande:
    Marafara: 10.30 passar mig bra! Om du kann hämta mig här så vore det ju super! Har du min adress?
    Inboxa för säkerhetsskull..
  • MaraFara
    perni80 skrev 2010-09-21 08:17:52 följande:
    Bezilia och hippy, tråkigt att ni inte kommer idag och hoppas att era små skruttar kryar på sig!!
    Säger detsamma för min och Melvins del, vi kommer inte.. Den där förkylningen verkar ta mig sjutton aldrig ge sig.. Å den verkar ha ngn slags varannan dags-version.. Jag blir så trött!!
  • MaraFara
    Plogen skrev 2010-09-21 22:25:45 följande:
    Tack för idag Perni och alla andra! Jättekul att träffas få lite mammasnack!

Lilltjejen var ju däremot inte på sitt bästa humör idag som ni märkte, hon har varit skrikig hela dan Sedan ett par veckor tillbaka skriker hon ganska ofta när vi ska amma, men inte varje gång och aldrig på natten så jag tror inte att hon har ont i magen. Ska nog gå till BVC och extra-väga henne för att se om hon går upp i vikt, det kan ju vara så att hon skriker för att hon är mer hungrig. Andra tips, nån?

Ni som går på babymassage, är det hos era BVC som ni går eller nån annan stans? Var i så fall? Jag är intresserad men min BVC erbjuder inte det.

Lady: kul att det gick så bra med modellandet! Vore kul att se nån bild! Har du lagt ut på FB?
    Min babymassage erbjuds utav öppna förskolan här ute..
  • MaraFara
    HippYgirl skrev 2010-09-26 06:14:52 följande:
    God morgon! eller ja, hoppas ni sover!
    här har Sam börjat med en dum vana. igår vaknade han 4.55 gick ju inte att ligga kvar i sängen då han tokbajsade just då. Imorse samma sak, vaknade 5.40 och tokbajsade så det var ju bara att gå upp idag med.känner mig som en zooombie! jaha nehe, nu vaknade Leah också så det är väl bara att ta upp henne med.
    hoppas all haft en skön helg!
    Å jag känner mig som en helt ny människa efter att Melvin i 2 nätter sovit fram till ca 3 innan han vaknat för amning.. Tidigare har han ju vaknat varannan timme, vilket blir många amningar på en natt.. Men nu har dom minskat lite, tack för det..
  • MaraFara
    happy73 skrev 2010-09-28 11:58:17 följande:
    är det fler här som har fått gått upp på nätterna o byta blöja okläder på knodden?
    Frank är titt som tätt helt genom sur. Jag sätter på honom en torr blöja vid 22-22.30 men han blir blöt en då. Han äter ju ganska mycket på natten men man tycker ju att den ska hålla tätt.

ni som ger ersättning. Hur mycket ger ni ? Funderar på att ge lite det sista målet innan läggdags.
    Dom ggr jag ger Melvin ersättning så varierar det verkligen i mängd.. Allt från 140-200 ml drar han i sig..
  • MaraFara
    happy73 skrev 2010-09-28 22:18:53 följande:
    Nu har jag givit Frank 120 ml plus lite amning. Få se hur det går nu i natt.
    Hur gick det?
  • MaraFara
    happy73 skrev 2010-10-03 13:43:07 följande:
    angeni vi köpte våran vagn i sverige till slut. Vi har ju som sagt en vibe men det har kommit en ny modell som jag tycker verkar prisvärd Explorer heter den o den tror jag de har beställt från utlandet. Gå in på Phil o Ted tråden så kan du fråga vart de har beställt den modellen. Vi är jätte nöjde med våran vagn. Vilken modell har du funderat på att köpa sport,vibe explorer,dash?

Vi testade ju ersättning 120 ml härom kvällen men det verkade inte som om skalman fattade att han skulle soma förbi något mål utan han åt med två timmars mellanrum ändå hmm. Men jag ska försöka öka mängden så kanske det blir bättre. Han verkar ta flaskan lite olika ibland går det o ibland inte
    Melvin fattar inte heller det där.. Det spelar ingen roll om han ammas eller får ersättning.. Fram till första nattamningen tar det 4-5 timmar oavsett.. Sen är det varannan timme som gäller.. Men det har blivit bättre.. Tidigare så var det varannan timme jämt..
  • MaraFara
    angeni skrev 2010-10-08 16:26:19 följande:
    Nu när vi äntligen renoverat klart tänkte vi bjuda in till fika hos oss :)

Måndagen den18 oktober eller fredagen den 23 kl 11 bägge dagar

Eftersom att vi bor i hallsta så är det buss eller bil som gäller. Ni kan säkert samåka flera stycken så behöver det inte bli så många bilar

Stora syskon är välkommna de med då Lina är hemma från dagis på måndag och fredagar.
    Du menar väl fredag den 22 oktober, den 23 är på en lördag Glad
  • MaraFara
    Fika hos Angeni fredagen 22 okt kl 11

HippYgirl med Sam och Leah
    MaraFara (kommer event kunna ha med en mamma+bebis i bilen, ska bara kolla med Melvins pappa om han jobbar.. Om inte så stannar vi nämligen kvar ett tag i Hallsta)
  • MaraFara

Så era barn har börjat rulla å hitta fötter.. Här varken rullas det eller hittas fötter Glad.. Däremot är det en herre som väldigt gärna försöker sätta sig upp  om han halvligger.. Sen är vi inne på förkylning omgång 2, och denna är snäppet värre än den förra.. Förstår inte vart alla snormängder kommer ifrån..

• MaraFara
    Fika hos Angeni fredagen 22 okt kl 11

HippYgirl med Sam och Leah
    MaraFara (plats för en mamma+bebis i bilen)

Jag kommer även att ta med en hel uppsättning med nappar.. Är buzzador, vilket innebär att jag får testa och prova olika saker och även ska låta mina vänner göra detsamma.. Å vad är då bättre än att låta era bebisar testa nappar? Melvin är inte ett dugg intresserad av den storleken jag har (0-6 mån), så han är det inte ens värt att testa på.. Så beroende på hur många som kommer så tar jag med åt alla..

Har fått testa allt möjligt; tandkräm, kryddmix, ansiktskräm, duschcreme, hundmat, näsdukar, halstabletter, flingor, godis etc Om fler vill bli buzzador, hojta till så skickar jag en inbjudan men då måste jag ha en mailadress..
  • MaraFara

Har precis kommit hem efter att ha varit å vägt Melvin, dessutom på hans 4-månaders dag.. Altlså, det finns ingen hejd på hans aptit.. Med tanke på vad han väger så borde jag ju vara trådsmal, men det är jag ju långt ifrån.. 9360 gram och 67 cm lång Förvånad.. Vi får se hur det blir nu när jag bytt ut en amning mot en portion gröt.. Då kanske han kräver mindre från mig.. Sen blandar jag hej vilt med amning å ersättning..

• MaraFara

Jag hoppar av allt vad fikor heter för ett tag framöver.. Mår allt annat än bra just nu.. Melvin kräver massor av mig, är allmänt gnällig och sover fortfarande apdåligt på nätterna.. Vaknar ju varannan timme för mat, oavsett ersättning eller amning.. Är helt slut mentalt, och fysiskt.. Sen ska jag ju räcka till åt mina andra 3 barn oxå..

Svar på tråden bf-juni västerås