bf-juni västerås
Å till allt som mina äldre barn vill göra så har jag ett standardsvar.. Vi får se, det beror på om jag föder barn eller inte.. Det suger rätt rejält måste jag säga..
Ja gott folk.. Sitter på BB med en Melvin i famnen.. I tisdags morse kl 02.45 vaknade jag av värkar, som direkt från start satt i 1 min och gjorde rejält ont.. Ganska omgående var dom nere på var 5:te minut och strax efter 4 ringde jag in för att höra hur tätt dom ska komma för omföderskor.. Bm hörde på mig att jag var rejält smärtpåverkad, så hon välkomnade mig in.. Var på förlossningen vid 04.30, och vid första kollen kl 05.10 var jag öppen 6 cm.. Då blev lustgasen min vän.. 50 min senare, kl 06 var jag helt öppen, men hade en liten kant kvar samt att Melvin behövde tränga ner.. Provade miljontals med olika ställningar samtidigt som jag hade krystvärkar, men inget hände.. Fick även en spinal för att det skulle kunna hjälpa mig att slappna av, men det hjälpte inte heller.. När klockan var strax före 9, och jag hade krystat i 3 timmar så togds beslut om att söva mig och akutsnitta.. Låg på operationsbordet och krystade, och det här var det värsta i förlossningsväg jag upplevt.. Ut kom en Melvin på 4750 gr och 55 cm.. Alltså en rejäl klump, efter bara 5 övertidsdagar.. Det visade sig att han inte trängde ner eftersom han låg snett med huvudet.. Dessutom förlorade jag 1.2 liter blod, så jag är lite tagen nu.. Men förhoppningsvis så åker jag hem imorron..
Trådbäbisarna
Bezilia.. kan inte med ord förklara det ni fått gå igenom.. Vad skönt att ni alla efter omständigheterna mår bra...
Önskar alla er som är på g nu ett stort lycka till..