Inlägg från: MaraFara |Visa alla inlägg
  • MaraFara

bf-juni västerås

skuggspel skrev 2010-06-13 20:27:32 följande:
    MaraFara; All min sympati, verkligen! Förra graviditeten minns jag alltför väl de dagar jag gick över.. Tillslut grät jag i smyg mest hela tiden, hade såååå ont överallt och tänkte att det aldrig skulle gå över!
    Suger verkligen åt mig av det där.. Och ska sanningen fram så är det nog lite tårar som kommer dagligen.. Är sur, irriterad och tycker ingenting är roligt att göra.. Å planera går inte heller.. Ikväll ville jag tex gå på Sex and the City 2, men så kände jag att 110:- att lägga ut på en film som jag kanske eventuellt inte kommer kunna se inte känns så roligt..

Å till allt som mina äldre barn vill göra så har jag ett standardsvar.. Vi får se, det beror på om jag föder barn eller inte.. Det suger rätt rejält måste jag säga..
  • MaraFara

Ja gott folk.. Sitter på BB med en Melvin i famnen.. I tisdags morse kl 02.45 vaknade jag av värkar, som direkt från start satt i 1 min och gjorde rejält ont.. Ganska omgående var dom nere på var 5:te minut och strax efter 4 ringde jag in för att höra hur tätt dom ska komma för omföderskor.. Bm hörde på mig att jag var rejält smärtpåverkad, så hon välkomnade mig in.. Var på förlossningen vid 04.30, och vid första kollen kl 05.10 var jag öppen 6 cm.. Då blev lustgasen min vän.. 50 min senare, kl 06 var jag helt öppen, men hade en liten kant kvar samt att Melvin behövde tränga ner.. Provade miljontals med olika ställningar samtidigt som jag hade krystvärkar, men inget hände.. Fick även en spinal för att det skulle kunna hjälpa mig att slappna av, men det hjälpte inte heller.. När klockan var strax före 9, och jag hade krystat i 3 timmar så togds beslut om att söva mig och akutsnitta.. Låg på operationsbordet och krystade, och det här var det värsta i förlossningsväg  jag upplevt.. Ut kom en Melvin på 4750 gr och 55 cm.. Alltså en rejäl klump, efter bara 5 övertidsdagar.. Det visade sig att han inte trängde ner eftersom han låg snett med huvudet.. Dessutom förlorade jag 1.2 liter blod, så jag är lite tagen nu.. Men förhoppningsvis så åker jag hem imorron..

• MaraFara
    BabyTrådbäbisarnaHjärta

5 maj : HippYgirl - Sam 50cm, 3295g
    5 maj: lady of Baqueta - Frank 52cm, 3420g
    26 maj: vikh - Filip 50cm, 3335g
    1 juni: Bezilia - Tove 49cm, 3130g
    4 juni: Plogen- en dotter
    6 juni: Nihao - Erik 50cm, 2978g
    7 juni: Shia - Viktor,51cm, 3506g
    9 juni: perni80 - Lexie, 51cm, 4340g
    15 juni: MaraFara - Melvin, 55 cm, 4750g
  • MaraFara

Bezilia.. kan inte med ord förklara det ni fått gå igenom.. Vad skönt att ni alla efter omständigheterna mår bra...

• MaraFara
    MumsMaräng skrev 2010-06-21 15:26:38 följande:
    Hmhm... Harkel... ;) Jo, alltså, detta är eder Maräng som skriver. Vid sin dator. Hemma.
    NÄÄÄÄÄÄ!! Men snacka om snopet.. Jaja, bara att ta nya tag imorron..
  • MaraFara
    happy73 skrev 2010-06-23 20:00:08 följande:
    Här händer det inte mycket +7 idag. Känner som du sussi är super trött. Jag orkar inte vara i solen så idag när jag lämnat Isak på dagis åkte jag hem o sov. När jag hämtade honom sedan från dagis köpte jag en hel vatten melon o åkte över till syrran så jag fick lite hjälp med Isak.
    Jag hoppas verkligen det händer något ikväll. Jag har ingen lust att föda på midsommar.

Inte var det så många som gick över tiden här. Vilken tid på dygnet började era verkar?
    Förra gången började mina verkar på senkvällen natten. De säger ju att det är det vanligaste. Men hur var det för er?
    För mig började värkarna kl 02.45...
  • MaraFara
    Jaha, är just nu väldigt besviken, irriterad, lessen och arg på Melvins pappa.. I torsdags skulle vi träffas, så att hans äldre son skulle få träffa Melvin.. 1 timme var allt pappan orkade, sen blev det för obekvämt (exakt så sa han) och han åkte hem.. 1 timme av hela hans dag var allt Melvin fick.. Dessutom var det 3 dgr sen dom senast sågs.. Å så har han sen mage att skicka mess och be mig om ursäkt.. Men jag, hallå, det är Melvin om ngn han ska be om ursäkt till..

Dessutom fick jag ett väldigt trevligt mess av hans ex när vi låg på BB där hon vidarebefordrade ett mess han skickat till henne om att Melvin inte betydde ngt i jämförelse med deras son, och att han nu påbörjat och slutfört graviditeten, så nu kan jag och Melvin inte begära mer av honom..

Ändå var det hans önskemål att vara med på förlossningen samt stanna kvar nattetid på BB (dagtid var han med sin äldre son, medan jag låg nysnittad och knappt kunde ta mig upp ur sängen, än mindre ta hand om Melvin).. Talade iallafall om för honom itorsdags att jag skickat in papper om underhållsstöd, för det får faktiskt Fk sköta åt oss..

Dessutom har jag fått halvspydiga mess sen i torsdags om att jag kommer inte vara ensam med Melvin, för jag har så många som gillar mina kort på Facebook.. Å att jag till hösten får se till att ha mina troll bundna för man vet aldrig vad som händer..Dessutom under vårat samtal i torsdagskväll så avslutade han samtalet med "jag har inte tid, jag tittar på fotboll".. Föreslog att han skulle hälsa på Melvin på söndag när han slutat jobba, men då var han upptagen.. Senare såg jag att det går en väldigt speciell fotbollsmatch precis när han slutar, och det skulle inte förvåna mig om det är den som är sååå viktig..

Inte en present till sin son har han köpt, ingen förfrågan från farföräldrar eller hans syskon om att träffa Melvin osv.. Å jag hoppas att det här stannar här, och inte yppas på Facebook, eftersom jag har honom som kompis där..
    Behövde bara få spy ur mig lite.. Är så trött på det här...
  • MaraFara
    MumsMaräng skrev 2010-06-26 09:11:34 följande:
    Mår Melvin och du bra? Har höfter och svullnader och sådant gett med sig?
    Jag minns inte att det var så här jobbigt förra vändan jag fick barn. Men OK, jag är äldre, det är andra snittet och så.
    Jag å Melvin mår bra i övrigt. Han är lite snorig, men det är det enda bekymret.. Fysiskt mår jag bra, har återhämtat mig helt från alla graviditetskrämpor och snittet. Å du, jag upplever oxå att det här snittet gjorde mer ont. Med förra snittet för 10 år sen så var jag jättepigg dagen efter, och led inte nämnvärt .. Nu kände jag mig mer död än levande..  
  • MaraFara
    angeni skrev 2010-06-26 11:05:38 följande:
    Marafara: Väntade inte de också barn?
    Nej, de har barn sen tidigare som blir 2 i oktober..
Svar på tråden bf-juni västerås