Inlägg från: MaraFara |Visa alla inlägg
  • MaraFara

bf-juni västerås

Jolinsfaster skrev 2010-05-24 11:32:00 följande:
    Är det fler än jag som börjat svälla om fötter och händer? Vad beror detta på och vad kan man göra åt det? Jag har börjat få in i lederna på fingrarna också, allra helst på morgonen. Nåt man bör vara orolig över och kontakta barnmorskan för?
    Både mina fötter och händer är jättesvullna, framför allt fötterna.. Men sen så har jag väldigt ont i händerna när jag vaknar, och är bortdomnad.. Pratade lite om det sist jag var till Bm, men hon reagerade inte nämnvärt, så då gör inte jag det heller :)..
  • MaraFara

Antingen så kan jag väl få föda barn nu, eller så kan min kropp sluta ge ifrån sig tecken.. Ännu mer slem igår kväll, och dessutom mensvärk som ökade i intensitet.. Men så somnade jag, och här sitter jag nu, och det enda som jag känner är kurr i magen för att jag är hungrig.. Grrrr!!!!

• MaraFara
    skuggspel skrev 2010-05-25 08:10:11 följande:
    MaraFara: Det kommer säkert igång snart igen då. Inte så dumt att både hunnit sova och äta innan om man inte ligger allt för mycket åt det självplågande hållet.
    Jag vill inte ha sömn å mat, jag vill ha bebis :)...
  • MaraFara
    Nihao skrev 2010-05-26 08:56:17 följande:
    Marängen, Angeni och Marafara, vi hoppas att det närmar sig slutet för er. Vill alla ni snittas om ni får välja?

Nej, herregud, jag vill absolut inte snittas.. Här ska födas vaginalt, så tillvida att mitt SF-mått inte ökar nämnvärt mer..
  • MaraFara
    Bezilia skrev 2010-05-26 09:03:35 följande:
    Ja, visst är här tyst! Jag är iallafall inte och föder... Var datorlös igår och blev lite förvånad när det inte kommit in några meddelanden här...Nu börjar jag iallafall bli lite less på att vänta! Somnade vid 4 inatt och sov tills D skulle upp vid 7, som tur är så är det städat och fint hemma så jag kan ligga och slöa på soffan hela dagen. Kanske kolla på film. Någon som har något förslag på bra film?Hur blev det förresten med fika i veckan? Vad sägs om fika på stan (eller Vallby vid fint väder) på fredag?
    Jag är på för en fika..

Här är jag helt slut, trots att jag sovit en helt underbart skön sömn inatt.. Hur kan det vara möjligt?
  • MaraFara

Enligt väderprognosen ska det vara 18 grader, svag vind och sol/moln..

Lunch och/eller fika, fredag 28/5 {#lang_emotions_coffee}

Nihao
    MaraFara

• MaraFara
    vikh skrev 2010-05-27 22:07:16 följande:
    Hejsan alla!äntligen har våran son kommit,föddes 00:36 den 26/5,han föddes nån dag tidigare.Han ska heta Filip han va 50cm lång vägde 3335 när han föddes,det va en lång förlossning jag höll på i 20 timmarvi åkte in till 6:00 i tisdags och han föddes 00:36 den 26/5.Läkaren fick använda sugklockan för att få ut han det gick bra annars hade det blivit ett snitt om inte sugklockan funka,allt gick bra fast en lång förlossning bara.Hade bra alla kram:vikh(Sara).
    Men å.. Stort grattis.. Mys ordentligt nu med pojken..
  • MaraFara
    angeni skrev 2010-05-29 08:46:18 följande:
    Alltså gårdagen efter att vi varit på vallby satte jag mig i bilen med mensvärk och ryggvärk. Hem och tänkte inte mer på det. Kvällen bestod av regelbundna värkar med 5 minuters mellanrum. Blev lite glesare framåt 22 och då bestämde jag mig för att sova, då jag var helt slut.Orkade inte åka in ifall de skulle bli glesare då vi har en timme in nu när vi är i kungsör. Iallafall, vaknade vid 12 och värkarna var kvar och kom tätt. Försökte sova vidare. Nu sitter jag här och hoppas på att det ska fortsätta. Har kännt av några värkar mne inte klockat, då de kommer glesare än 5 minuter. Bebis får gärna komma nu Nihao: Var går gränsen för prematurbarn? Har ingen koll på det men tänkte att det har nog du Marafara: Hoppas det sätter igång nu!
    Från 37+0 räknas du som fullgången.. Innan det är barnet för tidigt fött, men prematurt vet jag inte riktigt när det anses vara..

Å här händer det ingenting.. Fortsätter att slemma på, och ha ont till å från..
Svar på tråden bf-juni västerås