-
Jag har en "reseliggvagn" Carena som är betydligt lättare än min Brio.. Å den kan jag lätt lyfta i å ur bilen själv.. Så ska jag ner på stan så blir det den vagnen som gäller för mig..Plogen skrev 2010-08-09 11:21:24 följande:Fler funderingar om bil: Jag är jättenöjd med våran gamla begagnade barnvagn, men nackdelen är att den är jättetung och jag orkar inte lyfta in den i bakluckan själv, otränad som jag är. Det blir lite problem nu när man ska klara sig själv om dagarna, mannen börjar jobba heltid den här veckan. Orkar ni lyfta in barnvagnarna i bilen eller hur gör ni? -
Å så kommer yrkesskadade jag :).. Av ngn anledning brukar det ta ett par dgr innan brutna revben gör som mest ont.. Det är inte ovanligt att vi får in patienter som inte lider nämnvärt av sina brutna revben, inte tycker sig vara i stort behov av smärtlindring men som efter ngn dag kommer in igen, gråtandes av smärta..Nihao skrev 2010-08-11 11:15:32 följande:Ang fika imorrn så avvaktar jag. Fick lite otur igår o föll över barnens lilla biosoffa, landade på armstödet med sidan och knäckte ett par revben. Har lite ont. Onödigt. Blir nu sjukskriven ett tag. Känns dock bättre än förväntat idag, så nästa vecka kan jag nog hänga på vid lugnare aktiviteter, även om jag förmodligen passar i morgon.
Så ta det lugnt, försök rör på dig men lyssna noga på kroppen.. Skickar krya-på-dig kramar.. -
Skallbergets öf har jag bara hört en massa positivt om.. Å för 8 år sen när mitt ex var pappaledig å hängde på öf, så var han ofta där..Jolinsfaster skrev 2010-08-11 12:51:24 följande:Nihao: Vilken ordentlig vurpa du måste ha gjort om du knäckt ett par revben! Du får se till att ta det lite lugnt så att det får läka ordentligt. Skönt att höra att Odensvi öf är bra, för dit hade jag tänkt gå när dom har öppnat. Nån som vet om Skallbergets öf är bra?
-
Idag har jag varit ner på stan tillsammans med Melvin, även om han sov mest i vagnen..
Passade på att köpa mig en bikiniöverdel på Change.. Men herregud, vilka bomber jag har.. Det är ju liksom bara ett par bröst som är ute och går
..
Åker ju till Turkiet om 2,5 vecka och jag har verkligen ångest över att behöva visa mig i bikini.. Men jag försöker tänka att dom människorna jag träffar där nere, behöver jag aldrig mer se igen.. Har verkligen jätteångest över hur min kropp ser.. Har gått ner 18 kg, men det hjälper inte så mycket känns det.. Har ju jordens fettdepåer runt mage och höfter.. Eller hela jag känns som en enda stor fettdepå
..
Melvin fick oxå ett par blöjbadbyxor.. Svårt att hitta badkläder nu, men Strands hade jättemycket kvar.. Tänkte för er som ska börja på babysim.. Sen har jag även köpt en bumbostol till Melvin.. Han vägrar ju att ligga ner, och babysittern är inte tillräckligt mycket upprätt, fast jag har den på högsta läget.. Så då blev det en sån stol idag, och det verkade han gilla.. Han skrek iallafall inte, så då tar jag det som godkänt.. En annan grej han gillar är ju att stå i knät.. Så det är en aktiv och nyfiken kille jag har här hemma ..
-
Det blir nog dessvärre Change du får besöka..skuggspel skrev 2010-08-11 17:19:59 följande:Hörrni, ni som är proffs på det här nu, var hittar jag en vettig amningsbh? Jag får så himla ont i ryggen av mina allt annat än piffiga, luggslitna ,dygnetrunt-trasor. De har verkligen sett sina bästa dagar allihop. Det behöver vara något i hästväg, med breda axelband. Jag har inte tagit mig ner på stan ännu, allt känns som ett stort projek.. -
Jag köpte mina amnings-BH där, och har för mig att jag betalade ca 500:-/st.. Men det är värt pengarna, speciellt om man har stor byst.. Ligger på bottenplan i Gallerian..skuggspel skrev 2010-08-11 18:03:29 följande:Ok. Räknar med att det blir dyrt, såklart. Jag har aldrig varit på change, vart ligger det?
Vikh; Jag uppfattade det som kl 10 på öppna förskolan på viksäng. -
Bikini hade de rea på såg jag.. BH har man som medlem 20% rabatt på, men sen vet jag inte om det fanns vanlig BH-rea..Jolinsfaster skrev 2010-08-11 19:54:20 följande:MaraFara: Hade Change nån rea nu? Är ute efter både BH och bikini. Trodde brösten skulle minska till vanlig storlek när jag inte ammar, men hur länge ska man vänta? Nä, får nog bli att köpa en ny. Vad är det för speciellt med blöjbadbyxor? Jag köpte ett par badbyxor på Myrorna i våras med vitt tyg inuti, är det blöjbadbyxor?
Blöjbadbyxor hjälper ju mot små olyckor i badet, och är tjockare än vanliga badbyxor.. Mina, eller Melvins
är liksom lite "bulliga och tjocka" med vitt innertyg..
-
Nästa fika SKA jag banne mig med på...
-
Det enda som dom är lite restriktiva med när det gäller snittade mammor och som sedan föder vaginalt är värkstimulerande dropp.. Det finns nämligen en risk att livmodern kan spricka om man tätt inpå föder vaginalt och värkarna forceras fram kraftigt med dropp.. Därmed inte sagt att dropp inte används, men personalen har lite mer koll på värkar osv..Jolinsfaster skrev 2010-08-13 14:59:46 följande:Jag och Frida hakar också gärna på till öppna förskolan på onsdag!
I övrigt har vi hunnit med ett läkarbesök på bvc för Frida och efterkontroll för mig. Allt var bra med oss båda. Frida ligger precis på normalkurvan med sina 56,5 cm ooch 4620 g. Diskuterade syskon med barnmorskan i och med tanke på mitt snitt tyckte hon att 1½ år emellan var det tidigare att skaffa andra barnet. Hon kollade även mitt snitt och tyckte att det var ett av dom finaste hon sett som var 7 veckor gammalt. Så det var skönt.
-
Jag fick inget dropp när jag födde A som kom 18 mån efter snittet.. Istället valde de då att ta hål på hinnorna i värkförstärkande syfte..Jolinsfaster skrev 2010-08-14 15:51:41 följande:Hippy: Vad drygt att ni fick en massa negativa kommentarer om de täta graviditeterna, allra helst när det inte ens var planerat. Vem på spec pratade du med?
Angeni: Vad sa barnmorskan och sånt folk till dig när ni skulle ha så tätt, dessutom planerat?
Mara: Usch, blir nervös av det du säger. Jag fick ju värkstimulerande dropp (ända upp till snäppet innan max) den här gången. Hur vanligt är det att man får det en andra gång? Kan det bli planerat snitt istället?