Inlägg från: MaraFara |Visa alla inlägg
  • MaraFara

bf-juni västerås

happy73 skrev 2010-07-06 23:41:24 följande:
    när var ni till BVC första gången efter födeln? En vecka efter eller var det två??

för oss spelar det nog inte så stor roll vilken tid det blir men på fm låter ju bra.
    Jag var dit 1,5 vecka efter Melvin föddes...
  • MaraFara
    vikh skrev 2010-07-06 21:58:23 följande:
    Jag kan komma tidigast klockan elva på fredag till träffen.
    Runt 11 skulle passa mig oxå
  • MaraFara
    angeni skrev 2010-07-07 12:14:08 följande:
    Nu har jag äntligen fått min efterlängtade snittid..

Var inne på bedömning idag och det är fortfarande totalt omoget, 12 dagar över tiden. Plus att bebis viktuppskattades till 4,6 kg... Ingen liten bebis som synes.

Läkaren frågade mig rakt ut hur jag ville göra, snitt eller vaginalt. Jag sa det bästa sättet. _Just nu vill jag bara ha ut ungen och inte vänta för länge.
    Läkaren rekommenderade snitt, då bebis är så stor och det är totalt omoget så skulle en vaginal förlossning antagligen bli jobbigare än det är värt. Så jag jublade idag istället för att gråta när jag gick därifrån.

Imorgon kl 07,00 ska vi vara på sjukhuset igen. Känns så skönt att se ett slut på detta lidande.
    Fan att jag inte krigade mer för mitt snitt tidigare, då hade jag haft min bebis här redan

Skuggspel: Blir det några bebisar för dig?

Ha det bra alla och imorgon får jag antagligen äntligen snusa på bebis jag med
    Vad härligt att det är dags alldeles strax..
  • MaraFara

Ber om ursäkt att jag inte dök upp igår.. Jag å Melvin hade under torsdagsnatten roat oss med att vara på barnakuten.. Av oklar anledning började Melvin kaskadkräkas * flera, och till slut kom det bara magsaft.. Efter att konsulterat med barnakuten så åkte vi in för kontroll.. Allt var dock bra, och det dom var orolig för var att han skulle bli uttorkad.. Men efter provtagning och att ha ammat å sett att han fick behålla det, så fick vi åka hem..

• MaraFara
    skuggspel skrev 2010-07-12 10:28:42 följande:
    Skit. Vaknade imorse och kan inte gå. Kan inte stödja på ena foten. Hoppas det inte är en propp. Jag har fått en remiss till akuten, min mor ska skjutsa dit mig när hon lämnat sonen på dagis.
    Håll tummarna för mig idag.
    hör av dig så fort du kan.. Var förbi där idag å hälsade på mina jobbarkompisar, men såg inte till dig iallafall..
  • MaraFara
    skuggspel skrev 2010-07-12 17:15:17 följande:
    Hemma igen. Foten är bättre men efter alla timmar på akuten är andra benet nästan dubbelt så stort. Tillslut gav jag upp. De hittade rätt höga värden av.. vaddetnuhette som man har när man har proppar men även kan ha bara pga graviditet och läkaren sa att de skulle göra ett ultraljud på foten men han trodde inte det skulle visa något. Efter ytterligare två timmars väntan gav jag upp. Nu har jag inte så ont i just den foten längre utan istället i andra knät, benet ryggen och magen. Det kanske var dumt att gå innan det var färdigt men jag försöker rättfärdiga mitt bristande tålamod med att resten av kroppen måste ju hålla också. Jag tror mig själv så mycket jag bara orkar..Kul med variation.. eh.. Nu har jag klagat färdigt för idag!

MaraFara ; Jag såg dig och Melvin, åh va bra att du bara var där och hälsade på! Trodde det hänt Melvin något!

Angeni; Fint namn! Vi börjar få lite lagom namnpanik, lovade oss själva att denna gången skulle vi ju bestämma namn innan! Det går lite sådär..
    D-dimer heter det :).. Å som den yrkesskadade akutsjuksköterska jag är, så hytter jag med fingret åt att du gick innan allt var klart, även om jag förstår att det är piss att bara sitta å vänta..

Så du såg oss? Kul..
  • MaraFara

Jag fick inga staples den här ggn.. Den läkare som snittade mig är nämligen en av 2 i Västmanland som syr med invärtes stygn som går bort av sig själv..

Å värmen, jag klagar inte, men det tog mig idag 4 timmar att få Melvin att somna ordentligt.. Till slut blötte jag ner en handduk och la på honom, och då somnade han.. Ska till BVC senare idag, förra veckan vägde han 5230 gr..
    Dessutom fyller han 1 månad idag, och det firar vi med mängder av hormonplitor.. Gud, han ser ut som en mindre variant av tonåring..

• MaraFara
    skuggspel skrev 2010-07-21 14:08:13 följande:
    MaraFara Justja, shit vad jag är imponerad av dem som jobbar på akuten! Vilken arbetsmiljö! Den måste ju vara grymt påfrestande!
    Men nu får bebisarna komma.. Ja, vår arbetsmiljö är inget värt att prata om, men det innebär att vi verkligen måste älska det vi gör, och jobbar i ett ständigt kaos..

Gissa hur roligt vi har här hemma.. Melvin har de senaste dgr väldigt svårt att komma till ro, sover inte mer än 5-10 minuter i stöten.. Får ingenting gjort.. Tur att hans leende får mig att glömma direkt..
  • MaraFara

Såg att ni diskuterat åldersskillnad på barn.. Jag har nu testat allt, tätt och sladdis.. Fick ju 3 barn på 4 år (inte att rekommendera Glad), och nu kom Melvin 8,5 år efter sista barnet.. Helt klart så föredrar jag en sladdis.. Jag har mer tid för honom eftersom de andra barnen sköter sig själva och även förstår att de ibland behöver vänta, han är hela familjens gullegris och hans syskon formligen avgudar honom..

Men hade jag samtidigt inte haft mina andra tätisar, så hade jag helt klart känt att det varit för stort gap åldersmässigt, och att de inte skulle ha så stor nytta av varann..

Svar på tråden bf-juni västerås