Inlägg från: MaraFara |Visa alla inlägg
  • MaraFara

bf-juni västerås

Elin, jag har inte fått ngn adress..

• MaraFara

Å jag har precis flyttat ut till Skultuna.. Idag är ingen bra dag.. Inga kläder som sitter skönt, den blivande pappan är jag bara irriterad på, måste åka in till stan för att träffa psykologen, vill helst bara ligga i soffan naken och titta på såpor.. Nej.. BLÄ!!!
    Det enda positiva är att lillknodden sparkar på som vanligt, vilket får mig att bli på bättre humör..

• MaraFara

Hade tyvärr ingen bra dag igår, så jag uteblev från fikat, vilket ni säkert märkte :).. MumsMaräng; har oxå bokat könsultraljud fast på Tittut.. Ska dit den 20 mars..

Ringde Försäkringskassan idag för att fråga varför jag aldrig får nåt papper att fylla i om min sjukskrivning.. Men gissa vad? Min arbetsgivare har ju glömt att anmäla mig som sjuk.. Dubbelsuck!! Så några pengar i februari lär det ju inte bli tal om.. Kul jul :)..

Men som tröst så bokade jag en profylaxkurs idag.. Kostar 990:- med boka tidigt rabatt, och sen så betalar min arbetsgivare 600:-, då den går under friskvård.. Så totalt kostar det mig 390:-.. Så 2 söndagar i april ska jag sitta och andas :).. Jag och alla andra par :)..

• MaraFara

Plogen; 10 kg i uppgång, då skulle jag vara överlycklig.. Har ju som sagt gått upp 20 kg, så hur det här ska sluta vet jag inte.. Var ju inte överviktig eller nåt från början, utan hade normal kroppsbyggnad.. Men vad f*n, känner mig inte speciellt tjock.. Var förbi jobbet häromdan, och dom har ju inte sett mig på 1 månad, och dom blev helt chockade över min mage.. Så bara genom att titta på den så förstod dom att jag hade gått upp mycket..

Hänger förresten med på fikat den 28/2.. Har nämligen blivit fortsatt sjukskriven tom mitten av mars då jag valt att plocka semester fram till havandeskapspenning.. Så om allt går i lås så kommer inte jag jobba mer förrän efter jag varit mammaledig..

• MaraFara

Plogen; jag har gått upp mycket med 2 av mina barn, men inte så här mycket redan.. Men visst, även då gick jag upp runt 25 kg.. Med barn nr 2 så blev det 11,5 kg.. Helt perfekt..

• MaraFara

Vad tråkigt att du inte fick din havandeskapspenning beviljad.. Men kan du inte överklaga då? Själv ska jag skicka in min ansökan nästa fredag, så lite nervös är jag ju allt..

• MaraFara

Har ni andra börjat känna någon skillnad på bebisen i magen? Själv har jag i några dagar känt mer hur den bökar runt än, innan då den sparkade mer..

• MaraFara

Jolinsfaster; halsbränna har jag verkligen.. Fy vad det är vidrigt.. Kör med Novaluzid, mandlar och havregryn om vartannat för att lindra, och det blir bättre.. Men försvinner helt gör det inte..

• MaraFara
    Var till Bm idag.. Ett Hb på 117 får väl anses som godkänt, men jag ska fortsätta med järntabletter.. Trycket var bra, 125/60.. Men det bästa av allt var ju att få höra hjärtljuden.. Min yngsta som är 8 år var med, och jag vet inte vem av oss som myste mest :).. 135 slag till en början, men som sedan steg och låg runt 140-145.. Å så SF-måttet som var 24 cm.. Fattar inte riktigt vart tiden tar vägen, går in i v25 idag..
Svar på tråden bf-juni västerås