• Svar på tråden Teutonia tråd del 4
  • sally monella

Hej på er! jag behöver lite hjälp! Jag är supersugen på att köpa en begagnad Spirit S3 och undrar nu om det finns någon årsmodell som är säkrare än andra? Läser man recensioner om vagnen så är det "många" som verkar ha vält runt -09/-10, men har det gjorts någon förbättring vad gäller säkerheten sedan dess? Tacksam för svar :)

• Cornellia
    sally monella skrev 2012-08-30 08:48:40 följande:
    Hej på er! jag behöver lite hjälp! Jag är supersugen på att köpa en begagnad Spirit S3 och undrar nu om det finns någon årsmodell som är säkrare än andra? Läser man recensioner om vagnen så är det "många" som verkar ha vält runt -09/-10, men har det gjorts någon förbättring vad gäller säkerheten sedan dess? Tacksam för svar :)
    På modellerna 2010 och framåt så är hjulaxeln bredare för att den ska ha svårare att välta, dessutom så är varukorgen mer lättillgänglig än den var tidigare.
  • Perpen

Hej hej, jag har lite funderingar som ni kanske kan svara på? Jag har sneglat en hel del på olika märken men har verkligen fastnat för Teutonia och är extra sugen på en Be you. Är det någon här som har erfarenhet av en sådan? Fördelar? Nackdelar? 

Sen läste jag i någon annan tråd att Teutonia ska ha sämre kvalité än andra vagnar och då syftade de i första hand på Emmaljunga. Är det något ni upplevt? Jag har nämligen inte hört innan att det ska vara sämre kvalité på Teutonia så då vill jag gärna höra vad ni säger/tycker om kvalitén på vagnarna? 

• Queenofice

Har ingen erfarenhet av Be You, men vår vagn har fungerat felfritt och inte hört tidigare att de vart sämre kvalite mer än att barnen vuxit ur vagnen tidigare än vad man räknat med.

• Cornellia
    Queenofice skrev 2012-09-10 08:27:59 följande:
    Har ingen erfarenhet av Be You, men vår vagn har fungerat felfritt och inte hört tidigare att de vart sämre kvalite mer än att barnen vuxit ur vagnen tidigare än vad man räknat med.
    Samma här, våra har också fungerat felfritt.

och ang att dom växer ur vagnen "snabbt". I vår bekantskapskrets så köpte "alla" Emmaljunga, och alla har bytt ur sina vagnar nu när barnen börjar närma sig året. Inte för att den är urvuxen, utan för att dom upplever att den är så stor och klumpig.

• Perpen

Nu ansluter jag mig till Teutoniafamiljen. :) Efter en månads velande har vi nu beställt en Teutonia Be You, så nu är det bara vänta i 8-10 veckor sen får vi hem, den. Glad

• misssally

Detta har säkert diskuterats i tråden tidigare, men jag behöver hjälp.
    Om Jag behöver reservdelar, var vänder jag mig då? Vagnen är köpt begagnad och ingen garanti finns kvar. Det verkar som att ena bromspinnen är lite sned, så det hjulet låser sig inte alltid helt, var kan jag beställa det? Kan jag få en service gjord någonstans?

• Queenofice

Ofta har dem större kjedjorna service och kostar ca 250.- och mer berodende vad som behöver göras på vagnen har jag för mig

Svar på tråden Teutonia tråd del 4