• Svar på tråden Teutonia tråd del 4
  • AleLB

Ryggstödet är längre på 12orna! :) så de va nog de han menade... Även bygeln är högre!

• Perpen

Igår fick jag hem min sprillans nya Teutonia Be You från tyskland. :) Har inte hunnit inspektera den så noga än men snart så

• Milleman

måste ha svar ganska snabbt :)

vi har en spirit s3 från 2007. men chassit är inte bra längre så vi tänkte köpa en ny vagn för att byta chassi. men vi älskar färgen på vår sittdel så jag vill gärna kunna använda vår sittdel. men funkar vår -07 sittdel på en vagn från 2010 tex? 

• FruSen

Hej hej alla Teutonia-experter!

Vi har en Emmaljunga (duo edge, pansarvagn)  )sedan tidigare och hade såklart planerat att använda den inför kommande syskon.... En ny vagn var inte alls aktuellt.

Nu har vi fått tänka om helt då det visat sig vara TVÅ småttingar i magen, inte bara en som vi väntade oss!
    Har fastnat för Teutonia Team Cosmo då det verkar vara en av ytterst få (snygga) syskonvagnar där man kan ha sittdelarna vänd mot sig samtidigt som den har svängbara framhjul!

Är det någon här som har erfarenhet av Team Cosmo? Hur fungerar den i snö? Vi bor i norrbotten och här kör man ju i snö ganska stor del av året. Det är ju dock kallt, sällan kramsnö/slask så det borde ju gå bättre då tänker jag mig..? Att dra en vagn genom kramsnö är ju ingen hit...

Jag älskade min Emmaljunga, den körde fram som en pråm överallt. Men Emmaljungas tvillingvagn (med 4 fasta hjul) blir nog lite väl tung tror jag... Och ärligt talat var ju den andra skitful!

Teutomias är ju både snygg och verkar praktisk.
    I stan är det nog smidigt med svängbara framhjul när man har så stor vagn kan jag tänka mig.  
    Orkar man lasta in den i bilen btw?

Hoppas någon här har erfarenhet som kan dela med sig!

• Plommonet

Hej! Vilken ståbräda skulle ni rekommendera till spirit s3? Funderar på en buggyboard, erfarenheter av den?

• veh

En ståbrädefråga, är det någon som har Teutonias ståbräda och som har hittat något bra sätt att fästa remmen vid chassit? Alltså den remmen som man hakar upp ståbrädan med. Med liggdel på vagnen, som är en Mistral S, om det gör någon skillnad. I fästremmens ände finns en karbinhake, som kan lossas helt. Och en plastögla, som är fastsydd i remmen.

• ida  maria

Plommonet: Har en buggyboard maxi till vår cosmo och den fungerar jättebra. Kolla deras hemsida för instruktion när du ska fästa den. Det fina är att den passar typ alla vagnar, även vår chicco sulky och mammas begagnade brio när vi är på besök där. Jättebra att man kan fästa den så att den hänger på handtaget när den inte används, det har jag inte sett på någon annan modell. Så den har verkligen varit värt pengarna! Go get it! =)

• A79

Hej!
    Var ett tag sedan någon skrev här ser jag.
    Tänkte iaf höra om någon vet vad denna rem är till för & hur man fäster den?
    Jag har en Teutonia Spirit S3.

Svar på tråden Teutonia tråd del 4