Teutonia tråd del 4
Fortsätter med tråden för teutonia ägare/ blivande ägare som söker eller vill dela med sig av information om Teutonia. :)
Senaste tråden:
www.familjeliv.se/Forum-3-141/m48161888.html
Fortsätter med tråden för teutonia ägare/ blivande ägare som söker eller vill dela med sig av information om Teutonia. :)
Senaste tråden:
www.familjeliv.se/Forum-3-141/m48161888.html
Hej,
Håller på och fixar med våraTeutonia Fun 2006 som vi fått av goda vänner.
Ska ha fast hårdliften i liggdelen, och jag fattar inte. Trodde bara att det skulle vara att sätta i den.
Behöver ben-bygeln i sittdelen tas loss?
Lite instruktioner skulle behövas.
Att jag har vimsig förlossnings/amningshjärna gör ju inte det hela bättre
Du ska inte ha bygeln som går över benen kvar på vagnen, men där emot överst på ryggen på sitt delen ska du finkla upp så att de blir en kant för att inte liften ska glida ur vagnen om du förstår vad jag menar.
Jag tänkte bara slänga in en snabb fråga... Har provat att söka i forumet, men inte hittat det jag söker, och orkar inte ritkigt läsa igenom dessa 150 sidor :)
Jag har en Teutonia Fun årsmodell -09, väntar nu ett till barn och funderade först på att köpa en ny vagn. Bara för omväxlingen :) Men det verkar ju sjukt onödigt! Då kom jag på den brillianta idén att bara köpa lite tillbehör, ny klädsel till den vagn vi har - som fungerar utmärkt.
Vad jag kan hitta är mypram.de, som verkar ha många tillbehör i alla möjliga färger. Men jag ser även på många av dess att det står att dom passar till årsmodell -10, -11, -12.
Är det någon som vet hur "fel" det kan bli med ett sånt tillbehör till en -09? Funderar på en ny liggdel, ny klädsel till sittdelen, sen lite övrigt (ståbräda, mugghållare).
Tacksam för svar :)
Nu kan jag ju inte säga med 100% säkerhet eftersom vagnarna jag har är en spirit -11 och en cosmo -09. (men det är väl samma sittdelar på dem och på fun?)
Iaf, för oss är det i princip ingen skillnad, visst man ser skillnad mellan klädseln -09 och -11 klädseln, men båda passar på båda sittdelarna. Jag upplever dock -11 klädseln som tjockare sittdyna och mer tåligt tyg.
Jag kan dessutom använda min fashion liggdel på båda vagnarna.
Var hittar du ny klädsel? På mypram? Jag är usel på tyska så jag fattar ingenting, haha! Jag är också sugen på ny klädsel till sittdel och sufflett. Har också en -09:a. :)
Hej Alla!
Jag är ny ägare till en begagnad Teutonia Be you 2012 med en sittdel från 2009.
Eftersom det svarta tyget är solblekt är jag sugen på att byta tyg.
Hittade till min stora glädje ny klädsel på www.mypram.de men när jag mailade dem och frågade fick jag svaret att klädseln inte skulle passa min sittdel. Anledningen var enligt dem att ryggstödet var längre i de nya sittdelarna. Är det egentligen ett problem? det hade ju varit svårarare om tyget var för litet tänker jag...
Läste här att någon hade testat och att det inte var ett problem? Någon med erfarenhet som kan göra mig lite mindre förvirrad.
Vill inte helst beställa från tyskland om någon redan testat och blivit beskviken.
mvh Emelie
Så bra!
Tack för det snabba svaret!
Då ska jag nog våga testa!
Nästa bekymmer blir att välja färg då ... Svårt! :)
Jag har egentligen span på en färg i kollektionen 2012... får se om jag vågar testa det eller om jag ska hålla mig till färgerna i 2010-11...
mvh Emelie