• Krampen

Stringtrosor ??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-21 08:56
    Hej
    Jag är en mamma med två döttrar 11 och 9. Min äldsta dotter har nu börjat tjata om att använda stringtrosor. Mina tankar om detta, är stringtrosan så vanlig idag så att den inte har ett sexuellt värde ? För i mitt huvud är den ju till för äldre tonåringar och vuxna kvinnor som vill känna sig fina eller lite extra sexiga, men jag är villig att omprioitera om ni har bättre tankegångar. Så mina frågor är;
    Vid vilken ålder skall flickor få ha stringtrosor ? Och är stringtrosan en vardaglig trosa idag? Jag känner jag vill ha lite argument åt båda hållen innan jag gör en avdömning med mina flickor.

• Svar på tråden Stringtrosor ??
  • Majuuu

Aldrig string så tidigt..
    Själv kan jag inte använda string en hel dag utan att få urinvägsinfektion.. Bara det kan ju få en att tänka på hur bra det är med så åtsittande trosor som string...

• vittra

Absolut inte... av vilken anledning?!

• Nifelheim

Åh jag är kluven. Rent spontant skulle jag inte alls vilja att min dotter hade string så tidigt, men å andra sidan så när jag tänker på mig själv så använder jag ju inte string i sexuellt syfte utan för att jag dels tycker det är skönare, dels tycker att det är snyggare under en del kläder.

Som sagt kluven, men håller med det som tidigare sagts: berätta att det blir kallt om rumpan så här i vintertid och att ni kan ta diskussionen i sommar igen

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • vittra

Varför ska en 11-åring göra sig sexig med sexiga underkläder? Låter helt vansinnigt.. hon har väl inte sex än eller?!

• Strumpan08

Du måste rimligtvis skoja? Aldrig i livet att min 11-åring skulle få ha på sig stringtrosor, det är äckligt och ohygieniskt och obekvämt.

Strumpan ~ 9/12-2008 ~ sandlada.blogg.se
  • Mälaröbo

Tycker inte att string per automatik är "sexigt". De jag en gång i tiden ägde var alla enkla och av bomull. Då använde man dem för att det var det enda som var snyggt under tights och andra tighta byxor (förra tightsperioden )
    Men även fast jag inte ser det som ett sexuellt laddat plagg så ser jag ingen anledning till att barn ska behöva tänka på om rumpan ser snygg ut i byxorna heller.

När min dotter är stor nog att köpa sina egna kläder får hon (till vissa gränser) köpa vad hon vill.

• tessilus

snälla, säg att du skojar? klart ungen inte ska ha string..

• wica

Men snälla nån... 11 år? Dessutom är det väl knappast nån som använder string längre...

• satakatse

som barn ska man inte ha dessa för de anses sexuella men det finns även andra factorer..

De är skit jobbigt att få vanliga trosor upp i röven, varför i helvette köper man något som ska in och upp med flit????? {#lang_emotions_yell}

***Jag vill lära mig samiska, kanske du kan knackig samiska? Du får frächa upp språkkunskaperna och jag lär mig samtidigt!!****
  • Elli47

Absolut inte. Nu har jag förstås bara söner men om jag hade en dotter så skulle hon då få gå i vanliga trosor så länge jag kunde bestämma! Tycker string är fult och dessutom måste det vara j-t kallt vintertid.

Svar på tråden Stringtrosor ??