• Krampen

Stringtrosor ??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-21 08:56
    Hej
    Jag är en mamma med två döttrar 11 och 9. Min äldsta dotter har nu börjat tjata om att använda stringtrosor. Mina tankar om detta, är stringtrosan så vanlig idag så att den inte har ett sexuellt värde ? För i mitt huvud är den ju till för äldre tonåringar och vuxna kvinnor som vill känna sig fina eller lite extra sexiga, men jag är villig att omprioitera om ni har bättre tankegångar. Så mina frågor är;
    Vid vilken ålder skall flickor få ha stringtrosor ? Och är stringtrosan en vardaglig trosa idag? Jag känner jag vill ha lite argument åt båda hållen innan jag gör en avdömning med mina flickor.

• Svar på tråden Stringtrosor ??
  • victoria p

Håller med Vittra! 

Att man ska vara sexig kryper allt längre ned i åldrarna, för det är solklart vad det handlar om. Jag och mina kompisar började inte tänka på smink och kläder direkt förrän vi var runt 13-14 år, men då hände allt på en gång också.
    Det var inte länge sen jag själv var där (är 25 nu), men jag började använda string, med argumentet att inte troskanten skulle synas genom de där tunna tighta "savann"-byxorna man hade.. Jo tjena, det var ju för att man kände sig sexig, vuxen, "cool"! Jag blev också sexuellt aktiv i samma veva (14-år) började röka och var allmänt urjobbig tonåring. Stringen var absolut en del av hela den imagen man hade. Och tjockfodrad push-up bh..
    Jag tycker du ska stå emot så länge du kan. Hon är ju inte ens tonåring ännu! I värsta fall kommer hon väl byta till string i hemlighet när hon kommer till skolan, det är kanske så hennes kompisar gör.. Men då vet hon iaf att det inte är accepterat att hon i hennes ålder har string.
    Kan säga att jag är glad som hittills bara fått söner! om jag utgår från mig själv och min tonårsrevolt så slipper jag gärna gå igenom sånt!{#lang_emotions_wink}
  • rosahuset85

började själv med string när ja va 14-15.. nu har jag det inte lika ofta längre.men somnmartid åker dom på och nu vintern är de mest hipsters trosor.
    Mina flickor kommer om de själva vill få köra string från 12-13år.När de börjar 7an.
    Hör väl till tonåringen de där me string o push up bh;)

Hur många fyllde inte bh´n me bomull o annat när man va liten;) inte jag då men fanns väl ett par småbystade i klassen.

• Krampen
    rosahuset85 skrev 2010-02-11 11:06:30 följande:
    började själv med string när ja va 14-15.. nu har jag det inte lika ofta längre.men somnmartid åker dom på och nu vintern är de mest hipsters trosor.Mina flickor kommer om de själva vill få köra string från 12-13år.När de börjar 7an.Hör väl till tonåringen de där me string o push up bh;)Hur många fyllde inte bh´n me bomull o annat när man va liten;) inte jag då men fanns väl ett par småbystade i klassen.
    Tack !
  • Aakashan

Har hon någon gång provat? Personligen tycker jag att det är bland det mest obekväma man kan ha I rumpan, för det är just där jag tycker dom hamnar, ett snöre upp i baken.
    Om hon tar upp det i sommar, kanske hon kan prova ett par och se vad hon tycker, hon kanske inte ens tycker det är bekvämt och om hon provar under sommarlovet ser ju inte "alla" dom andra

• Strumpan08

HAHA! Jag vet, eftersom string är ett sånt bekvämt och bra klädesplagg kanske det skulle lanseras bland MÄNNEN! För inte vill väl de gå miste om detta otroligt smidiga mångsidiga plagg? När börjar trådarna ploppa upp om 12-åriga småkillar som vill ha string för att det är "bekvämare" och för att kanten inte ska synas genom stuprörsjeansen?

Bah. Allt ont ska alltid drabba kvinnor, mens, barnafödande, amning, string!

Strumpan ~ 9/12-2008 ~ sandlada.blogg.se
  • anne h

Skulle aldrig låta mina döttrar ha dylika ting som 11-åringar. Det är inte något som BARN ska använda.

/anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • mirre2

nu e mina tjejer bara 6år och 4½år men skulle aldrig låta dem ha string när dem e 11år  minst 13år (då kan jag ta diskutionen med dem)

• Beckman

Någon skrev att det är väl ingen som använder stringtrosor längre men det är det verkligen och det finns färäldrar som köper dessa plagg till sina döttrar som inte är mer än 8-9 år och om trosan är lite för stor för barn den åldern så fixar mamman det med nål och tråd.

• Elsiemaxollemamman

Min dotter, också 11 år, tycker d´string är onödigt äckel som man har för att se sexig ut. Däremor använder hon BH (Inte push-up+att hon har börjat få bröst).

• Hallonmumsan

jag har enbart använt stringtrosor sen jag började sjunde klass.
    tycker annars hipters och liknande är finare men tyvärr går dom på halva rumpan på mig.
    jag tycker det mesta har en gräns och när man börjar sjunde klass är väl ganska lagom. för mig behöver inte stringtrosan vara nått sexuellt alls. sen minns jag att dom dagar man hade mens när man var i tonåren och använde vanliga trosor så kanten syntes i trosorna så var det så pinsamt att alla såg troskanten.
    men annars om det inte känns okej för dig så finns det ju så mycket andra finna trosor som inte är my little ponny på utan känns lite mer vuxna

Svar på tråden Stringtrosor ??