• Krampen

Stringtrosor ??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-21 08:56
    Hej
    Jag är en mamma med två döttrar 11 och 9. Min äldsta dotter har nu börjat tjata om att använda stringtrosor. Mina tankar om detta, är stringtrosan så vanlig idag så att den inte har ett sexuellt värde ? För i mitt huvud är den ju till för äldre tonåringar och vuxna kvinnor som vill känna sig fina eller lite extra sexiga, men jag är villig att omprioitera om ni har bättre tankegångar. Så mina frågor är;
    Vid vilken ålder skall flickor få ha stringtrosor ? Och är stringtrosan en vardaglig trosa idag? Jag känner jag vill ha lite argument åt båda hållen innan jag gör en avdömning med mina flickor.

• Svar på tråden Stringtrosor ??
  • Filifjona

En annan aspekt är ju att stringtrosor sitter tätare mot slidan, och det är ju bättre om det är luftigt.

• Noran

Det är väl klart hon får om hon vill. Jag hade under många år bara string för jag tyckte det var bekvämast. Det är ju bara en vanesak. Nu känns det väl kanske lite ute och jag använder mest typ hipster. Jag tycker inte det ena är sexigare än det andra utan bara en smaksak. Vanliga är obekvämt trosor sitter inte alls bra på mig. Jag tycker ni lägger nån konstig värdering i det här. Alla har väl vad dom vill.

• Krampen

tack för alla råd och åsikter!
    Nu blev det stringtrosor i allfall
    Ha det bra

• MinaSmåLiv

Skulle nog inte låta min dotter ha de förens hon va runt 13 kanske. Började själv me de i den åldern men de va för att de va mycke bekvämare och dessutom snyggare under byxor. Finns inget fulare än när troskanten syns under byxorna. Jag använder enbart string fortfarande och är idag 26 år och skulle aldrig i livet sätta på mig nått annat, vanliga och hipsters m.m är så fult och så jäkla obekvämt. Stringtrosor känns ju inte ens och syns typ inte heller. Jag ser de som helt vanliga underkläder och inget som har med sex att göra och förstår inte riktigt hur folk kan se de så heller. Alla mina kompisar som använder de började just för att de är mycke bekvämare och syns inte under byxorna.

Mina älskade ungar
  • MinaSmåLiv
    Strumpan08 skrev 2010-02-11 23:50:02 följande:
    HAHA! Jag vet, eftersom string är ett sånt bekvämt och bra klädesplagg kanske det skulle lanseras bland MÄNNEN! För inte vill väl de gå miste om detta otroligt smidiga mångsidiga plagg? När börjar trådarna ploppa upp om 12-åriga småkillar som vill ha string för att det är "bekvämare" och för att kanten inte ska synas genom stuprörsjeansen?Bah. Allt ont ska alltid drabba kvinnor, mens, barnafödande, amning, string!
    De finns string för killar me, finns på h&m bland annat.
    Mina älskade ungar
  • Dark star

Jag har en 12-åring och hon skulle aldrig i helvete få sätta på sig ett par string!

• Forendag

Jag började med string när jag jag i 5an tror jag. Min mamma förbjöd mig att använda det, så jag använde det i smyg och tvättade dem själv och hängde upp dem på tork bakom min säng. Själv skulle jag låtit min dotter börja använda det först i årskurs 6. :)

• ToK

Angående bekvämligheten: Jag tycker att stringtrosor många gånger är MER bekväma än andra trosor. Använder själv string, "vanliga", hipsters och boxer. Det beror lite på vilken typ av stringtrosa man använder men de är superbekväma tycker jag!

• lilla apa

Nepp, stringtrosor är aldrig okej. Aldrig.

• Saaaraa

Jag började använda stringtrosor när jag var 11-12. Det var tydligen väldigt "inne" då(idag är jag 19). Min mamma visste inte om det, det vågade jag inte säga och jag tvättade de själv - för hand(!!!!!). Minns mycket väl hur jag omsorgsfullt valde ut de jag tyckte va snygga... och gärna skulle banden synas över byxkanten när man satt på lektion också.. uäk.

Förhoppningsvis vill din dotter inte ha det så pass mycket att ho döljer det för dig. Ni kanske kan gå ut och shoppa lite snygga, tuffare hipsters eller så istället? Om hon får lite nya snygga (barnvänliga) underkläder kanske det inte alls känns lika lockande med string?
Svar på tråden Stringtrosor ??