vittra skrev 2010-02-07 18:52:26 följande:
Håller med tessilus, tror knappast att särskilt många har det (om ens någon?) det är ju ett klassiskt agument att "alla" har det... förövrigt är det varken en anledning eller en ursäkt. Men givetvis är det ju bra att du vill ha argument för och emot. En väninna till mig hade ett jäkla tjafs med sin dotter när hon var 9-10 år om bh. "Alla" i hennes klass hade tydligen det (och såklart push-up) men hennes mamma stod på sig och sa helt sonika att så länge du inte har några bröst så ska du heller inte ha bh. Punkt slut. (När hon fick bröst så fick hon såklart bh, men mer en stödjande bh och inte push-up)Varför har man string? Varför finns det? Visst, i tidernas begynnelse så skapades stringtrosan för att troskanten inte skulle synas så tydligt utanpå tighta byxor och kjolar. Nu är det snarare ett sexualiserat plagg eftersom man visar mer av både rumpa och former. Syftet är inte att dölja trosorna utan att visa att man har string och uppvisa sin kropp.Har man dessutom bara ett enda argument för string, dvs att andra har det, så bör du ju dessutom efterfråga något mer vettigt argument än så innan en flicka tar på sig ett genomsyrat sexuellt underklädesplagg. När min syrra precis börjat högstadiet var det ett fruktansvärt mode i den åldern, ljusgenomskinliga byxor med synbara svarta stringtrosor under. Syftet var knappt att dölja troskanten... detta var ändå i högstadiet, inte 11-åriga flickor... och so what om man har börjat tänka på killar och sex, det såklart att man har i den åldern, men steget till att klä upp sig för att visa så mycket hud som möjligt känns rätt stort...Jag började använda string ibland när jag skaffade pojkvän (stadig) och då var jag 14 år. Såklart handlade det om att jag ville vara sexig inför honom. Men varför vika ut sig i onödan, inför alla på skolan..?
ja tack för mer att tänka på . Dottern fyller 12 i juni så då kommer diskusionen igen, det är jag ganska övertygad om ! Men om jag försöker svara på mina frågor med ditt svar så tycker du att 14 år är en bra start ålder eller kan man vara 13 bara man har en stadig pojkvän ? Och det är flera som tycker att det vara ett sexuellt plagg forfarande !!
Jag var annars av åsikten att det kanske hade avdramateserats men det är kanske för äldre tjejer ! Där ser man, tack för det !