• Maximumtaste

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Hallo:) grattis till alla som blivit gravid efter x:)
    Jag opererades för x för 4 veckor sen.. De hittade inte det förän jag va i v12 så det var en utdragen process.. De trodde först jag hade ett vanligt mf så jag blev skrapad i maj.. 4 veckor senare blev det akut operation och min högra äl togs bort.. Den vänstra var det bra passage i när de spolade så det känns lovande.. Har en son på snart 7 år så nu vill vi ha syskon:)

Hade äl för 12 dagar sen, blev överlycklig att kroppen kom igång så fort.. När kan jag prova testa tror ni? Gjorde ett test för 3 dagar sen mest för skoj och jag tyckte mig se ett väldigt svagt streck som jag fångade med mobilkameran men kan ju va spök.. Använder testlagrets.. Har haft lite som mensvärk 2 dagar tillbaka och ömma bröst.. Blir glad om mensen kommer också så allt fungerar som det ska men roligast vore ju om jag va gravid:) hur lång tid har det tagit för er att bli gravid igen?

• Maximumtaste

Acinna: då är det snart dags då:).. Ja vi får hoppas det inte tar för lång tid att bli gravid igen.. Har haft lätt att bli gravid.. Sonen var inte planerad och åt p-piller och nu när vi började försöka bli gravid tog det 3 månader efter jag slutade med pillerna och jag hade ätit dem nästan 7 år:).. Men nu har jag ju bara en äggledare så får se då.. Men läkaren sa att vi hade lika chanser att bli gravid som innan för jag har tydligen jämt haft en dålig äggledare..

Har som menskänningar nu men det kommer inget.. Har jobbat sen 7 imorse och va tvungen att sätta i ett trosskydd ifall mensen kommer men den har inte dykt upp än.. Är så sugen att testa men vill heller inte slösa och bli besviken så jag väntar in mensen eller testar mig i mitten av nästa vecka om den inte dykt upp..

Fler som bara har en äggledare kvar? Hur har det gått för er?:)

• Maximumtaste

Inge mens här än iaf:).. Svårt att veta när jag ska ha den men jag hade äl för 13 dagar sen nu.. Är drygg fyra v sen jag opererades och har inte haft mens mellan men vet att jag hade äl iaf:) Vågar inte testa heller hehe.. Väntar in mensen några dagar till:)

• Maximumtaste

Nu har min mens kommit igång iaf, känns bra.. Har ju inte haft mens sen i mars och efter det fick jag ju xet.. Mensen kom nu precis 2 v efter äl och 4 v efter operationen.. Nu satsar vi på nästa äl:)

• Maximumtaste

hallo alla.. va längesen jag skrev i tråden men jag har iaf lyckats bli gravid nu igen efter X operationen som gjordes 10e juni.. :) är i chock! trodde inte att det skulle gå så här fort ju!

Kram till er allihopa

• Maximumtaste

Jag blev spolad samtidigt som de tog bort Xet och äl.. Fick mens 4 v efter op och spolning sen blev jag gravid:) tror defenitivt att det har med spolningen att göra.. Har aldrig haft lätt att bli gravid. Så spolning e rena dunderkuren;D

• Maximumtaste

Jag är gravid i v7 nu och jag har också haft ont på den sida som xet satt på fast den äl är borta.. Kände så runt bim när jag plussade och nu har det släppt.. Va på tidigt vul för att se att det satt rätt och de såg då att jag hade haft ägglossning på den sidan som de tog bort äggledaren:) tydligen så kan äggledaren slingra sig runt och hämta upp ägget:)

• Maximumtaste

TereseA: beklagar xet! Jag fick också lov att operera bort min ena äl pga x. 4 veckor efter op så fick jag mens.. Och sen 4 v senare var jag gravid igen, på rätt ställe som tur var. Dem spolade min kvarvarande äggledare under op så jag tror det va därför det gick så fort att bli gravid igen. Spolade dem dig? Har man bra passage i äggledaren är det inte stor risk att få x igen sa min läkare, det är större risk om man behåller äggledaren som xet satt i men behöver inte få x igen för det. Be om tidigt vul nästa gång du blir gravid så du slipper oroa dig:)

• Maximumtaste

Jag blev spolad bara för att se så det va bra passage i den kvarvarande äggledaren så att det skulle bli mindre risk för ett nytt x.. Jag tycker det borde vara en självklarhet med spolning om man haft x men det verkar inte vara så? Jag sa själv till om spolning när de skulle operera bort xet.. Vet inte om de hade gjort det annars.

• Maximumtaste

Nenne666:
    jag blev gravid på första försöket efter x operation. De tog bort min högra äl så det är absolut inte omöjligt att bli gravid efter x:) hade dessutom ägglossning på den sidan som det inte fanns någon äggledare:) är i v8 nu:)

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3