• Maximumtaste

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Kanske4a: det behöver inte vara kört.. Nu när jag blev gravid hade vi sex på lördagen sen åkte min sambo iväg och jobbade borta nästan en vecka och jag hade äl på torsdagen efter så dem rackarna levde kvar hehe.. Håller tummarna!:)

• Maximumtaste

Acinna: det har jag hört fler säga:) jag hoppas de kan se på ul sen om det är pojk el flicka. Annars ska vi åka till tittut kliniken:) min magkänslan säger pojke men vi får se då:) har en pojk nu:)

• Maximumtaste

Supers: kanske din äl är lite senare bara:) jag hade aldrig den när jag trodde utan några dagar senare.. Testade också med äl test nu när jag blev gravid efter xet.. Håller tummarna att det blir många plus här snart!:)

Nu är det bara ca 4 veckor kvar tills rul! Tiden går verkligen fort! Är redan i v15.. Snart 16:) har börjat känna bebisen i magen:) det är helt ofattbart för mig att vi ska få en till.. Va så inställd på att allt skulle gå åt skogen hela tiden efter x! Men man ska inte ge upp har jag lärt mig.

• Maximumtaste

Kanske4a: jag trodde också jag fått ett till x i början på den här graviditeten för jag hade ont på ena sidan fast på den bortopererade sidan plus att jag småblödde precis som vid xet men gravtesten va tokstarka vilket de inte var vid xet.. Håller tummarna för dig!

• Maximumtaste

Livetharenmening:
    beklagar ditt x! Jag fick konstaterat x i juni i år efter 5 vul + en skrapning.. De hittade inte xet förän 4 v efter skrapningen då de först trodde jag hade missfall.. De operade bort hela min högra äggledare. Läkaren sa att vi kunde försöka igen så fort mensen kommit igång igen och jag fick mens 4 v efter operationen och lyckades bli gravid då:) är nu i v16:).. Trodde inte att det skulle gå så fort för jag har aldrig direkt haft lätt för att bli gravid men det har säkert berott på äggledaren och oturligt nog släpper jag mest ägg från den högra sidan där äggledaren var dålig. Hade dessutom äl på den högra sida som är bortopererad nu när jag blev gravid:) jag hade klamydia för 6 år sedan så det är säkert därför min äggledare var helt kass.. Min vänstra äl spolade dem under operationen och den va inga skador på. Håller tummarna för dig att det går bra allt nu:)

• Maximumtaste

Vi fick ett halvår på oss att bli gravid på naturlig väg efter x.. Blev det inget så skulle jag få komma in och få hjälp men de nämnde aldrig ivf.. Hade gärna gjort det om det inte hade fungerat att bli gravid på naturlig väg.. Har aldrig hört att man hellre ska göra ivf efter x, lär ju vara om båda äggledarna är skadade..

Oj oj vad tiden springer iväg! Är redan i v17.. Tyckte nyss jag va inne på sjukhuset och blev opererad..

• Maximumtaste

Spino: behöver ju inte vara ett till x! Jag hade också små blödningar i början av den här graviditeten och va säker på att det va ett nytt x så åkte in till akuten men det satt rätt, hade lite ont på sidan också som vid xet, men satt som sagt rätt:) Har känslig livmodertapp så det va den som spöka.. Går in i v 18 snart och det är full fart i magen:)

• Maximumtaste

Spino: jag blödde inte heller när jag vänta sonen så jag va skitorolig för nytt x eller missfall.. Men enligt läkaren så är det jättevanligt med små blödningar i första trimestern:) alla graviditeter är ju olika:) håller tummarna att allt ser bra ut! Ska du in på vul?

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3