• Maximumtaste

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Grip: vet precis hur du känner:( man får ha sånna dagar.. Vi kämpade över ett år att få till syskon till sonen.. Man är ju såklart jättetacksam att ha ett barn men det är såå jobbigt när syskonlängtan är stor! Trodde aldrig för ett år sen att jag skulle ha bebismage på julafton.. Går in i v25 imorgon..
    Ge inte upp! Snart får ni ett fint plus!

• Maximumtaste

Jag funderar också varför endel får bikinisnitt.. Jag har ett på 4 cm typ plus 3 titthål.. Jag hade fått en cysta stor som en knytnäve på äggstocken.. Kanske det var därför dem gjorde det där större snittet..

Nu börjar magen bli så stor så jag kan inte längre se ärren.. Brukar be sambon kolla och dem ser bra ut iaf.. Blev ju gravid så fort efter på så det kändes som att dem knappt hunnit läka ihop..
    Går in i v26 idag! Tiden går så fort!!

Gott nytt år alla! 2012 blir ett bra år känner jag på mig!!!:)

• Maximumtaste

Mammzoy: jag hade äl på den sida som det inte fanns äggledare och blev gravid:) den kvarvarande äggledaren kan fånga upp ägget om du har äl på den sidan som är utan äggledare:) jag är gravid i v 27 snart:) fick konstaterat vid vul i v 5 att ägglossning skett på "fel" sida:)

• Maximumtaste

Lemis: i v 4+6 gjorde jag vul första gången. Såg bara hinsäcken då. I v7+1 såg vi en ärta med tickande hjärta:) jag hade inte heller så mycke symtom.. Men spydde på mornarna.. Och det är ju ett bra tecken:) gjorde inte det när det va x.. Är i v27 nu:) det kommer gå bra ska du se:)

• Maximumtaste

Lemis: skönt att det sitter rätt!!:) vi såg inte hjärtat förän v 7+1 denna graviditet och är ju i v 27 nu.. Vilken vecka är du i?

• Maximumtaste

Tusa: usch vilken upplevelse du haft! Tur att allt gick väl ändå!

Jag känner igen det där att dem inte tar en på allvar.. När jag hade mitt x i somras så sa dem först att jag hade en normal graviditet.. Avfärdade mig totalt när jag sa att jag misstänkte x.. Hade ont och småblödde.. Inte förän v 12 hittade dem xet och det blev akut op.. Hade sjukt ont dagen efter men dem skickade ändå hem mig.. En dag senare fick min sambo ringa 112 på morgonen.. Jag bara låg och skakade och kunde inte röra mig av smärta.. Fick åka med blåljus in till sjukhuset och därinne såg dem en stor blödning i magen.. De hade inte Stängt igen såret riktigt från den äggledare dem tig bort.. Hade jag väntat längre hemma hade jag inte suttit här och skrivit..
    Men blev iaf frisk fort efte allt.. Låg inne en vecka.. Men sen fick jag mens 4 veckor efter op och blev gravid:) så det slutade väl ändå:) är i v 28 nu:)

• Maximumtaste

Grattis lemis! Underbart!:)

Såg att ni skrivit om spolning, jag tror det är mycket effektivt! Blev ju gravid direkt efter min op och de hade då spolat den äggledare som va kvar.. Har inte direkt haft lätt att bli gravid men då gick det fort.. Kan ju berott på spolningen:)

Är i v 29 nu.. Helt sjukt.. Snart har man en liten bebis här hemma:) lite konstigt.. Sonen fyller 8 i år.. Tiden går så sjukt fort!:)

• Maximumtaste

Jag hade ägglossning på den sidan där det inte fanns äggledare så min friska äggledare fångade upp ägget:) fick det bekräftat via vul i början av graviditeten, är snart i v 31:)

• Maximumtaste

Österlenska:
    beklagar ditt x!!
    För mig konstaterades x efter 6 vul! Skulle varit i v 12.. De skickade hela tiden hem mig och tog mig inte på allvar.. Åkte in akut med smärtor och blödningar och en skrapning gjordes för de trodde jag hade ofostrig grav.. 4 v efter skrapningen fick jag åka in akut igen med smärtor i magen och då såg dem xet och det blev akuop.. Hade även fått en cysta stor som en tennisboll på äggstocken pga xet så de tog bort höger äggledare.. Fick mens 4 v efter op och blev gravid efter det.. Hade nog sjukt tur för vi har inte haft lätt att bli gravid.. De spolade den kvarvarande äggledaren under operationen så kan ju vara därför det gick undan.. Är i v 33 nu!!:) den 10 juni förra året operade dem bort xet..

• Maximumtaste

Grattis mmboop!!:) underbart! Jag hoppas jag också slipper gå över tiden!:) har 1,5 månad kvar men hoppas på 1:)

• Maximumtaste

Hallo alla! Skriver inte så mycket men läser nästan dagligen.
    Välkommen alla nya, och beklagar det som hänt!

Jag kom på nu för några dagar sen att jag snart varit gravid konstant nu ett år med ett glapp på 6 veckor bara där efter x op och den nya graviditeten! Fattar inte hur kroppen orkar! Men snart är det klart. Går snart in i v 36 så nu räknar vi ner i dagar! Trodde aldrig vi skulle ha en bebis 10 månader efter xet! Kanske ger lite hopp till er som kämpar!
    Kram

• Maximumtaste

Hellef: tack! Jag hade enorm tur tror jag!

Ella jade: nu denna graviditet var testen mycke starkare än när jag hade x. Vid utomkvedet var testerna svaga på bim + 10 då jag testade mig första gången.. Nu när graviditeten satt rätt var testen superstarja redan på bim -3.. Och jag kände mig mer gravid än vid xet.. Hoppas allt går bra nu!

• Maximumtaste

Petra 334: usch vad jobbigt! Du har inte opererats? Är så sällan inne och läser nu så hänger inte med här i tråden.. Jag fick jättemycke vätska och blod i buken efter min x op så låg inne en vecka extra.. De hade inte sytt igen riktigt vid äggledaren som togs bort.. Helt sjukt.. Slapp en till op iaf för dem behandlade med tabletter och det funkade..

Hoppas det är bra med alla här i tråden trots x!
    Själv går jag in i v 39 nu på fredag! Och det var exakt ett år sedan nu jag blev gravid med X.. De upptäckte det ju inte förän i v 12.. Så jag har varit gravid konstant ett år nu med ett glapp på 6 veckor efter operationen.. Vill ha våran bebis nu!!

Lycka till alla ni som kämpar!!

• Maximumtaste

I söndags kom våran Lion till världen:) 3520 g och 50 cm lång:)
    Inte trodde jag det här för ett år den när vi fick utomkvedet.. Men nu är han äntligen här! Känslan är obeskrivlig!

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3