• Maximumtaste

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Mamman76:
    du vet att om du har äl på "fel" sida kan den andra äggledaren ändå fånga upp ägget:) jag hade äl på den sidan det inte fanns en äggledare men blev gravid ändå:) de kollade med vul vilken sida ägget släppt ifrån:) håller tummarna för dig!:)

• Maximumtaste

Mamman76: du får nog säkert ett fint plus snart igen:)

Igår va jag på vul igen och fick se lill* bebisen med huvud, armar och ben:) kändes helt otroligt:) är i v9 nu:)

• Maximumtaste

Mamman76: jag fick mens 4 veckor efter operationen sen blev jag gravid så det gick fort. Blev helt chockad.. Vi försökte bli gravid 6 månader och när jag blev gravid va det ju ett x. Det gick undan efter operationen.. De spolade den äggledaren som va kvar, vet inte om det hade någon betydelse men man vet ju aldrig:) hur länge har ni försökt?

• Maximumtaste

Acinna: vad härligt! Efter regn kommer solsken som man säger:)
    Nästa år i juni är det ett år sen min x operation och då kommer våran bebis vara 8 veckor typ:) om det går vägen men det sitter iaf rätt denna gång och är snart i v11:) har sett bebisen 2 ggr redan:) känns helt overkligt att vi ska ha ett till barn.. Trodde jag aldrig efter xet.. Tog 7 veckor efter jag plussat för dem att hitta xet.. Så jäkla utdraget! Är så glad att det gick fort att bli gravid igen för jag va så deprimerad.

• Maximumtaste

Hallo.. Va på vul igår och fick se våran böna skutta runt i magen:) den hade verkligen vuxit mycket sen senaste vul i v7:) är i v11 nu:) va å tog cellprov och fick göra vul samtidigt., så häftigt att man kan se allt så tydligt så här tidigt.. Såg armarna, benen och fötterna.. Lite av nästippen kunde man också se:) va en häftig upplevelse:)

Håller tummarna för alla här inne! Vet själv hur det känns.. Gick ju snabbt efter xoperationen men vi höll på ett år innan xet.. Trodde aldrig jag skulle få ett till barn så håll hoppet vid liv ni försökande för det går tillslut.

• Maximumtaste

Tack allihopa!:) va på inskrivning idag och nu börjar allt kännas lite mer verkligt.. Det känns som att jag är i en dröm typ och kan vakna upp när som helst.. Kommer nog inte fatta på riktigt att det är en bebis därinne förän den kommer ut:)
    Drömde inatt att det är en pojke.. Drömde lika med sonen så får se på rul då om jag har rätt igen:)

Kanske4a: jäkla mens, men tänk att mensen är ju lite pos ändå för då kommer ju det en ny chans för bebis.. Jag tänkte så tillslut när vi försökte så länge..
    X är jävligt att få men man vet ju iaf att man kan bli gravid.. Jag skulle tycka det va värre med missfall.. Jag tror absolut att ni härinne som försöker kommer lyckas väldigt snart!

• Maximumtaste

Kanske4a: jag har också bara en äggledare kvar och det gick ändå.. Så jag tror inte att bara en äggledare försämrar chanserna.. Dessutom hade ju jag äl på "fel" sida och blev gravid ändå så det finns stora möjligheter för oss med en äggledare att bli gravid:) kollar du med ältester?

• Maximumtaste

Mamman76:
    Jag gjorde också första vul 4+6 och såg hinsäcken och en liten prick däri som va bebisen:) så du kan säkert göra vul nu och se om det sitter rätt.. Men hur känner du dig då? Tycker att man känner sig mer gravid när det sitter rätt jämfört med x men det är säkert olika från person till person..

• Maximumtaste

Mamman76: visst går veckorna rätt fort:) det kommer nog gå kanon på vul:)
    Själv är jag i v13 nu.. Helt sjukt.. Har lyssnat på bebisens hjärta och jag känner ibland lite fladder inifrån magen:)

• Maximumtaste

Manman76: det tog flera veckor för läkarna att hitta mitt x så vet ej vecka men vet att jag kände att något var fel och så blödde jag till och från hela tiden.. Mådde inte illa heller..
    Nu denna gång så har jag kännt mig jättegravid från början och spytt en massa hehe.. Börjar ge sig lite nu iaf.. V14 snart:)
    Kommer nog gå jättebra på vul för dig:) jag va också in i v8 på vul.. Kunde se huvudet och små armar:) så mysigt:)

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3