• Grip

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

acinna skrev 2011-04-03 21:08:53 följande:
    Tråkigt att höra att tanten kom, Lemis!

Med oss går det bra. Känns som om det var en månad sedan jag gjorde titthålsoperation för att få ut vårt X i v. 10+0, men det var 17 september. Tiden går fort!
    Imorgon går vi in i vecka 25 (24+0) och vi har fortfarande inte helt tagit in att det växer något därinne! Men sambon är nöjd eftersom även han till och från kan känna Pyret röra sig, och jag känner Pyrets danstävlingar därinne ofta!

Lycka till till er andra också, och ge inte upp. Någon gång är det er tur också!!! 
    Acinna: Förlåt att jag ställer en detaljfråga, men hur länge efter ditt x blev du gravid igen? När jag räknar efter lite snabbt så får jag det till en dryg månad efter..
    Jag opererades för tre veckor sedan och var jag än läser på nätet så står det att man skall vänta 2-3 månader, på sjukhuset sa dom 3 månader efter operarionen, och hon jag pratade med som på telefon senast (när jag fick veta att mitt hcg värde var nere på noll) så sa hon att det räckte med att vänta en cykel.
    Så man undrar ju vad som gäller..
  • Grip

Det är bara så konstigt att det säger olika beroende på vem man frågar.

Men det är roligt att läsa att det gått bra för vissa av er här! Tråkigt också att det gått mindre bra för andra, men vi får ju hoppas att tiden löser det.

Jag skall nog börja hänga här lite, känner ingen som haft detta och det är ju skönt att prata med likasinnade!

• Grip

Tack för välkomnandet!
    Jag mår oförskämt bra efter operationen (3 veckor sedan). Jag fick 4 små snitt som läker fint och jag har aldrig haft särkilt ont. Mest obehag när man hostat och nyst.
    Psykiskt tror jag att jag mår bra, men jag har en känsla av att jag kommer blir väldigt rädd och nervös när vi börjar försöka igen.
    Igår fick jag för mig att jag hade ägglossning, det gjorde lite ont på vänster sida ett tag. (hade x på höger sida)
    Det stämmer väl någorlunda i tid, och jag tar det som ett positivt tecken på att allt är på rätt spår igen. Bör väl få mensen inom 2 veckor då antar jag.
    En stor tröst i det hela är att min man och jag verkar funka väldigt bra ihop. Sonen blev till efter 3 månaders försök, och x:et måste blivit till bara någon/några veckor efter att jag tagit ut kopparspiralen 28 januari.
    Hoppas nu att detta inte påverkats...!

• Grip

Jag fick behålla äggledaren, jag förstod det som att de gjorde bedömningen att den var såpass intakt att den kunde vara kvar. Nu är jag nervös för att det skall fastna där igen.
    Varför kommer din äggledare vara trasig tills dess? Gör det ont?

• Grip
    acinna skrev 2010-12-05 21:03:59 följande:
    Jag opererades den 17 september (trodde det var den 16:e, men det var då de la in mig) för X i vänster äggeldare. Jag fick behålla vänster äggledare, och de skar bara upp den och sög ut fostret.
    Nu denna graviditeten (efter mens 13 oktober) så visade de att ägget kom från höger äggstock, och inte från vänster som det vid vårt X. Därför vet jag att båda äggstockarna producerar ägg, men jag är livrädd för att vänster äggledaren inte växt ihop som den ska utan fått en ärrbildning eller förträngning. De ville inte gå in och titta eller göra en spolning... Nu ska man inte göra det eftersom jag är gravid igen... 
    acinna:
    Jag läste igenom dina inlägg och såg att du skrivit att "de visade att ägget kom från höger äggstock".
    Hur såg dom det?

Om det tar längre tid än en månad för äggledaren att läka, varför säger dom då att man kan försöka efter en månad redan?
    Många frågor, men du verkar ju ha många svar! Flört
    Jag blev också undersökt av 5 olika läkare utan att de hittade något. Tur att det gick in och kikade i alla fall..

Tjatigt att ha ont hela tiden. Mår du bra annars?
  • Grip
    Hemlighet skrev 2011-04-10 18:03:57 följande:
    Ja ha. Trodde inte att jag skulle få äl denna månad då den skulle ha kommit ca 5 april( brukar komma ännu tidigare). Men jag tror den kom idag på fm. Kännde mest på vänstersidan, och där är jag desutom intakt=)
    Och som tur är hade vi mys igår=)

Nu åter står det att se....
    Oj va spännande! Då håller vi tummarna då!

Rara S: Va skönt att du hittat någon som du känner kan hjälpa dig och du fått förtroende för. Jag har alddrig själv testat det, men det är ju många som varit nöjda med det var jag förstått. Man kan ju även få det under förlossningen för smärtlindring. Lycka till!
  • Grip

Jag tycker absolut inte du skall haka upp dig på det där med juicen! Så är det med allt, är det bra för det ena så är det dåligt för det andra. Och förmodligen stod det väl inte hur mycket juice per dag som var dåligt. Det kankse rör sig om 1-2 liter? Vem vet, men strunt i det, det finns så mycket teorier fram och tillbaka och man blir bara tokig av det!

Visst är det bra med något som vilseleder tankarna ibland. Jag går och väntar på min första mens efter operationen, och jag har en känsla av att efter det kommer jag gå och noja mest hela tiden! Ugh..  Flört

• Grip

Nej det förstår jag att det inte blir, jag hade gjort likadant!

Idag har tiden gått fruktansvärt långsamt. Jag har haft ont i huvudet och kännt mig nedstämd. Vet inte om det är regnet eller stundande mens. Hoppas på det senare men det har bara gått 4 veckor sedan operationen, och 3½ sedan senaste blödning. Vi får se..

• Grip

Va bra! Hmmm fler fördelar... Jo, du slipper vara stor och tjock under de varma sommarmånaderna!!

• Grip

Jag har världens största böld/finne i pannan idag! Måste väl innebära att mensen är i antågande..? På tal om gamlingar så fyllde jag 34 igår, men får ände tonårsfinnar! Haha..Obestämd

De tog inte bort min äggledare, men jag tycker magen är känsligare. Det har ju förvisso bara gått 4 veckor, men den ömmar lite om jag sprungit eller om jag har för tajta jeans över magen. Men jag kanske känner efter mycket mer nu.

Ja, det börjar verkligen bli er tur nu! Jag håller alla tummar och tår för att det skall gå vägen för er!

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3