Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Supers: jasså du, du passar på att komma hit när jag är bortrest!! Tack, det skall bli riktigt skönt att komma bort ett tag. Hoppas bara jag kan koppla bort tankarna om stundande bim. Har bim söndagen efter att vi kommer hem så antingen blir det superkul att komma hem, eller dubbel-skittrist..
Ha det gott allihop!
hallo! hur går det här inne? Lemis, Supers och Kanske 4a?
Här går det skit som vanligt. Kom hem från Gran Canaria på fredagen, på lördagen kom mensen..
Nu blir det ett sista försök med bim 23 december, sedan blir det utredning i januari.
Vet inte hur jag känner inför detta, det kommer ju inte lösa sig på något magiskt sätt bara för att man går på utredning. Jaja, vi får väl se.
Hoppas att ni har det bra alla här inne!
Tack, vi hade det väldigt bra. Soligt och lagom varmt. Sonen visade sig vara en badkruka, men poolen var inte uppvärmd så man kan knappast klandra honom för det!
Jo, det är väl det som är skönt, att få kolla upp så det inte är något tokigt. Jag skulle också vilja göra en spolning av ledarna, men det ingär väl i utredningen antar jag. Något skall man väl få för de 5000:- det kommer kosta!
Jag har faktiskt inte brytt mig om att höra med Sahlgrenska, utan vände mig direkt till Carlanderska (privat). Då behöver man inte ha försökt ett helt år och sedan ställa sig i kö, utan vi fick tid inom en månad. (Eller två för vår del eftersom jag ville vänta till januari.) Jag opererades i mars och har allstå försökt i "bara" nio månader, men när det väl gått ett år så har jag hunnit fylla 35 och då skall man helst söka hjälp efter 6 månader redan.
Kör ni på varannan dag nu?
Jag sa till min man igår att han måste hjälpa mig nu att inte testa med äl-test och så skall vi köra varannan dag. Jag försökte förra cyklen men lyckades inte hålla mig ifrån det jäkla testerna och stressade upp mig i vanlig ordning! Arghhhhhhhhhh..........!!!!
Haha, alltid är det något som krånglar!! Hoppas du blir av med svampen snart, inge roligt ju! Då får vi hålla tummarna för dig nu då!
NEJJ, å lilla du! Fy vad jag känner med dig! Ibland känns det som att man bara kämpar i motvind och uppförsbacke!
Har du bestämt dig för operation om 3 månader? Vad händer om du blir gravid under tiden?
Det låter ju ändå bra att chanserna kan öka efter operationen. Hoppas på det!
Kram på dig
Lemis: men ni har väl redan försökt ett år, eller? Hur kan han då säga lite lättvindigt att ni skall ge det ett år till? Åh, det är ju så konsigt att man skall få olika svar beroende på vem man pratar med!
Vad jag har förstått så kommer de att följa mig (och framför allt mina hormoner!) under en månad, och även undersöka mig. Mannen skall lämna prov också. Såhär står det på deras hemsida:
För att ta reda på varför en graviditet dröjer träffar vi er för samtal och gör undersökningar. Mannens spermier analyseras med avseende på antal och rörlighet. Kvinnans hormonbalans kontrolleras. Med hjälp av ultraljud undersöks livmoder, äggledare och äggstockar för att se om kvinnan har ägglossning och ifall ägg och spermier kan mötas. Med ledning av utredningens resultat diskuterar vi vilken behandling som är bäst för paret.
http://www.fertilitetscentrum.se/
Kan även rekommendera en sida som jag snubblade över som jag tycker är hur bra som helst, mycket fakta beskrivet på ett lättbegripligt sätt. Finns även mycket tips och råd, hur man t.ex. kan försöka hantera sorgen och besvikelsen när mensen kommer. Aningens rörig sida, men bra!
http://infertility.about.com/
Ja gud så häftigt!! Inte långt kvar nu, herregud va fort det går!
Oj det blev många missbruk av herrens namn! Såhär i Juletider och allt!