• Grip

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Kanske 4a, so far so good då! För egen del känns det hela lite märkligt. Jag vågar inte jubla ännu innan vi varit på ul den 28:e, men samtidigt är jag inte överdrivet orolig. Men jag kommer bli helt knäckt om det skulle skita sig nu.. Jag känner i princip ingenting fortfarande! Borde väl vara nöjd med det, men jag jämför ju med när jag var gravid med sonen och då hade jag mer militärkupp vill jag minnas.

• Grip

Neeej!! Så himla tråkigt att läsa, kanske 4a! Jag hoppas att han såg fel, men det låter ju tyvärr inte så. Stor kram till dig!

• Grip

Usch så jobbigt för er, hoppas det ser lite bättre ut för er imorgon ändå. Jag fick behålla min äggledare efter mitt x, men den gjorde ingen nytta ändå då den var blockerad. Så för egen del har jag nästan kännt att det lika gärna kunde tagit bort den. Men jag föstår att bli av med båda känns jobbigt. Vi gav upp efter 14 försök och gick på IVF. Det tog sig som ett mirakel på första gången. Är det inget alternativ för er? Lycka till!

• Grip

Grattis till ditt plus! Det beror ju på vilken vecka du är i nu. De vill inte att man kommer in före v7 ungefär för innan dess kan det hända att man inte ser något ändå, även om det sitter rätt. Lycka till!

• Grip
    Sindyrella1983 skrev 2012-08-13 14:53:18 följande:

Hej tjejer!

Hur lång tid tog det innan ni fick er mens efter operationerna? Jag opererades den 6 juli och väntar nu på min mens....

Jag blödde några dagar efter operationen, men sedan tog det fem veckor från operationen till första riktiga mensen.
    Hoppas den kommer snart!
  • Grip
    Supers skrev 2012-08-29 08:28:24 följande:
    Jaa här väntar jag på bim... Men tror dock inte att det hänt något denna gång heller :( men men bara vänta nga dar till..

Jag håller tummarna! Kramar från mig
  • Grip

Jag tror att många som försökt länge inte orkar skriva här eftersom det är så himla drygt, och ibland jobbigt att läsa om hur lätt det går för många andra.
    Själv fick jag mens 13 gånger efter mitt x innan jag blev gravid. Och gravid blev jag för att vi gjorde IVF, hade kankse fortfarande inte varit det om vi inte tagit det steget. Det gick så långt så jag ibland NÄSTAN önskade mig ett missfall, bara för att veta att "maskineriet" fungerade!
    7 månader är ju som sagt snittet, och då är det ju lika vanligt att det tar över ett år.

• Grip
    AlexandraViberg skrev 2012-09-18 13:50:42 följande:
    Ja snittet är 7 månader, har försökt trösta mig med att det likaväl kan ta 1 månad som 14.. Men när alla säger att kroppen välkomnar graviditeter snabbare när man haft hcg iom en graviditet så blir jag fan less.. Tydligen är det så för vissa, men långt i från alla tyvärr! :/

Vi fick höra att efter att man spolat äggledarna så kan det gå måycket lättare att bli gravid. Skitsnack.. Flört

Förresten, en dum fråga som ni säkert har koll på, men gäller det där med 36(!!) månader även om man redan har barn?
    Här i Göteborg får man inget försök om man redan har barn, så vi fick söka hjälp privat. Ingen kö, så det är ju positivt, men det är ju inte alla som klarar den kostnaden.
    Tänkte bara så ni inte får det i ansiktet när ni (förhoppningsvis slipper) söker hjälp om 2 år.
    Lycka till i alla fall!
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3