Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
acinna skrev 2012-01-04 11:53:02 följande:
Lemis: Grattis! Håller tummarna nu!!!ThereseA: Jag blev gravid utan att ens försöka (en kondom som sprack) och av olika anledningar valde vi medicinsk abort då. Med vårt X blev jag gravid på första försöket, och jag blev gravid på första försöket efter operationen och har nu en dotter på 5 månader. Så jag har haft väldigt lätt för att bli gravid.
MTC79: Helt rätt! Är äggledaren man haft X i bortopererad betyder det att risken för att få X på andra sidan inte är högre än annars.
Jag har båda mina kvar, men de skar upp den vänstra där X:et satt. Då har jag större risk att få ärrbildning där och kunna få ett X igen. Ovanpå det blev jag gravid efter 5 veckor och då hann den inte läka ordentligt innan. Det ger en jätterisk för mig att få X på vänster sida, medan jag har "normal" risk på höger sida. Vår dotter kommer från höger sida, så vi vet att den fungerar!
Jag har ju en förhöjd risk på höger sida.. men vänster ska ju vara ok! De gånger jag plussat har det dock släppt från vänster så det kan ju vara så att det är stopp helt på höger sida...