• MCT79

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

kanske 4a skrev 2011-12-25 12:11:12 följande:
    Tack men nu har jag snart full panik, gråtfärdig och kan inte tänka på något annat. Ingen mens än, molvärk som kommer och går. BIM +3 äl +15 har aldrig hänt att jag inte fått plus nu om det är normalt. Testade inte i morse har bara två test kvar. Jag försöker lugna mig med att jag kan ha räknat fel. Fick ju positivt äl 9 dec testade inte 10:e så det kan ha varit positivt då också.  Äl-flytningar plus värk 10-11 dec, tempen höjdes inte förrän tidigast 15 dec, glömde tempa några dagar. Jag hade ju en infektion också och tog ipren så äl kan ha skjutits upp eller uteblivit. Nu har jag riktig mensvärk så den kanske kommer idag ändå. Men det har jag trott i flera dagar nu...
    älflytningarna ska ju komma INNAN ägget släpps... om tempen höjdes först den 15 dec så låter det ju som äl kom senare!
    Jag brukar få mina älflytningar 2-3 dagar innan ägget släpper!
    Väntar tvillingar! 30+5 idag!
  • MCT79

Aldrig rökt, har själv ingen aning om varför jag fick ett X... inte sjukvården heller.

Väntar tvillingar! 30+6 idag!
  • MCT79
    Nelliepop skrev 2011-12-26 18:15:11 följande:
    Har ni fått rekomendationer att göra ett gravtest efter????
    Efter x-et?
    Jag opererades aldrig eller fick cellgifter.. min kropp skötte städningen själv men det tog 3 månader av vääääntan... under tiden följdes mitt serum-hcg i blodet ungefär varannan vecka.. lite tätare i början.. till man såg att det var nere under 2 igen.
    Väntar tvillingar! 30+6 idag!
  • MCT79
    Helhjärtat skrev 2011-12-27 10:27:32 följande:
    Mitt X beror förmodligen på en ordentligt körtelfeber som jag hade när jag var tonåring. Trist att det kan påverka kroppen så.

Men från en sak till en annan. 
    På torsdag har jag BIM, och i ett par dagar hag jar haft ljust rosa flytningar och molande värk men imorse när jag var på toa hade jag som ÄL flytningar. Blev helt paff. De var alldeles genomskinliga och sega. Är det någon som haft så utan att vara gravid eller var det en nidblödning jag hade och att jag nu börjat producera hcg och att det är därför jag fått såna ÄL liknande flytningar?
    Kan körtelfeber öka risken för utomkvedes? Jag hade körtelfeber sista terminen på gymnasiet nämligen...

Kan tyvärr inte svara på din fråga kring flytningarna...
    Väntar tvillingar! 31+0 idag!
  • MCT79
    Lemis skrev 2011-12-27 07:20:37 följande:
    Mika; vad spännande då är du tillbaka på banan igen. Stort lycka till. Rökning kan bidra till mycket.jag tror nog mer på otur eller som ni skriver infektioner samt tidigare op. En annan fråga. Ni som har ätit pergo, har ni fått det för att ni inte ha äl? Har ni en äggledare kvar? Och vem får pergo? Många frågor. Jag går och vänta på bim som är runt nyåret. Men jag ska inte testa innan. Vill inte vara besviken på nyårsafton och då är det bättre att hoppas och vara glad. Jag och min man har dock börjat diskutera ivf privat då. Först ska han ringa och kolla så han får kollasina spermier. Någon här som läser som gjort det privat?
    Jag fick en kur Pergo utskriven för att min äl började krångla och kom varannan månad efter alla missfall... Min kropp reagerade kraftigt på tabletterna och jag mådde skiiiit den ägglossningen med illamående, buksmärtor och kräkningar... kul att få till sex då!

Men ägg släppte det.... två stycken! Å tvillingar verkar det bli... :)
  • MCT79
    Lemis skrev 2011-12-27 17:29:00 följande:
    jag tror jag har äl varje månad, har inte kollat jämt för jag orkar inte stirra mig blint på dem. Funderar på om man får pergo utskrivet om man ändå har ägglossning. vi får se efter nyår vad som händer. 

Jag har läst att man kan ha början till äl, men sen att ägget inte släpper. vet ni något om det?

Roligt med tvillingar. Grattis!   
    Tack.. lite läskigt också.. =)

Jag vet att man kan få utslag på ältester utan att ägget faktiskt släpper. Det enda säkra sättet att VETA om man haft ägglossning är vad jag förstått att tempa vaaaaarje dag varje cykel samma tid alltid, eller att ta ett blodprov...
    Det senare behöver man ju sjukvården till...

Tempning har jag aldrig provat själv så jag kan inte mkt om det men tror det finns trådar om just det ämnet!
  • MCT79
    majbebbe skrev 2011-12-27 18:44:52 följande:
    Mct79 jag tempar och det är bara i början som man bör tempa varje dag. Man kan rätt snabbt se sitt mönster och därefter kan det räcka att tempa dagarna runt beräknat äl. Det är dock viktigt att hålla ungefär samma tidpunkt eftersom tempskillnaden ligger på ca 0,2 grader mellan före och efter äl.
    Se vilken bra koll jag hade! Oskyldig
  • MCT79
    Ella Jade skrev 2011-12-29 22:16:45 följande:
    Snabb fråga om ngn är inne nu, har skapat ny tråd om detta, men tänkte kanske får snabbare svar här :)

tog ett spontant ägglossningstest för en stund sedan och det såg utsåhär:

Vad innebär detta??

:)
    ptja att du har ägglossning snart.. =)
    Väntar tvillingar! 31+2 idag!
  • MCT79
    Lemis skrev 2012-01-04 06:49:48 följande:
    Jag är överlycklig. Har precis fått pluss. Äntligen. Nu får vi hoppas det sitter rätt.
    Ohh grattis!! Nu jäklar!
    Väntar tvillingar! 32+1 idag!
  • MCT79

Jag tänkte lite på det här med oron över nytt X/risken för nytt X.
    Jag fick ju varken cellgifter eller operation utan kroppen fick städa själv. Har således min äggledare kvar.
    Har plussat 5 ggr efter mitt X och ingen av gångerna har det suttit fel igen. Har ingen aning om vad jag har för passade i höger ledare, det är aldrig kollat.

Vet inte om jag är ute och cyklar men om man haft ett X på höger sida och opererat bort äggledaren så borde det ju inte automatisk betyda att man har högre risk för X på vänster sida? Klart det kan förekomma om man haft någon infektion eller så men i  de flesta fall verkar man inte veta varför man fått ett X...

Väntar tvillingar! 32+1 idag!
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3