Katten2 skrev 2011-03-20 14:04:37 följande:
Kanske 4a: Beklagar verkligen! Så himla tråkigt!
I vilken vecka+dag var du nu, när de kunde se det i äggledaren?
Varför fick du cellgifter och inte operation, du blöder ju? Kan det inte vara trasig äggledare då?
Jag går fortfarande som en tickande bomb... Det blir värre och värre, vaknar av smärtan på höger sida på nätterna, kan inte sova!
Pratade med en barnmorska i torsdags som var övertygad om att det var gulkroppen som gör ont... Hon hävdar att jag inte KAN känna ett X så tidigt.
Men hallå, så här ont av gulkroppen? Och hur länge då? (Har haft ont på höger sida sedan BIM, 1 vecka nu!) Jag känner att den förklaringen inte håller, har inte haft smärtor pga gulkroppen de två gånger jag har varit gravid och det suttit rätt! (Har ett barn och ett missfall, förutom X:et i bagaget...)
Min kropp skroker att hon har fel!!!
Har någpon av er haft smärtor från gulkroppen under tidig graviditet? Ok att man kan ha (dessutom vanligt med) ilningar i livmodern och kramp och menssmärta, men kramp och hugg på ena sidan??
Ska på VUL på fredag och då hoppas jag de tar mig på allvar när de inte kommer hitta något! Får ångest av denna väntan...

Dom får säga vad dom vill.. när jag hade mitt X så kände jag ett obehag över höger äggledare redan i v 4+3 4+4...ungefär samtidigt som mina rosa flytningar började.
SMÄRTA fick jag akut i uppskattningsvis 8+4 och det var också då jag blödde ut i buken...
Min personliga åsikt är att de snackar skit när de säger att man inget kan känna så tidigt. Jag gjorde det, och har inte känt något liknande efter det... (2 tidiga mf, och nu gravid 11+0..)
Du har ingenstans där du kan åka och söka akut då? Nån gynakut eller så? Å säga att du inte vet hur långt gången du är...
Lycka till!