• MCT79

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Nelliepop skrev 2012-01-12 06:28:40 följande:
    Jag blir knäpp...

Kunde inte hålla mig utan testade i morse igen... Idag ser man klart o tydligt att det är 2 streck. 3 dagen jag testar o testen blir starkare o starkare.

Var ju inne i Tisdags på ett hcg blod prov som då vissade 10. De trodde hcg hormonerna var på väg ner efter mitt x för ca 5 veckor sen..

Men då skulle väl inte testen bli starkare o starkare.. Är det trots allt så att jag blivit gravid direkt efter utan mens i mellan???  Vad tror ni?? 

Någon som vet vad clerablu digitala mäter??? När jag kan pröva med ett sånt???

Blir knäpp snart... Någon som kan hjälpa mig?? Vad tror ni? Är det en ny graviditet?????????           
    Det är det där som är så konstigt... mätgränsen på stickorna anger ju koncentrationen av HCG i urinen inte i blodet.
    Om man har 10 i blodet borde man därför knappt ha något hormon i urinen och därmed ett neg. gravtest. Nu får ju du positiva test!
    I mitt fall var testet nästan negativt en vecka för att veckan därpå vara myyycket starkare men jag hade ju mitt X kvar... du är opererad. I mitt fall hoppade hcg upp och ner lite hur som helst under hela våren under tiden kroppen tog hand om det.

I ditt fall kan jag tänka mig de här scenarierna:
    1. det är en ny graviditet men tidigt
    2. det finns rester kvar någonstans trots operation

Jag tycker du ska ringa igen, tala om att gravtesterna blir starkare, så man får kontrollera nytt hcg med blodprov på dig. Det är det enda säkra sättet att se om hcg stiger eller sjunker.
    Väntar tvillingar! 33+1 idag!
  • MCT79

Jag hör ju också till en av dem som inte togs på allvar... började småblöda ganska snart efter bim och hade svaga gravtest, ett obehag på höger sida och jag kunde peka EXAKT var...
    Utomkveds nämndes ganska tidigt men det var ingen som tog det riktigt på allvar..  en månad efter första blödning blödde jag ut i buken. Liten mängd jämfört med många av er andra, men ont gjorde det! Jag hade tur! Har min äggledare kvar, kroppen städade själv.

På frågan om nr jag blev gravid igen så gick det rätt fort när blödningarna väl avtog (men det i sin tur tog hela våren), men jag har haft 3 tidiga mf och ett MA efter mitt utomkveds..

NU är jag dock v 34 med tvillingar! Snart är det dags!  Ge inte upp!

Väntar tvillingar! 33+3 idag!
  • MCT79
    tusa skrev 2012-01-13 14:07:05 följande:
    Åh, så underbart efter allt regn kommer verkligen dina solskenSolig Mår du bra? Du har ju fått gå länge med dem, visst? Vet du vilket/vilka kön?
    Ja man ska aldrig ge upp!  Nej jag mår skit men försöker inte gnälla över det. Jag har kämpat för det här och man får ta det onda med det goda! Men visst, det är inte underbart hela tiden!

Det är en av varje sort... välplanerat.. ;)  Dom är fortfarande små så jag hoppas de stannar inne några veckor till!
    Väntar tvillingar! 33+3 idag!
  • MCT79

Åhh Grattis Rara!!

Mika jag håller tummarna!! Solig

Väntar tvillingar! 33+4 idag!
  • MCT79
    Supers skrev 2012-01-20 06:55:29 följande:
    Hejhopp, Äl igår
    Älskar inlägg från telefon ibland! Hej hopp på dig! ;) Håller tummarna nu! =)
    Väntar tvillingar! 34+3 idag!
  • MCT79
    Lemis skrev 2012-01-20 10:59:02 följande:
    Idag har vi fått se ett pickande hjärta på vår räka. Jippie. Nu är det min tur att smitta er med graviditetshormoner. Kämpa på alla här inne.
    Woho! Grattis! Solig
    Väntar tvillingar! 34+3 idag!
  • MCT79
    Mika1980 skrev 2012-01-22 08:31:38 följande:
    Hej, mensen kom i dag :( Funderar starkt på att gå över till ivf. Måste "bara" spara ihop 30 tusen...
    Beklagar Mika.... :((
    Väntar tvillingar! 34+5 idag!
  • MCT79
    Mika1980 skrev 2012-01-22 19:29:16 följande:
    Just nu känner jag mig mer eller mindre desperat, har även börjar överväga möjligheten att skaffa barn med ett bögpar - då kan man ju "undvika" att tala om att man inte är ett par när man söker ivf privat.. Och mitt nätverk är inte det bästa heller, så det kanske är bättre för barnet..? Men det tar emot. Helst vill jag ju bara träffa en tjej, bli kär och skaffa barn med henne. Känns dock som att jag slösade bort ett år på sista förhållandet som inte ledde någon vart :( Usch, är deppig och känner mig ensam i allt det här.
    Kan inte ens föreställa mig hur du känner.... även om vi kämpat allihop så underlättare det ju faktiskt väsentligt om man har sambo och kan försöka "när man vill".

Har inga direkta kloka råd att komma med. Nätverk är ju jättebra, men hur lätt är det att hitta ett bögpar bara sådär?
    Väntar tvillingar! 34+6 idag!
  • MCT79

"Bocken är far till alla barnen?"  Cool  Gudars så söta.....*snor med en hem*

Väntar tvillingar! 34+6 idag!
  • MCT79
    Nelliepop skrev 2012-01-26 08:46:16 följande:
    God morgon...

Nervös nu åker vi iväg på mitt vul... Hoppas att det sitter rätt denna gång... 09,45 får vi veta....  =) Tänk om vi får se ett hjärta slå... Inte sovit i natt... =/   
    Håller tummarna stenhårt!!!
    Väntar tvillingar! 35+2 idag!
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3