• Grip

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Petra: Usch va jobbigt för dig! Hoppas du mår bättre snart!

Supers: det var då självaste fan! Jag kan inte säga något som får det att kännas bättre så du får en kram istället!

• Grip

Supers: lilka du, jag vet precis hur du känner, känner precis likadant! Jag tycker du skall se till att kolla upp läget så du får veta om det är något galet eller ej. Är det det så vet ni vad ni har att utgå ifrån, och om allt ser bra ut så kan ni släppa den oron ett litet tag. Jag är grymt otålig av naturen och vi gjorde en utredning i januari/februari där vi fick reda på att ena äggledaren troligtvis är blockerad. De tyckte att vi kunde försöka ett tag till, men detta kommande försök blir nog sista innan vi går på ifv. Jag orkar inte längre gå och hoppas månad efetr månad utan att veta om det ens finns en fysisk möjlighet för att det skall fungera. På detta sätt gör vi något konkret som med all säkerhet också kommer leda till många tårar. Usch, jag är lite (läs mycket) rädd, så jag hoppas vi tar rätt beslut. Det lär vi märka.. Oj, nu handlade detta bara om mig, det var inte meningen! Kram till dig!

• Grip

Lappgeten: jag förstår att det känns jobbigt och tungt! Bra att ni äntligen är inne i rullarna och får hjälp. Tråkigt med hästen, jag beklagar!

Själv så tog jag första sprutan för IFV i måndags. Känns läskigt samtidigt som det är väldigt skönt att göra något aktivt. Hoppas nu bara det blir många fina befruktade ägg, ett till mig och några till frysen! Ser inte fram emot ruvarperioden bara.. ugh..

Supers: hur går det för dig?

• Grip

Nämen, när man talar om trollen Supers så skriver du precis samtidigt som jag!! Skrattande
    Allt bra?

• Grip

Tack, Lappgeten och Supers!
    Det känns bra med sprutorna. Min man får ge mig dom, och de känns inte alls mycket.
    Än så länge så känns inget annorlunda, men det kommer nog när äggblåsorna (som jag hoppas blir många) växer på sig och tynger ner. Jag brukar känna en del på x-sidan när det bara är ett ägg, så detta blir spännande att se!

Tråkigt med sambons mamma, Supers. Visst är det så, att är det inte det ena så är det det andra. Min pappa har varit dålig ett tag, så man har flyttat fokus helt. Nu är han, peppar peppar, återställd till motsatsen är bevisad.
    Inför vår utredning så kände jag att det skulle kännas så dumt i efterhand om man försökt förgäves och slösat en massa dyrbar tid! Om du förstår hur jag menar.. om t ex båda äggledarna skulle vara blockerade så är det ju ingen idé att ens försöka på egen hand! Lycka till!!

Kram till er!!

• Grip

Grattis, kanske4a!!! Jag är också gravid tydligen. På första ivf-försöket!! Helt otroligt, men jag är avvaktande fram till första ultraljudet om 2 1/2 v.

• Grip

Mischa, fy så jobbigt för dig! Jag hoppas innerligt att det löser sig utan operation för dig! Kramar

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3