• Grip

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Mika: jag är också nöjd med den hjälpen jag fick sp jag kan "tyvärr" inte vara med. Men vilket bra förslag, gör't! Lycka till! Hur mår du flrresyen? Känner du något än?

• Grip

Hej på er!
    Det var ett tag sedan jag var inne nu. Jag har varit och spolat äggledarna och fått konstaterat att det troligtvis är stopp i den ledaren som mitt x satt i.  Rynkar på näsan Mao så har jag bara chans att bli gravid varannan gång, tror inte på att andra äggledaren fångar upp ägget. Så mitt 11:e försök nu blir egentligen bara mitt 6:e. Vet inte om det är bra eller dåligt, känner bara tomhet just nu. Känns inte som att jag någonsin kommer blir gravid igen..

• Grip

Jo, men jag tror inte på att funkar hos mig iom att jag har min defekta äggledare kvar. Jag har väldigt svårt att se att ett ägg skulle åka ner en bit i den, vända, och sedan fångas upp av den andra. Men det är väl bara jag det..

• Grip

Supers: Tack! Läkaren tyckte att vi skall försöka själva i 6-12 månader till, sedan rekommenderade han ivf pga min ålder. Då är jag 36, ingen hög ålder för ivf, men sannolikheten att lyckas minskar ju även där. Suck.. Hur går det för dig? Du verkar bara på banan igen! skönt! :o)

• Grip
    Mika1980 skrev 2012-02-25 21:08:30 följande:
    Mmmbop: vilket gostroll, gullig! :) Tack för lyckoönskningen, får verkligen hoppas att hormonerna kan hjälpa till lite. Jag verkar ju nästan ha svårast att bli gravid här, tycker de flesta blir gravida förr eller senare. Men jag har ju iof gjort ett uppehåll ett år så får kanske "skylla mig själv".
    Det är väl knappast någon tröst, men jag blir inte heller gravid, trots att vi kör på som bara f*n varje äl. Är på försök nr 12 nu. Utredning visar på troligt stopp i ena äggledaren, annars inget konstigt. Bitter? Näääää..... Flört Lycka till nu!
  • Grip
    Lappgeten skrev 2012-03-15 09:24:19 följande:
    Rapport från mig.
    Just nu känns allt bara tungt. Idag skulle vi tillbaka till klinken för att få veta om något är fel. Jag tog blodprov efter ägglossningen och ska ta ett nytt just när mensen börjar. Mensen skulle ha kommit i helgen men kom inte förren idag så det var bara att skjuta på besöket eftersom provet var tvungen att tas senast igår och det provet är tydligen jätteviktigt för utredningen så det skulle tas före besöket.
    Så vi fick en ny tid om två veckor. Och jag är så besviken på mig själv, jag är oduglig att jag inte kan bli gravid och nu kan jag inte ens få mens i tid... Visst två veckor går fort men jag var så inställd på att få veta idag hur vi ska gå vidare på vägen mot ett barn.

En sak kan jag säga er tjejer, var glada ni som blivit gravida fort även om ni tycker det är fruktansvärt tagit några månader. Det sparar er mycket sorg och förtvivlan,

Två år har gått sen utomkevedet och tre år sen vi började försöka och nu har bitterheten verkligen slagit till och allt känns skit.
    Lilla du, jag blir så ledsen när jag läser vad du skriver. Vet att det tog emot att söka hjälp, och när du väl gjort det så möts du av motgångar. Ibland deppar man ihop fullständigt, och det måste man få göra. Känna sig oduglig, bitter, arg, uppgiven och en enorm sorg. Men efteråt så tar man sig samman och är förhoppningsvis lite lite starkare och orkar gå vidare för man vet att det är värt det i slutänden. Känner du alltid att du är besviken på dig själv? Jag vet att du skrivit det tidigare och så kan du ju inte gå och tänka! Men det där med bitterhet känner jag så väl igen. Det är en sån där skamlig känsla som jag tror att alla som försöker utan att lyckas känner.
    Idag är det ett år sedan jag opererades och detta kommer firas med att mensen kommer i eftermiddag. Lyckat..
    Kram till dig! Två veckor går inte alls fort när man bara går och väntar, men det går i alla fall.
  • Grip
    Supers skrev 2012-03-23 10:08:14 följande:
    HEj hopp,

blev lite nojjig idag..har molande värk på "fel sida"..undras om jag är gravid..ska ha mens nästa helg...blev bara nojjig efterson molvärken inte kommer från den friska sidan :/

Man ska ju inte nojja sig i onödan...visserligen fick jag ont efter vårat rajtantajtan imorse ;) men i alla fall.....tog en värkis när jag kom till jobbet så får vi se om det släpper...
    Vill inte heller ha nga förhoppningar om att jag skulle vara gravid...

Ja det är la bara att vänta o se...;)

Ha det gott tjejor

Kram KRam
    Ja du, vänta och se är det enda man sysslar med nu för tiden! Jag håller tummarna att det är något positivt!
    För övrigt är ju rajtantajtan ett ord som används på tok för lite!! Flört
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3