• Grip

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Va tråkigt att höra, Supers. Det är verkligen skitjobbigt när mensen kommer, och sedan tiden mellan mens och äl när man inte kan göra ett dugg åt det! Förstår att du var ledsen när du vaknade!!
    Det värsta är när folk säger att det hjälper om man gåter och släpper ut det. Skitsnack, sorgen och oron finns ju kvar där lik förbannat!

Nu har jag i alla fall ringt och boka tid för akupunktur. Jag vet inte vad jag tror om det riktigt men jag skall testa. Jag känner att jag måste göra något för det känns som hela mitt livs styrs av äl-tester, mensens komma eller icke komma, funderingar och oro. Detta kanske kan få mig att slappna av lite, vad vet jag. Jag försöker hålla god min på jobbet osv, men när jag ringde och bokade tid och pratade med tjejen där så började jag storgråta, så någon form av spänning verkar finnas där! Flört Återstår att se hur detta går, men det skall bli intressant.
    Och det funkade ju för dig, RaraS!Glad

• Grip

Nu har jag gjort en ny omröstningstråd! Min allra första, det känns stort! Flört

Supers: det kan vara bra att testa med äl-test för att veta mer exakt när äl är. Jag har kort period mellan äl och mens istället, ca 10 dagar. Vad gäller akupunkturen så vet jag inte vad som kommer hända. Första gången skulle vi sitta och prata, det skulle ta 2 timmar! Hon skulle ställa en massa frågor och titta på min tunga Obestämd och mer kommer jag inte ihåg. Jag antar att hon skall se om jag har några spänningar eller så, vad vet jag. Men jag har läst att akupunktur kan öka blodflödet till livmodern och göra muskelvävnaden mer avslappnad. Låter ju bra!

Lemis, hur går det för dig? Snart äl? Skönt att det gick bra på spolningen!

Kanske 4a: har du inte bim snart?

Är det vi fyra som kämpar här inne? Jag har säkert missat någon.. Skäms

• Grip
    Mmmbop skrev 2011-09-13 15:01:06 följande:
    Jag vet inte alls om det här tipset hjälper, men jag brukade tänka på de där 2-3 veckorna mellan mens och ÄL som "andningspaus". Få jag faktiskt inte måste bry mig skit om barn, äggslossning osv... Sedan när det närmade sig ÄL och sedan BIM då var man ju helt crazy. Klart man är besviken första dagen eller två på mensen, men sedan försökte jag ge mig själv en "tänka-på-annat-period" så jag fick slappna av lite.

Jag kan tipsa om att inte försöka någon månad ibland sådär. Alltså skydda sig. Så man får en ordentlig paus när man vet att man inte behöver fundera på det alls. Det kan behövas.

Som sagt vet inte om det funkar på andra, men funkade hyfsat på mig.
    Det är ett jättebra tips, och hade jag varit lugn och sansad (och tio år yngre) så hade jag kanske testat den metoden, men jag har inte is i magen. Tänk om det hade varit den gången som det hade tagit sig! 
    Nu skall jag "tänka på annat"! På torsdag åker vi till Nynäs med jobbet, 2 dagars partaj då jag får dricka alkohol! Hehe...
    Nästa månad åker vi till Rom med jobbet, och då blir det varken vin, ostar eller parma.. Utgår jag ifrån givetvis! Skrattande
  • Grip

Trissönskan och Mamman76 glömde jag.
    *många inlägg från Grip såhär på morgonkvisten*

• Grip

Tack!
    Hur många gånger gick du? Fick du en "behandling" i samband med äl eller hur la ni upp det?

• Grip

Trevlig helg till er med!
    Här i Götet skall det också bli fint, gött!

• Grip

Supers: hoppas att den håller sig borta, mensen! Jag fick min i måndags, men idag känns det lite bättre. Denna gången hade jag fått för mig att det hade tagit sig, även om jag försökte intala mig att det inte hade det, så jag blev väldigt knäckt.
    Hur går det annars? Söker du jobb nu i Borås, eller vad gör du?

• Grip

Lappgeten: Usch va ledsen jag blir när jag läser hur det gick idag. Har ni möjlighet att gå till någon privat så låter ju det som ett klart bättre alternativ.
    Konstigt att han inte ens kunde ta några prover, det verkar ju vara en hel vetenskap med hormoner som skall stämma för att det skall funka!
    Ville du träffa en kurator?
    Jag pratade aldrig med någon eftersom jag då inte tyckte att det var ett problem, men allt eftersom det inte funkar för oss att bli gravida igen så känner jag att x:et påverkar mig mer och mer. Konstigt kanske, men något hänger man ju upp det på månad efter månad!
    Kram på dig!

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3