• Grip

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Grattis!

• Grip
    acinna skrev 2011-04-19 16:10:43 följande:
    Känner mig låg idag... Idag skulle vårt Knyte ha fötts, men istället slutade det med titthålsoperation 17 september efter 5 veckors krig med sjukvården. Otroligt att det skulle ta 5 veckor med en skrapning och en titthåloperation innan de kunde konstatera X. Men det är hela 30 veckor sedan...

Imorgon är det dags för nya tag eftersom det finns ett Pyre i magen som behöver sin mamma på topp istället. Idag är vi på 26+2!

Så ge inte upp tjejer, för det går!!! 

Jag förstår att du känner dig låg, det gör jag också när jag träffar tjejer som är gravida i ungefär samma vecka som jag skulle varit.
    Jag vill minnas att tiden runt v 27-30 var härlig. Det syntes att man var gravid, men magen var fortfarande såpass liten att man inte hindrades av den! Åh, lite avis är jag allt! Flört
    Idag fick jag min mens, på dagen 5 veckor efter operationen. Min cykel brukar vara 5 veckor, men jag trodde att den skulle bli lite längre denna gången om.. jaja, kul är det i alla fall!
    Nu börjar verkstan och allt vad det innebär med ångest, spänning, hopp, förtvivlan, rädsla etc...
    Tjoohoo, nu kör vi! (om två-tre veckor vill säga) Skrattande

• Grip

Det är ju så tjatigt att pms och graviditetssymptom är så lika! Jag håller verkligen tummarna för dig! Du får hålla oss uppdaterade!
    Jag fick min första mens efter operationen för en vecka sedan, och räknar med att jag har ägglossning om ca 2 veckor. Men jag tänkte börja med äl-stickor nästa vecka för att inte missa det!

• Grip

Åh, va spännande! Hoppas hoppas att det går vägen nu! Jag väntar med att gratulera då..

• Grip
    Mmmbop skrev 2011-05-10 06:47:50 följande:
    Jag håller också tummarna för dig RaraS!!

Själv sitter jag på ett tåg på väg till Köpenhamn, äntligen!! Håll några tummar för mig med =) När ni ändå håller på!
    Så spännande, lycka till!!
    Jag håller en tumme för dig och en för RaraS!
  • Grip

Hej, Trissönskan!
    Jag vill inte göra dig ledsen, men det var ungefär så det började för mig.  Lite blödningar, lite ont under natten som sedan gick över. Läkarna kunde inte så något på ul, vare sig i livmodern eller äggledarna, och slemhinnan var något förtjockad. Tidig graviditet, missfall eller utomkveds. En dryg vecka senare, efter att ha följt mitt hcg-värde och fortfarande inte kunde se något, så gick dom in med titthål och tog ut en graviditet i höger äggledare.
    Det behöver ju inte vara så för dig, det finns ju en chans att det inte är så.
    Jag tror inte man kan ha ägglossning i intervaller, men jag kan ha fel.
    Var beredd på att du kanske inte får svar om två dagar, utan att de vill följa dig ytterligare en tid för att säkerställa.
    Har det sagt till dig att du måste åka in om du för akut ont?
    Jag förstår att du är ledsen, man har precis börjat hoppas och tro så händer detta! Vi får hoppas att det rör sig om något annat i ditt fall! Lycka till och kram till dig

• Grip

Hur går det för dig, Mmmbop? Är du kvar i Köpenhamn? Hoppas det går bra!!

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3