• AlexandraViberg

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Just ja! Håller timmarna för att allt går vägen för er denna gång :)

• AlexandraViberg
    Supers skrev 2012-05-24 10:01:55 följande:
    Hej på er,

Vilka underbart soliga dagar vi haft/har, passar på att njuta som tusan nu innan jobbet drar igång efter midsommar Cool .

Igår pratade jag med läkaren och det gick väl bra, hon menade på att allt såg ju bra ut efter operationen, min kvarvarande äggledare likaså, hon misstänker att jag inte har nån ÄL el om jag inte producerar tillräckligt med äggblåsor. Vi kom fram till att jag ska prova Pergotime först innan det blir remiss till Gbg, min sambo ska lämna ett nytt spermaprov & sen förhoppningsvis kan jag börja med pergotime till nästa mens om allt är ok med hans spermier dvs, han har tagit ett prov 09 men dom ville ha ett nytt. Mina hormonprover från i höst såg bra ut sa hon.

Så det blir pergotime fram till hösten o funkar inte det blir det mest troligt en remiss till Gbg, kruxet är väl att vi inte varit tillsammans så länge..hon sa nått att dom helst vill att man ska ha vart ihop/ bott ihop i minst 2 år :/ men men...vi får hoppas att det inte avgör allt ;)

Vad har ni för erfarenhet av Pergotime? Kan tänka mig att alla reagerar olika, men det är ju värt ett försök i alla fall för att se om vi lyckas själva med hjälp av lite medicin.  

Ja nu är bollen i rullning...och det gäller väl att vi/jag sköter mig o min kropp oxå, jag är ju en nojjig person o vill inte dricka för mkt & jag vet att jag måste sluta snusa......snuset är svårt men det ska gå :)
    Jag har i alla fall kommit igång med tträningen, joggar nga ggr i veckan känns bra :) Hoppas trenden håller i sig bara :) 
    Dock har vi massa tillställningar varenda helg fram till våran semester....gäller att försöka ta det liiite lugnt i alla fall.  Det är 40 o 50 års skivor, möhippa, midsommar osv.

Nästa helg blir dert Summerburst i GBG ska bli såååå kul :)

Ha det gott allihopa o njut av värmen. Kram kram
    Men har de stenkoll på hur länge ni varit tillsammans?
    Vi har inte varit tillsammans så länge och har bestämt att om någon frågar hur länge vi varit tillsammans så ska vi säga längre än vad som faktiskt är sant. Inte för att vi skäms över att inte varit tillsammans så länge men just pga sånt där och att inte bli dömda för att vi vill ha barn "fort" så att säga!

Önskar er lycka till med allt och att ni får eran bebis snart!

Själv börjar vi med utredningen på måndag! Läskigt och spännande samtidigt!

Trevlig sommar också! :)
    Sophie 070212, X Jan-12, höger äl rök!
  • AlexandraViberg

Supers: jadu, jag tänkte om ni sagt tidigare! Ja vi har bara varit gift i ett halvår snart och varit tillsammans i 1 1/2 cirka. Vet man så vet man, helt enkelt! Så blaimar er inte!

Att ni inte är skriven tillsammans borde ju inte spela någon roll, tycker man. Krångliga regler tycker jag det verkar som!

Tack så mycket :)

• AlexandraViberg

Ja vi bestämde ju som sagt att dra på lite om någon frågar! Man vill ju inte falla på något så trivialt liksom! Vi har tid att vårt landsting inte har någon undre gräns på ålder. Vissa har ju 24-25 år för båda! Jag fyller 23 i höst så det är ju tur att vi inte har så! Tycker det är fult av dom att "bestämma" när det är lämpligt att skaffa barn.. Ojoj!

Busigt med smålögner!

• AlexandraViberg
    Grattis alla som plussat!

Verkar vara en riktigt plus månad detta! Ovanligt många i alla trådar! Fantastiskt!
    Synd att man inte får vara en av dom bara, istället börjar utredningen på måndag!
    Spännande och rent ut sagt förbannat läskigt!
  • AlexandraViberg

Hëllef: åh tack så mycket! Det gör jag givetvis! Är så glad att jag hittade denna tråd efter mitt x. Så ska mycket till innan jag inte skriver här :)

• AlexandraViberg

Idag började utredningen! Känner mig glad och ledsen samtidigt!
    Nu är det bara att vänta på att få börja ta prover under nästa cykel! Så första provet blir nästa vecka när mensen kommer.

Jag fick behandling för slidkatarr såhär på första besöket.
    Jag hade många små fina ägganlag, nästan så att det var ovanligt bra, sa han!
    Så det var ju kul iallafall.. Maken ska lämna soldater i rör imorgon.

Jag ska eftersom jag hade X få äggledaren spolad som första steg, så det kändes ju bra. Är det hemskt att hoppas liiiiite på att det visar att den också är blockerad? Så man får någon hjälp.. Blä, det känns t.o.m fel att skriva men det är lite så jag känner..

Under en halvtimme pumpades man med information och jag känner mig helt slut.
    Men jag tror att jag har koll iallafall. På en halvtimme hade livet ändrats lite!

PUST!

• AlexandraViberg
    acinna skrev 2012-05-28 14:14:26 följande:
    Alexandra: Skönt att er utredning startat! Nu håller vi tummarna för att allt ska gå bra!!!
    Ja vi får hoppas att vi kommer ur det med en bebis! :)
  • AlexandraViberg
    majbebbe skrev 2012-05-28 15:05:43 följande:
    Måste vara lite spännande att vara igång. Jag har en liten fundering bara ang. Blockering av äggledaren. Jag vet inte om du skrivit det förut men vet du något om varför du fick x-et? Personligen har jag ingen aning om varför jag fick mitt och har börjat fundera för egen del om det kunde varit något som funnits från början. Och vart ska jag nu komma med allt detta jo jag ser ju att du liksom jag har barn sedan innan x-et och det måste ju ha kommit fram någonstans så vore det inte rätt osannolikt att den andra äggledaren vore blockerad också om nu inte blockeringen kommit efter graviditeten. Jag hoppas att du inte tolkar mig som negativ för det är inte så menat bara en liten fundering kring det stora mysteriet med att bli gravid.
    Det kan vara en infektion som jag inte vetat att jag haft eller så kan det uppstå vid kejsarsnitt faktiskt.. tråkigt men sant. De vet oftast inte varför man får utomkvedshavandeskap förutom att det måste vara en blockering eftersom det annars inte fastnar hur som helst. Det kan ju varit något sen innan, det vet man ju inte. Bara att jag hade förbannat tur när jag blev gravid med dottern helt enkelt. För vissa med vad som sägs vara HELT blockerade äggledare har ju blivit gravida. Har hört av en kompis som är sjuksköterska att ibland går inte kroppen genom äggledaren på något mystiskt sätt, men läkarna vet inte hur. Det kan helt enkelt bara gå ändå.

Vi får se vad som sägs när spolningen sker! Är den andra blockad måste det komma någonstans ifrån och då får man ju fundera om det är någon infektion som orsakat (ex klamydia kan orsaka, har dock testat mig för det MÅNGA gånger i mina dagar i samband med en annan sjukdomsbild) eller om de faktiskt blev skadade vid kejsarsnittet..
  • AlexandraViberg
    Supers skrev 2012-05-28 15:53:57 följande:
    Skönt att vara igång. Min sambo ska lämna soldater på onsdag...stackarn håller på att spricka haha ;) Man skulle vänta 3-4 dar mellan utlösningarna ....kanske får ta det imorgon istället ;) 

Sen får vi se, om det blir Pergotime el inte.

Lycka till kram kram
    Min lämnar imorgon och vi har inte legat sen i fredags, men de sa inget om antal dagar.. men nu har vi ju väntat ifall att så nu blir det så!
    Min man blev as skum efter mötet, har nästan inte sagt ett ord och när jag sa att imorgon kväll kan vi minsann "mysa igen och jag hoppas att du längtar lika mycket som mig" så sa han bara "vill inte göra dig besviken men det gör jag inte.. har massa annat att tänka på och när jag då frågade om det var något han ville prata om sa han bara "men jag vill inte prata" och han och jag brukar ALLTID prata om allt. Jag blev så HIMLA ledsen :(
    Är det såhär detta ska påverka oss? Ska vi bli dom som låter det komma i mellan oss?
    Hëllef skrev 2012-05-28 16:25:40 följande:
    Jag kände som du, att jag hoppades att de skulle hitta något fel som gick att åtgärda. Förstår precis hur du tänker. Hoppas det går bra fortsättningsvis och att det ger er något svar.

Idag har jag bokat in VUL, det blir den 11 juni. Kommer vara i vecka sju då, så då borde ju något synas. Fick mitt X redan i vecka sex men det är ju inte ens säkert det syns något då så det är väl lika bra att inte kolla alltför tidigt.
    Kanske är en naturlig känsla! Hur gick det för er? Hittade dom något som var "fel"?

Min läkare sa att man i v.6 ska kunna se. Så vi skulle ringa och boka till den veckan om vi blir gravida igen! Så jag hoppas de ser att den sitter hela rätt :D
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3