• AlexandraViberg

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

kanske 4a skrev 2012-07-17 10:47:10 följande:
    Jo det har du nog rätt i att det är vitare, men liknande konsistens iaf. Jaja, den som lever får se :)
    Det får den! Håller tummarna såklart! Hade äl igår och ska FAN lyckas denna gång..
    Sophie 070212, X Jan-12, höger äl rök!
  • AlexandraViberg
    Tjingeling77 skrev 2012-07-19 18:25:24 följande:
    Min läkare sa att det var lika stor chance att den satte sig i den andra äggledaren som den som är opererad. Dom tar bort äggledaren om dom tror att den inte kommer fungera till 100%. Om man har en dålig äggledare är chansen störra att bli gravid om man tar bort den. Om man har ägglossning på den sida som man inte har äggledare kan äggen hitta till den äggledaren som man har kvar i vilket fall. Så enligt min läkare så värderar dom det vid operationen och lämnare inte en äggledare som är värdelös. Men det kan ju så klart vara olika och helt bero på vilken läkare man har.
    Ja de säger ju att den andra äggledaren kan vara "överaktig" och kan ta från andra sidan också.. tror jag inte riktigt på. Men det stämmer nog! :P
    Men så är jag pessimist mot allt som har med min kropp att göra nu för tiden! Jag fick ta bort min för att blödningen blev för stor när de tog bort embryot..
  • AlexandraViberg
    Tjingeling77 skrev 2012-07-19 18:35:15 följande:
    Man får vara pessimistisk hur mycket man vill MEN i morgon vaknar du helt säkert upp med ett glatt humör och i morgon är ju första dagen på restan av ditt liv:).
    (försöker bara peppa lite <3).
    Man kan ju hoppas! Vet dock att dagen blir likadan imorgon, ska på den där jävla stadsfesten hela helgen, är glad att vi fick gratis tredagars allihop av pappa.. men ändå! Det tar på krafterna, speciellt när man är lite små less i övrigt. Men ja, allt blir alltid bättre =)
  • AlexandraViberg
    mmelody skrev 2012-07-22 23:39:57 följande:
    Min kille har nu kommit i mig kanske 3 ggr de senaste gångerna vi haft sex de senaste 2 veckorna. Innan så har vi ALLTID avbrutit för att det varit så nära inpå X:et! Eftersom doktorn sagt 6 mån väntan...

Sticks till lite där nere, nån mer som haft så efter ett X och efter att fått 'satsen' i sig?? Obestämd
    Har haft så några månader jag! (utom denna.. hmm) Har dock äggledaren bortopererad, men tror det kan vara att det sticks där den satt förut. Eller så är det bara vanligt att det är så när man känner efter lite.
  • AlexandraViberg
    dinfina85 skrev 2012-07-23 21:10:31 följande:
    En liten undran. Gör man ul eller vul i vecka 7?
    vul!
  • AlexandraViberg

Jag fick detta jätte gulliga test idag! Ett litet hjärta :D

I övrigt så när hjärtat försvann efter ett bra tag så ser man för andra dagen i rad något svagt streck, men ja är van vid spökisar och har 4 dagar kvar till bim så tror ingenting. Är van att få mens :P
  • AlexandraViberg

Alla blir inte opererade, man kan få metoterax eller hur det stavas.
    Efter operationen var jag borta i 2 veckor.
    Första veckan var omöjligt att göra något för jag fick extra ont, dvs fick åka in och kolla för man borde inte ha så ont som jag hade så länge. Men det var efter gasen som de sprutar in under operationen.

Vid operationen är det bara att hoppa påt igen men vid det andra som jag inte kan stava (haha) så är det 6 månader vad jag uppfattat?

Vet ingenting om klumpar. Små blödde några dagar och åkte in och kollade, sen efter operationen så blödde jag en del men tittade ju inte på blodet och de hade tagit ut fostret så det var inte det.

När den brister är svårt att svara på, för det beror på vart den sitter. Hade min suttit längre ner i äggledaren hade den redan brustit när den upptäcktes i v.7 men den satt längst upp där det är mest utrymme!

Nu kan fler svara med sina erfarenheter tycker jag! :)

• AlexandraViberg

Håller med! Jag kör med testlagret tills jag tycker det ser positivt ut och tar då CB digitalt för att få se smileyn ;)

• AlexandraViberg

Stickor från Testlagret!

Detta var dock sista månaden eftersom jag alltid fått utslag på dag 15, så antar jag att det är så. Kommer använda upp mina digitala nån månad framöver men kommer inte fortsätta testa aktivt. :)

Jag får också ont på högersida till och från där äl är borttagen.

• AlexandraViberg

Jag blöder MER sen efter op och jag känner stick och sånt vilket gör att jag tror och hoppas på graviditet. Så ur den aspekten har det blivit jobbigare att ha försökt så länge som vi har nu för innan utomkvedet så kände jag inget speciellt någonsin.

I början gjorde det ont, kändes som att äl försökte röra sig, men man känner ju inte när dom rör sig när dom sitter kvar så det är ju bara en känsla, förmodligen stick i "ärret" där den satt eller dylikt.

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3