Supers: Hoppas ni lyckas själva! :)
Var hos läkaren igår och han tyckte han såg en cysta på äggstocken som har en ledare och jag kände hopplösheten men sen så sa överläkaren att det bara var en tarmskugga! Så riktigt tråkigt med din cysta. När kroppen är redo blir ni nog gravida! :)
Och ja den här tråden har varit mycket till hjälp! Min karl är helt övertygad om att vi kommer att få en decemberbebis. Han som sa att vi skulle ha en septemberbebis och det skulle vi ju fått. Så vi får hoppas att han har rätt denna gång med ^^
tusa skrev 2012-01-31 08:16:17 följande:
Ja, man kan göra en vårdbegäran. Jag ringde upp gynmottagningen och pratade med sköterskan som svarade. Hon kunde fixa begäran åt mig. Som det funkar här i norrbotten tar då en grupp läkare beslut och man får svar på ca 1-2v.
Jag ville dock inte att ett så viktigt beslut skulle fattas av människor som inte träffat eller pratat med mig, att det skulle tas över mitt huvud så att säga, så jag begärde ist att den läkare som op mig skulle ringa upp mig för konsultation och då tog jag upp det med honom. Det tog några veckor, men i slutet på förra veckan ringde han äntligen. Han lät mycket positiv, men skulle också prata med den andra läkaren som var med och nu väntar jag alltså på att han ska återkomma..
Nu verkar det ju gå väldigt lätt för mig (peppar, peppar), men så har jag ju åxå haft X även iden redan, men som jag förstått det så brukar landstingen vara rätt ovilliga med spolning. De resonerar att har man inte haft problem med den äggl så utgår man från att den är frisk och man får försöka själv en tid först, vet inte hur länge.
Det är ju 19 dagar sen och jag har forstfarande sygnen kvar. De sa att de skulle ramla av själv, men hur länge tar det? Har redan klippt 2 för det var infekterat runt dem och de började skära in/sönder huden istället. Var ute i verkstan och jobbade första dagen igår (vi håller på bygga 2 stora portar åt en kund) och det är ju mycket böja sig, lyfta, ligga på golvet och upp igen och det kändes hela tiden som om det skulle spricka!!...ska kanske hålla mig till tvätt och städning här inne idag iaf

Ahaaa! Jag förstår, ja vi försöker nog några gånger själv innan jag kollar upp någon spolning i vilket fall, är rätt less på sjukhus nu!
Lät som ett bra beslut att ringa läkaren, känns ju bäst om man pratar med samma även om de inte nödvändigtvis alltid kommer ihåg precis vem man är så ser de ju att det är dom som gjort anteckningarna och kommer ju ihåg en del!
Opererades du via buken eller titthål? Tänkte eftersom jag inte fick några stygn utan bara tejp som barnmorskorna ville och faktiskt drog av för att konstatera att nej det hade ju inte läkt något utan började blöda så de satt dom på igen.. Jag blev sjukskriven en vecka till nu för att jag inte ska lyfta tungt. Så kommer vara tillbaka preliminärt efter två veckor. Så du ska nog inte överanstränga dig, jag får inte börja träna innebandy igen för att det tar för mycket på bukmusklerna, så de ska man nog vara försiktiga med :)