• kanske 4a

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Supers skrev 2011-11-06 12:03:55 följande:
    Ja så började "för" flytningarna innan mens......2 dar sen..så imorgon sätter den väl igång på riktigt..
    vi började prata igår om "tänk om"..det var dumt..men man måste ju få drömma även om jag var n ästan hundra på att mensen skulle komma.
    Är mest arg att den behagar att komma så sent eftersom jag har tid till gyn på onsdag & nu måste jag boka om tiden ...igen..suck!!

Nu tror jag att jag ska försöka lägga bebistankarna på hyllan & bara flyta med.....
    Även om jag var säker på att jag inte var gravid så finns det ju en gnutta hopp i en...o man blir lite besviken i alla fall......

Nåja.....det går la över....blir det så blir det..annars får man ta den hjälp man kan få :P

Ha det bra allihopa!!

Kram kram 
    Men skit också! Men ge inte upp förrän tanten är här, lättare sagt än gjort jag vet.

kram!
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a

Tjohoo positivt äl-test idag så nu kör vi! Glad

X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a

Skrattande Positivt idag med som jag trodde, känns bra att kroppen beter sig normalt för en gångs skull. Vi orkade inte i går men i förrgår och förhoppningsvis ikväll. Varannan dag ska ju faktiskt räcka. Men det är ingen katastrof om det inte tar sig nu heller. Vår äldsta fyller i juli och jag vill gärna sprida ut barnen och sen vill jag eg hinna jobba i sommar också. Så jag har något positivt också om det inte tar sig nu. 

Trist supers Rynkar på näsan nya tag!

kram    

• kanske 4a
    Supers skrev 2011-11-07 10:54:44 följande:
    Hej igen,

Har ni tips på vilka ältester som är bäst? billigatester.se el testlagret.se? Stickor el dom med hylsor, kanske inte spelar nån roll ..vill väl egentligen bara köpa det billigaste :) Vilka har ni testat?

Jag har bara köpt från utländska sidor saveontest och sme-fertility. Men de testen från sme ser likadana ut som de från billiga tester. Jag tycker stickor funkar lika bra, inte värt att betala mer för en hylsa. Det är ju samma test bara att de sitter i en hylsa som man får betala för :) Här är länkar till de test jag köpt, jag tycker saveon är bättre för de är lite bredare och lättare att se resultatet på. Har även beställt gravtest från båda, funkat bra med saveon, har inte fått plus med sme än så jag vet inte. Men det är samma där att saveons är bredare.

http://www.saveontests.com/Ovulation.htm

http://www.sme-fertility.co.uk/cheap-ovulation-tests.html

Lycka till!   

• kanske 4a
    spino skrev 2011-11-08 08:11:39 följande:
    behovde inte ens gora vul igar. har blott som en vanlig mens nu i tva dagar och inga smartor. hade telefonkonsultation med gyn igar som trodde det ar ett tidigt missfall som kroppen tar hand om sjalv. det var ju valdigt tidigt efter forra x-et och antagligen var kroppen inte redo for en graviditet annu. Jag hade inte ens en mens emellan. jag ar bara glad att det inte verkar var annu ett x. var sa orolig att de skulle ta min sista aggledare. ska nu forsoka samla ihop bitarna av mig sjalv, vanta ett par manader och sedan kor vi igen!

lycka till nu alla kampare, snart ar det varan tur. X

Men vad skönt! Ta hand om dig nu så kroppen hinner återhämta sig och sen är det bara att försöka igen.

kram
  • kanske 4a
    Supers skrev 2011-11-10 08:03:59 följande:
    Hej på er,
    Var på återbesök hos gyn igår ang min cysta som sitter på min "friska" sida.
    fick vänta 30 min & fick än en gång en ny gynläkare..suck...
    En manlig utländsk som hade lite svårt me språket....varför kan man inte få samma läkare varje gång...hoff...nå jag sk aväl va glad att jag fick tid i alla fall så jag fick kolla upp cystan.
    Cystan hade växt lite men inget som oroade honom, det är en ofarlig blodcysta som kan bildas vid ÄL.
    Dom vill helst inte operera & det vill inte jag heller, för det är ju alltid en risk o speciellt när jag bara har kvar en äggledare.
    Men en kan ju som sagt försvinna av sig själv, men den kan även spricka o det är det ju akutoperation som gäller.....hoppas hoppas att den försvinner av sig själv..
    Ska på återbesök igen om 3 månader..så vi  får hålla tummarna att den håller sig lugn o inte växer.
    Han trodde itne att det påverkar min chans att bli gravid...o han menade på att ägglossning har jag för det är oftast i samband med en som såna här cystor kan bildas..

Var jätteöm just på den sidan igår kväll men det var nog för att han petade lite på den med staven, hade svårt o sova för hela senariot i våras spelades upp i mitt huvud igen...väckte lite minnen...hade ju en cysta då med som sprack utöver mitt utomkveds...
    Usch..vill verkligen inte vara med om det igen...så jag är väl lite rädd även om cystan just nu är så liten..men tänk om jag skulle bli gravid igen o den börjar växa...huhuuu...fast o andra sidan så får jag ju läkarhjälp på en gång & då borde dom ju upptäcka det.

Ville bara skriva av mig lite....
    Ha en bra dag allihopa nu är det dax för tvättstugan igen :p

Kram kram

Låter jobbigt! Jag kan inget om cystor men du får väl försöka lita på läkaren, att det inte ska vara något problem. När jag fick mitt första X hade jag en cysta på höger äggstock: De trodde först det var därför jag hade så ont, för att en annan cysta hade spruckigt. Jag gjorde ju vul i flera veckor och de såg inget. Sista besöket pratade min läkare om att jag skulle få ta gulkroppshormon för att cystan skulle försvinna, men då tror jag inte man får bli gravid samtidigt. Men nu vart det ju inte så utan några dagar efter åkte jag in akut med blod i hela buken och blev opererad. Då punkterade de även cystan i samband med operationen.

kram!
  • kanske 4a

oj oj vad ni skriver. Jag jobbar och sliter och hinner inte skriva så mycket. Välkomna ni som är nya till en superbra tråd! Beklagar att ni också fått X.

Stort grattis Babys det ser ju verkligen lovande. Vilken solskenshistoria!

Själv är jag på äl +10 och känner inget särkskilt som jag inte kännt förut. Liten svidande bröst och lite molvärk. Testade negativt igår.      

• kanske 4a

Här kom tanten på besök i morse så det blir ett femte försök.

• kanske 4a
    Ella Jade skrev 2011-11-20 18:46:00 följande:
    kanske 4a: Lycka till!!! Har du barn sedan innan? :).

Jodå tre stycken :)
  • kanske 4a
    Ella Jade skrev 2011-11-21 15:10:19 följande:
    Kanske 4a: misstänkte det med tanke på ditt nick :). Får ja fråga, läste att du oxå op för x. Nu antar jag bara att du fött efter första x:et. Tog det lång tid att bli gravid då? Op för en vecka sen för dt, df är jag nyfiken
    :).

Jag har fått två barn efter mitt första X, då lämnades äggledaren kvar. Andra barnet blev till på andra försöket och tredje på tredje. Sen fick jag mitt andra X nu i april och då togs äggledaren bort. Nu ska vi inleda försök nr 5 efter den operationen.
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3