• kanske 4a

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Mmmbop skrev 2011-12-19 19:43:24 följande:
    Ååh, jag hoppas på en del plus för er till jul! Det skulle ni vara värda!

Här är iaf min lilla prinsessa i vecka 29+2! Hon hade gosat in ansiktet i moderkakan så bilden är inte så tydlig, men hon ligger och trutar med munnen =

Men shit vad häftigt!!  Som att tjuvkika in i magen ju, coolt!!
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a

God och Jul och Gott Nytt År alla underbara kämpande tjejer!!

Själv har jag BIM idag och inget än, men mensvärk som kommer och går. Tempen sjönk igår, tappen kändes mjuk och öppen, negativt test äl +11 så det känns ganska kört. Men elakt av tantskrället att dra ut på det då. Testar i morgon, kan bli den sämsta eller den bästa julklappen, vi får se.

kraaaaaaaaam!!!!

Tomte   

X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a

Inget plus i julklapp, fattar inte vart mensen håller hus. Positiva test efter BIM = utomkveds för mig så nu börjar jag bli orolig. Hade konstigt värk i natt på båda sidorna. Om det är ett tredje X i den enda äggledaren jag har kvar, blir det ingen fyra för oss Gråter Får hoppas mensen fått lite fnatt bara.

Hoppas resten av dagen går bättre iaf.

• kanske 4a
    Lemis skrev 2011-12-25 01:19:40 följande:
    Kanske 4 så tråkigt. Hoppas den är sen av andra orsaker. Och att din dag har varit bra trots allt. Kram

Tack men nu har jag snart full panik, gråtfärdig och kan inte tänka på något annat. Ingen mens än, molvärk som kommer och går. BIM +3 äl +15 har aldrig hänt att jag inte fått plus nu om det är normalt. Testade inte i morse har bara två test kvar. Jag försöker lugna mig med att jag kan ha räknat fel. Fick ju positivt äl 9 dec testade inte 10:e så det kan ha varit positivt då också.  Äl-flytningar plus värk 10-11 dec, tempen höjdes inte förrän tidigast 15 dec, glömde tempa några dagar. Jag hade ju en infektion också och tog ipren så äl kan ha skjutits upp eller uteblivit. Nu har jag riktig mensvärk så den kanske kommer idag ändå. Men det har jag trott i flera dagar nu...
  • kanske 4a

Tack för att ni finns, jag tror mensen kom för ett tag sedan. Hoppas det kommer igång ordentligt bara. Enda gången man är glad för det.

kram!

• kanske 4a
    Nelliepop skrev 2011-12-25 23:12:23 följande:

Jag har inte läst hela tråden...

Jag opererades för mitt x för 2 veckor sedan... Slutade blöda direkt efter operationen..

Jag har en liten fråga jag hoppas jag kan ställa här... Fick ni vänta länge på mensen kom tillbaka efter era x????      

Efter mitt första X kom mensen tillbaka 30 dagar efter op. Andra gången kommer jag faktiskt inte ihåg men tror det var något liknande. Om man får cellgifter blir det väl en annan sak. Då tar det ju längre tid innan hcg ärn er på noll. Vid operation sjunker ju hcg direkt. Andra gången fick jag ju cellgifter två gånger men hcg sjönk bara lite. Blev sedan akut opererad. Första gången hade man inte kommit på det där med cellgifter än så det blev op men äggledaren lämnades kvar.
  • kanske 4a
    Lemis skrev 2012-01-04 06:49:48 följande:
    Jag är överlycklig. Har precis fått pluss. Äntligen. Nu får vi hoppas det sitter rätt.

Åhhh vad roligt, äntligen. Stort grattis!!!
  • kanske 4a

Då börjar det närma sig äl igen, kommer tidigare den här cykeln skönt! Har inte fått positivt äl-test än men har rejäl molvärk idag. Så snart börjar skensymtomen och testandet igen :)

• kanske 4a

Lycka till i morgon supers, det kommer att gå super!! Glad

• kanske 4a
    Ella Jade skrev 2012-01-09 15:33:11 följande:
    Tjejer, är det någon som vet, vad som händer om man nu får ett x till och blir av med den äggledare som är kvar. Noll äggledare mao. Vad gör man då?? Bra att veta utifall!

Om du inte har barn sedan innan har du då rätt till IVF utan kostnad. Annars får du bekosta det själv tyvärr. Jag kan inte så mycket om de reglerna, men det finns ju andra här i tråden som har koll på :)
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3