Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
<3
<3
Ja klart det funkar, det vet jag med ;)
De "bråkar" ju om ägget om man har två med, den som är på rätt sida brukar oftast vinna men behöver inte vara så. Så min tar ju alla, men vad jag tänkte på var att den kanske är lite slö efter att ha spolats. Jag vet inte alls hur kroppen funkar då.
Blev glatt överraskad av ägglossningssekret denna månad, trodde sånt spolades bort eftersom jag gjorde spolningen 2 dagar innan äl :)
Men tack för att du svarade och för lyckoönskningarna, lär behövas efter såhär många misslyckade försök :P
Beklagar väldans Petra, får man vara nyfiken och fråga om det är samma äl? :(
Himla, himla tråkigt i så fall, de kanske ska överväga att gå in och titta efter i så fall kan jag tycka!
Känner med dig!
Håller med, inga gifter för att avlägsna så kör hårt! :)
Supers: Jag har läst vad du skrivit och tycker att det är förkastligt att ni får olika läkare varje gång, jag tänker att det är nog svårt för läkaren att ha koll när man har en och samma. Han har ju ändå flera patienter. Men att som patient inte ens veta om läkaren ha koll på allt som ändå ingår i utredning och allt som hör där till kan inte kännas bra. Jag vet inte om man kan göra så, men jag hade försökt kräva EN och samma läkare, även om det kanske blir liiiiite mer väntetid mellan besöken (lite, alltså inte flera veckor). Jag anser att man har rätt till det.
Men jag kanske är konstigt.
Hoppas det löser sig för er i alla fall!
Håller tummarna för denna ägglossning!
Petra! Du har ju bra många år på dig i ålderssyfte och som du säger så är det ju inget problem med befruktning av ägget, vore ju bra om nästa blev bättre på orientering, som jag själv brukar säga. ;)
Jag är bara 23, fick första efter ett pillerbyte när jag var 17 (skulle fylla 18) och har nu problem att bli gravid överhuvudtaget med maken, gick ju en gång med mitt x men inte mer. 14 snart 15 månader har gått sen första försöket.
Känner ingen ålderspress men vill inte ha allt för många år mellan barnen heller.. :/
Någon här som är ägglossningssekret kunnig?? Jag har haft äl sekret i 6 dagar nu!! 5 dagar sedan äl nu, vad händer? Och det är liksom mycket.. Som en trollkarl som drar ut ett snöre ur ärmen typ, it goes on and on! Och är helt genomskinligt i princip, blir super långa fina hängbroar så att säga.
Det är under dagen blandat med vanlig vit flytning i stor mängd. Sen alltid såhär på kvällen.. Erfarenheter någon? Det är alltså 5 dagar sedan äl..
Har du gjort en operation och inte använd några "gifter" för att ta ut X.et så behöver du inte vänta så länge, det kan ju vara för att kroppen ska hinna läka. Men vår unga (därmed nylärda) läkare sa att det där är ju något skitsnack som gått runt. Det finns inget medicinskt som hindrar, det är kanske bara att kroppen ska ta igen sig eller något isf. Han sa att vi mycket väl kunde köra på igen som vanligt när mensen kom igång igen! Och det gjorde vi!
Beklagar X.et, men vi är många här som är stöttande och alla vet vad du gått igenom!
Kan rekommendera zonterapi också, likt akupunktur men man trycker på fötterna istället. Jag fick alltid jätte ont på "äggledar-livmoder" punkten men efter spolningen gör det inte ont längre. Kan vara bra för att få veta vad som kan vara fel. Och det triggar hormonerna att börja sätta igång om man har lite sådana.
Så det är också ett tips. :)
Förresten vad jag hört om att bli gravid på en gång efter operation så är det att det kan dra lite där äggledaren satt (dvs där det nu är ett ärr)! Eftersom det inte hinner läka helt. En risk vi vågade ta, faktiskt. :)