• AlexandraViberg

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Hëllef: Oh okej! Oförklarligt barnlösa då eller? Blev ni spontant gravida nu på egen hand eller? Kul i vilket fall att ni äntligen lyckas!

Ja kan vara bra att fördriva tiden tills vul! Håller verkligen tummarna! :)

• AlexandraViberg

Nä precis! Kejsarsnitt är lite känt för att orsaka ärr på äggledarna så vad vet man.. Huvudsaken man får en bebis till slut! :)

• AlexandraViberg

Det är den diagnosen man är "rädd" för på något vänster! Konstigt att man ibland inte vill vara frisk! Kul och peppande att det gick för er! :)

• AlexandraViberg
    Hëllef skrev 2012-05-28 18:43:54 följande:
    Ja, det är ju så konstigt nog. Hoppas det går snabbt för er också efter utredningen. Och förresten, din man kommer vänja sig vid tanken snart. På sätt och vis var det bra att vi väntade så länge som 1,5 år tills vi gjorde utredningen för jag tror att det fick min man att verkligen inse att vi behövde göra något. Han var inte glad åt spermaprovet precis men när väl det var överstökat gick det bättre
    Tack så mycket! Ja fast nu är det ju semestertider så blir provsvarsbesök först i augusti :/
    Han verkar redan mer okej, men ja jag försöker se det ur hans perspektiv men kan samtidigt inte. För jag anser ju att kvinnor har det värre med alla möjliga undersökningar och de behöver "bara" få en orgasm och lämna ett prov. Det får han ju var och varannan dag ändåså! Känner man..

Får hoppas det känns bättre för honom imorgon när det är gjort. Han vill ju i verkligheten ha barn mer än mig (jag vill ju också såklart men han är verkligen en super pappig person redan nu) :P
    Sophie 070212, X Jan-12, höger äl rök!
  • AlexandraViberg

Supers: jo han tror ju att det är honom det är fel på men han befruktade ju mitt ägg vid x.et. Så helt sämst lär de inte vara!
    Och jag skiter i hos vem problemet ligger, det är liks förbannat vårt gemensamma problem. Nåväl, det är bättre nu! Vi var nog båda ganska informationsfyllda så att vi blev trötta i huvudet!

Nu rullar bollen!

Desamma! Kramar :)

• AlexandraViberg

Majbebbe: åh nej vad jobbigt! Jag hade mamma med mig när jag skulle kollas för maken jobbade. Var Lagomt roligt att ringa och berätta sen.. :(
    Kan han inte bara säga som det är? Eller att han själv måste på sjukhuset av personlig anledning? Svårt det där :/

• AlexandraViberg
    Supers skrev 2012-05-30 15:33:32 följande:
    Så då har vi lämnat in provet imorse, nu vänta 2 v sen får vi se vad som händer. Sambon är lättad ;) hihi stackarn. Funderar oxå starkt på akupunktur...
    Får ni svar om två veckor? Jag ska nog ringa kliniken nästa vecka och kolla för vi har provsvarsmöte 13/8 och maken håller ju på att bli galen :P
    Sophie 070212, X Jan-12, höger äl rök!
  • AlexandraViberg

Supers: det är pga semestern tror jag och vi ska göra prover på mig. Tror tanken var att vi skulle få alla provsvar gemensamt men han lider av att inte veta. Jag är inte orolig för mina provsvar på blod osv. Bara för äggledaren och den ska spolas samma dag vi får svar i augusti. Nåväl! Frågar dom om provet när jag ska dit nästa gång! Maken ville att jag skulle göra så :)

• AlexandraViberg

Hëllef: ja pga sommaren och det är jobbigt att vänta.. Annars hade det gått på en cykel eftersom de ska ta blodprov under den, som du nog vet :)
    Tusan att man skulle hamna under semestern! :P

• AlexandraViberg

Kanske: hoppas!

Bim för mig! Ingen mens, vilket är dumt i utredningssyfte! Behöver ta prover innan jag åker till Turkiet och även få ägglossning innan så inte detta försök går åt fanders! Som det är nu ska jag ha den dagen innan jag åker! Hoppas den kommer snart om den tänkt komma!
    Testade senast i måndags innan utredningen och då var det inget på bim-5/äl+10.

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3