• AlexandraViberg

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Idag gjorde vi klar vår utredning! Vi spolade äggledaren jag har kvar och först så såg han väldigt skeptisk ut och det gjorde riktigt ont, sen tryckte det till som bara satan och poff så började det bubbla lite och vid nästa tryck av luft så strömmade det på fint. Teorin är att det var tilltäppt av slem eller dylikt och att det nu verkar vara fri väg! I övrigt friska och därmed oförklarligt barnlösa. Vi ska köra på 3-4 månader själv innan vi får se.

Men Norrland är sämst i hela världen känns det som, borde bo i typ Uppsala eller något. Vi får ett försök IVF, när vi försökt i 3 år.. det är 1½ år dit, ifall vi nu inte lyckas själva. Men det hoppas man ju, med de där bestämmelserna.. :P

Sophie 070212, X Jan-12, höger äl rök!
  • AlexandraViberg
    Lemis skrev 2012-08-14 10:08:26 följande:
    jag blev gravid på andra försöket efter spolning av den äggledare som jag hade kvar. Jag tror det gjorde susenoch att jag vågade slappna av och hoppas med när den inte var tilltäppt. Lycka Till!

Tack så mycket! Kände du ett det tryckte till, som att det hade varit stopp men att det löste sig sen eller var det bara vetskapen av att den fungerade som hjälpte? ;P
  • AlexandraViberg

Ta det lugnt Petra, lättare sagt än gjort kanske. Du kan ändå inte påverkar om det är ett nytt x eller inte! Tror inte att det är det dock! Håller tummarna för dig! :)

• AlexandraViberg

Förstår det! Känner samma sak om jag blir gravid igen att man kan ändå inte bli glad på riktigt förrän man ser att den sitter rätt. Så är helt med på vad du säger, men det är inget man kan påverka.
    Men du kände väl att testen såg bättre ut än förra gången i början? Kan ju vara bra tecken! :)

• AlexandraViberg
    Petra 334 skrev 2012-08-14 12:38:42 följande:
    Håller tummarna för dig nu Alexandra att spolningen gjorde susen! Det låter juh hoppfullt att det kändes som något släppte :)
    Man får hoppas! Nästa månad ska jag ge järnet! :D
  • AlexandraViberg

Kan vara normala blödningar, blodkärl som brister eller så, men säger som till alla andra. Bara att hålla koll och blir du orolig så får du väl kolla upp det!

• AlexandraViberg

Jag hade en skit dag igår så förstår dig! Hoppas det slutar små blöda så du kan slappna av lite =)

• AlexandraViberg
    Lemis skrev 2012-08-15 11:12:13 följande:

Jag kände inget tryck alls utan det var fri passag igen , det gjorde inte ont heller som många kan tycka. Så jag tror det var vetskapen att det fungerade som hjälpte och att jag hört att en spolning kan stimulera äggledarens flimmer hår. Hur som heslt funkade det för mig och vet att det hjälpt för många andra.
    Ja vår läkare sa att de har stor erfarenhet om att det brukar hjälpa folk. Det gjorde ganska ont på mig, trots att jag tagit alvedon. Det verkade vara lite stopp, ja men kanon! Jag har ju bara en kvar så nu får den fan ta och fungera, tycker jag :D
  • AlexandraViberg
    Tjingeling77 skrev 2012-08-15 14:24:14 följande:
    Håller tummarna för dig och hoppas verkligen att det har gått bra för dig. <3
    Instämmer!
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3