Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
petit: Men vafan.. förstår verkligen inte vad det är med folk, tycker man möts av oförstående överallt..
Men nya tag utan äggledare? Ja, vill hon betala IVF så. :)
petit: Men vafan.. förstår verkligen inte vad det är med folk, tycker man möts av oförstående överallt..
Men nya tag utan äggledare? Ja, vill hon betala IVF så. :)
nr2: Jag äl testade förvisso inte efter operationen men så fort första mensen efter op var över så tyckte jag att jag var i fas igen med mens på rätt dag och då förutsatte jag att jag även hade äl på rätt dag :)
Petra! Grattis, super fertil eller vad! En annan har lyckats med ett x på över 15 mån :P
Hoppas denna sitter rätt nu, men jag tror din magkänsla har rätt jag! Heja heja!
Ja min tur blir det, om det nu än blir om 10 år så. Har börjat fördriva dagarna genom att sy lapptäcken! Riktigt bra för att få tankarna på annat. :)
acinna: Kul att höra! Grattis till två små underverk.
Jag blir dock bara mer hopplös av att höra hur bra det går för alla andra, tråkigt nog :P
Känns som att det bara är att kasta in handduken. Tog 7 månader att bli gravid med X och sen X har det gått 9 månader. Känns inte alls hoppfullt.
MEN vad som känns hoppfullt är att jag får äl sekret igen nu efter medicinen, så det är ju bra.
Men har gett upp, finns ingen anledning att lägga ner all min ork på detta, så jag vet inte alls vart jag är i cykeln nu! Och för första månaden på snart 1½ år så känner jag frid. Frid i hela kroppen! Jag syr, ska börja spela innebandy med laget igen, dottern på snart 6 år har kommit ur en livslång (ha-ha kanske inte men) trots och har blivit så snäll. Synd dock att hon pratar om syskon hela tiden och hon vill verkligen ha en bebis i magen på mig och pratar om hur man tar hand om dom osv osv. Men annars så! :)
Äntligen denna frid över min kropp, love it!
acinna: Jag gläds åt andra, herregud! Det har jag fått tillbaka för nån månad sedan! Började gråta när en gammal klasskompis fick barn inatt, av glädje för hon gick 15 dagar över tiden, så äntligen kom hon ut!
Men det är den där lilla detaljen att väldigt många som varit i denna tråd lyckats så snabbt efter X och inte jag utan jag går utredningar och äter mediciner. Det är det som är så jävla drygt när man hör om hur snabbt alla andra lyckades efter sina x, vissa fick ingen mens, vissa fick en, två, tre.. Jag är på mens 9 efter x. Mer än genomsnittet som det tar att bli gravid = 7 månader.
Något är fel men ingen vet vad? :P
Jag trodde inte att det skulle gå såhär heller, trodde faktiskt jag skulle bli gravid snabbare nu när kroppen fick känna på lite hcg och vilja ha det igen. Men icke picke sa nicke i lingonskogen :P
Men nu har jag iallafall funnit inre frid och bryr mig inte lika mycket. Räknar inte dagar eller något, jag bara finns. För mer orkar man inte och denna paus under medicinering har varit den bästa månaden på över ett år! :)
Och återigen, jag glädjs åt andra men det var några månader som jag inte gjorde det.
Chicky01: Vi har gjort utredning och inga fel hittas.. Jag har dock haft en bakterie i livmodertappen som jag ätit tre kurer för, om inte denna senaste fungerar så ska jag operera bort det kroniskt inflammerade på tappen. Men de tror inte att det är den bidragande orsaken utan sa helt sonika att det inte är några fel = oförklarligt barnlösa.
Och jag bor i norrland = man måste ha försökt i 36 månader (3 år) och vi har ju "bara" försökt i snart 16. Så vi har ju 20 månader kvar tills man eventuellt får prova ETT sådant och ett FET. (om inte tingen ändrar till att man efter ETT IVF får ett till färskt OM man inte har något fruset) nu i diskussionen om detta där beslut ska tas den 26.de september)
Behöver jag säga att jag inte ser någon ände på detta?
Enda positiva är att jag fått äl sekret nu av medicinen och det har bara hänt de gånger jag ätit den. Så det är ju bra, sekretet är ganska grundläggande för att spermierna ska ta sig upp så.
Ja snittet är 7 månader, har försökt trösta mig med att det likaväl kan ta 1 månad som 14.. Men när alla säger att kroppen välkomnar graviditeter snabbare när man haft hcg iom en graviditet så blir jag fan less.. Tydligen är det så för vissa, men långt i från alla tyvärr! :/
(glömde få in att det är IVF man måste ha försökt i 3 år för)
Och chicky: Håller tummarna för Plus nu på söndag då! Uppdatera gärna <3