• AlexandraViberg

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Blir man stressad av det så ja, men känner man ingen stress över det så tror jag inte man påverkas. Det är helt individuellt och vissa MÅSTE ju testa pga mediciner och tok oregelbunden cykel osv. Jag kommer inte använda dom mer, men jag blev aldrig stressad, snarare lättad.
    Och min fertilitetsläkare tyckte det var svin bra att vi testat så vi sett LH stegringen på stickorna.

Men nu tar ju vi paus, så det blir ju inga tester alls. Har lagt undan både äl och grav tester och ska försöka att bara må denna månad med kompisar i stockholm och massa plugg och sådär. :)

Vi tänker inte försöka, men undviker inte att bli gravid ;)

Vi har ju lång tid kvar till IVF, så tänker inte ens tänka på det, hade gärna haft det som mål, om västernorrland hade att man fick efter 2 år = då hade det varit ett mål för oss om dryga halvåret. Men det är ju efter 3 år här.. så det är inget mål för oss i nuläget :P

Dotter-07. Bakat sen juni-11, X jan-12. Still going on!
  • AlexandraViberg
    Hëllef skrev 2012-09-04 07:20:39 följande:
    Testade både med och utan ägglossningstest under den tiden vi försökte (mer än 1,5 år). Att det skulle ha någon slags betydelse är bara en myt. Jag gjorde allt annat än att inte tänka på det när jag blev gravid. Sprang på akupunktur, åt svinäckliga örter, ägglossningstestade, levde på broccoli och blomkål, bälgade i mig vatten och grönt te, skippade kaffet, hade det stressigt på mina två jobb o.s.v. o.s.v. Ändå lyckades det.
    You go girl!

Jag provade LCHF för att bli gravid.. funkade inte..
  • AlexandraViberg

Man ber dom ringa upp och ger ett nummer! ;)

Nämen, jag tror att det är viktigt att du kollar om du har två X. Jag har ett bara, och en äggledare mindre men det var så jävla skönt på något sätt att göra "spolningen" och se att det inte var helt jävla blockat. Det såg lite blockat ut först men sen så sprutade det på, så det var nog lite slem i vägen eller dylikt trodde dom. Så det var ju riktigt viktigt och bra att få det gjort.

Så försök vara på dom lite!

• AlexandraViberg

Och idag fick jag min sista kur med penicillin mot min bakterie infektion på livmodertappen innan vi ger upp och tar operation..

HOPPAS den fungerar!

• AlexandraViberg
    kanske 4a skrev 2012-09-05 19:45:03 följande:
    Åh hoppas hoppas, håller tummarna!
    Tack! Tror fan jag aldrig blir av med skiten som det känns nu.

Vi har iallafall tagit paus tills vi fått bekräftat att skiten är borta.. Kan ju bli några månader om det blir operation. Känns inte som någon mening att försöka skicka in spermier som ska ta sig förbi bakterieväggen :P
  • AlexandraViberg

Petra: Tack!

Åh, hoppas det bara är lite eftervärk eller något! Hoppas det går vägen nu istället!

• AlexandraViberg

petit: Riktigt bra skrivit.. och jag tycker det är sjukt. DOG av förvåning när jag läste summan du fick? Var detta för BÅDA äggledarna eller för EN? Fick du 30800 för EN äggledare? Jag dör i hela jävla världen i ärlighetens namn?

HUR kan de känna att sterilitet = 30.800..

Jag antar att du läst en bit bak att jag fick över 60.000 för en och jag är ju yngre än dig, kanske t.o.m är mig du menar? Jag vet inte. Men jag har barnförsäkring. MEN jag anser att det är helt sjukt.. Hade jag "tur" som fortfarande räknades som "barn" i detta avseende?

Nä, fyfan.. fyfan.. Det ni fick räcker ju till ETT ivf och det vet man ju inte ens om det fungerar.. Nä jag tycker du borde gå vidare med detta om inte försäkringsbolaget tänker efter. Gå till tidningen, kontakta alla som du kan tänkas kontakta. Detta kan fan inte vara sant? Pga sjukdom har du tappat förmåga att få barn naturligt. Det kan fan inte bara ge 30.000.. jag fick läsa två gånger för att fatta att det var 30 och inte 300... för det hade varit mer rimligt?

Min bror fick lika mycket för mig.. 64.. för att han inte har något hår på huvudet? HAN ÄR FAN MAN, who the fuck cares? Hur kan DET ge mer än din förmåga att få barn.

Nä vet du vad, fan vad arg jag blir.. fyfan vad satans jävla arg jag blir på världen..

• AlexandraViberg
    petit skrev 2012-09-06 12:27:15 följande:
    Jo, det är dig jag tog mig friheten och använde som exempel, är det ok?
    Och summan gäller för BÅDA äggledarna... Om du läser min uppdatering där så lägger jag fram argumentet att jag jämställs med en åldring när jag bara är 5 år äldre än dig.  Bara där börjar det ju bli löjligt....

Har ni några fler argument till varför jag bör få mer ersättning så skriv gärna i tråden. Omformuleringar är också välkomna. jag vill sakligt ta upp detta utan att framstå som ett typiskt "hysteriskt fruntimmer" som ska nöja sig med en klapp på axeln.
    Förstod det och det är HELT okej! Jag förstår om de inte skulle ge en 40 åring lika mycket eftersom det ändå är mer riskabelt att få barn då och att man oftast inte ens försöker då. Men du är som mig under 30? I den vanligaste barnskapar åldern..

Jag tycker det är bra att dy belyser känslor, man kan inte alltid skriva med finare formulering, får man mer respekt då? Jag har skrivit många väl formulerade brev till diverse myndigheter och min erfarenhet är att de inte tar en på större allvar för det. Ibland måste man gå ner på människokänslor.
  • AlexandraViberg

Hahahahah! :D
    Man får ha anfall.

Jag vet inte, men jag tyckte det drog där jag opererat bort äggledaren iallafall, nu slapp ju du det, så jag vet inte alls.

Svårt att göra detta men försök att inte känna så mycket så du inte bryter ihop :P

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3