• acinna

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Trissönskan: Jag beklagar verkligen!!! Så tråkigt att de inte kunde hittat det tidigare, och vilken pers med din operation. Hoppas du kryar på dig fort!

RamonaMaria: Känner igen mig med axlarna. Fick svaret av läkaren att det dels är gasen, dels är det att de vänder en lätt med huvudet nedåt under operationen för att avlasta området där de opererar, och då vilar en stor del av kroppstyngden på axlarna. 

• acinna

Trissönskan: Hoppet är det sista som överger oss, och så länge man har en äggledare kvar finns möjligheten kvar att bli gravid på "vanligt" sätt!

Själv har jag båda äggledarna kvar, men en som inte läkt ihop ordentligt ännu, efter titthålsoperationen 17 september ifjol. Den hann aldrig, eftersom jag blev gravid på första försöket efter operationen!!! 

• acinna

Zobeideh: Eftersom jag har båda äggeldarna kvar så har risken att få X i min opererade ökat med 25-30%:s risk, och normal risk i den andra.
    Jag sa som du att jag vill verkligen inte gå genom detta igen, och var livrädd när jag förstod att jag var gravid igen. Men jag vägrar att ge upp, och nu sitter jag här i vecka 32 och bara längtar efter att få träffa vårt Pyre!

• acinna

Supers: Välkommen hit du också!
    Skyll inte på dig själv för att du fick X i äggledaren, allt hänger inte på inflammationer, utan även på ren otur. Själv har jag alltid varit frisk, men fick X ändå. Förstår att du saknade att ha pojkvännen hos dig, vet inte hur jag klarat mig om inte sambon varit med stor del av tiden, och att jag fick dela rum med en väldigt trevlig dam som underhöll mig också.
    Ge inte upp, för den äggledare du har kvar kan suga upp ägget från den andra äggstocken vid ägglossning om man har tur. Min läkare sa att chansen minskar från 90% till 80% att kunna bli gravid igen efter att äggledaren tagits bort. Jag fick behålla min äggledare, men har upp till 30%s risk att få X i den igen. (Tror egentligen att den siffran är högre eftersom min äggledare fortfarande inte läkt efter titthålsoperation 17/9-10.) 

• acinna
    Supers skrev 2011-05-29 10:33:32 följande:
    Hej alla, tänkte fråga er om hur lång tid tog det innan ni fick eran mens tillbaka?
    Det tog mellan 4 och 5 veckor för mig. Hade redan flera veckor innan operationen blött ut hela livmoderslemhinnan, så livmodern var tom när de äntligen hittade fostret/embryot och det gjorde att ägglossningen kom igång fortare efter operationen. Kände att jag fick ägglossning ungefär tre veckor efter titthålsoperationen, och mensen kom när den skulle efter det.
  • acinna

RaraS: Skönt att höra från dig! Tröttheten och illamåendet går över, trots att man inte tror det när man är mitt i det. Tror min trötthet försvann i vecka 11 eller 12. Illamående slapp jag prova på...

Ego: Kan inte förstå hur fort tiden går. Går in i vecka 33 imorgon, har 10,5 arbetsdagar kvar med mina elever och jobbar 13 eller 14 arbetsdagar till, sedan går jag på semester fram till 14 augusti och sedan föräldraledighet! Pyret är beräknat till 25 juli, men det vet man inte... Hoppas att det vill ut några dagar tidigare!
    Så här är förberedelserna inför förlossningen i full gång. Mycket att läsa på blir det... 

• acinna

Sunflower: Underbart!!! Blev så glad när jag läste att det sitter på rätt ställe denna gången! Skam den som ger sig!!!
    Hoppas du får ett VUL till för att se hjärtat också. För oss var de väldigt noga med det, så vi var inne i vecka 6+0 för att konstatera att det satt rätt, sedan 7+0 och 9+1 för att se att det utvecklades normalt och att det inte fanns två (ett i livmodern och ett i en äggeldare). 

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3