• Mmmbop

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

acinna skrev 2010-12-01 19:19:04 följande:
    Har varit på ett nytt VUL idag, och vi kunde se det lilla hjärtat picka idag!!! Men läkaren vill träffa oss igen om två veckor för att kunna mäta fostret ordentligt. Han pratade om att fostret var som i vecka 6 idag, och vi är i vecka 7+0 idag. Känns skönt för läkaren var påläst om mig och mitt X och ville följa upp det vidare, trots att vi vet att pyret sitter i livmodern denna gången.

Men vad mat kan vara äckligt just nu! Äter ofta och lite, blir tvärmätt och sedan halvt illamående. Idag gick det inte att äta schnitzel som sambon så ordentligt lagat till... Hoppas att det stannar på detta stadiet och inte en massa kräkande eftersom det verkligen är något av det värsta jag vet!
    Idag luktade dessutom kattmaten så äckligt, och imorse var jag tvungen att börja äta innan kattern fick mat, vilket annars aldrig händer... 
    Vad skönt med engagerade doktorer. Hoppas allt fortsätter gå bra!

Själv var jag in för, vad jag trodde var sista kontrollen idag, men det visade sig att lilla klumpen gjort något av en tillväxtspurt och blivit 16 mm stor på två dagar.  Från att knappt anas på VUL syntes en "fin" stor bubbla med fostersäck och allt. Inte konstigt att jag blött mer och haft lite ondare. Så upp på avdelning och fick Metatrexat. Hemma igen nu. Äntligen! Nu hoppas vi att det löser upp sig!
  • Mmmbop
    Mika1980 skrev 2010-12-01 20:25:38 följande:
    acinna: glad för din skull..:)

Mmmbop: Usch vad tråkigt för dig...men skönt att du fått behandling nu, förhoppningsvis blir det bara bättre nu!
    Tack Mika, det går nog fint. Hur mådde du dagarna efter du fått Metatraxat? Jag tänkte på en sak min läkare sa... Att han kunde inte behandla mig med det om jag hade hcg över 2000. Men hade inte du över 5000 och fick det ändå? Och varför skickade dom hem dig igen med ett så stort x? Eller hur gick det till?

Kommer det nåon mens än då? Så du får sätta igång?
  • Mmmbop

Rarasara: Det låter onekligen som gravsymptom. Jag hade rätt mycket innan det visade sig på test, men allra mest ömma bröst, luktkänslig (alltså inte att jag mådde dåligt av dem utan bara kände dem starkare) och hade svårt att äta frukost... Jag håller tummarna för dig!!

Acinna, tack! Ja, det hoppas jag med! Men jag tror på det här nu!

• Mmmbop

Mika: Ja, det är onekligen "enklare" när man kan åka på helgen. Har du svårt att komma ifrån jobbet? Jag har ju lite tur och har ett jobb jag kan sköta nästan varsomhelst ifrån.

Hoppas du får ut alla journaler snart så du får lite klarhet. Det låter så konstigt att de skickade hem dig.

• Mmmbop
    Sunflower Sthlm skrev 2010-12-01 20:51:57 följande:
    Mmmbop: vad låg ditt hcg på nu? Mitt var på 520 och Metotrexat funkade alldeles perfekt. :) Håller tummarna!
    Mitt låg på drygt 580 så det ska nog funka. låter lovande eftersom vi låg så lika =)
  • Mmmbop
    Mika1980 skrev 2010-12-01 20:59:57 följande:
    Mmmbop: Jag kommer inte begära ut några fler journaler, orkar inte. Jag kunde ju i alla fall läsa hur läkarna resonerade när de upptäckte mitt X. De ville prova med metrotrexat eftersom den satt i skarven till livmodern, och den ville de inte skära i i onödan..men de uppmanade mig att hålla mig i stan och läna prover regelbundet. Så även om jag tycker att de borde ha lagt in mig för observation så skulle jag nog inte komma någonvart om jag skulle anmäla läkaren.
    Jag jobbar som Case manager inom socialpsykiatrin, har ju ansvar för mina klienter och kan inte bara ta ledigt hur som helst..har lite semesterdagar som jag ska ta ut innan årsskiftet, men har lagt dem efter hur min menscykel "borde" se ut (alltså när jag trodde att jag skulle få äl). Men det diffar på ett par dagar nu eftersom cykeln knasar och jag vill inte krångla och byta semesterdagar stup i kvarten. Men om jag skulle få äl på höger på en vardag så får jag ju lov att fixa det på ngt sätt. Haha, man är nog lite smått besatt när man anpassar semestern efter sin menscykel..*s*
    Jo, men man får vara liite besatt tycker jag =) Jag avbokar kundmöten till höger och vänster om det skulle behövas. ÄL före allt =)
  • Mmmbop

Ni som fått Metatrexat och det gått vägen, hur ont hade ni och hur länge? Hur mycket blödde ni och hur länge?

• Mmmbop

Tack allihopa för era svar. Igår natt och igår på dagen var inte så roliga. Åt alvedon var fjärde timma, och visst är man trött på att blöda, har ju redan blött till och från i tre veckor. Ser inte fram emot fyra till... Verkar vara lite bättre idag. Mår inte lika illa men är fortfarande väldigt trött. Men jag är glad om äggledaren klarar sig, då är det ju lätt värt det!

Ska tillbaka på tisdag och mäta hcg, vi hoppas på snabbt fallande värden =) Mellan lördag och måndag hade det ju mer än halverats (från ca 900 till 400) men sedan gick det upp igen på onsdagen (till strax under 600).

Men nej, vi hade verkligen inte friska foster. Det kan naturligtvis både bero på felaktiga ägg eller spermier som gjorde ett dåligt, långsamt ägg, men också att äggledaren inte är ett så bra ställe att växa på så det utvecklas inte alls som det ska. Men jag tror vi som har haft väldigt låga hcg har haft felaktiga ägg från början. Vissa har ju haft väldigt höga värden trotts X. Summan är i alla fall att de inte hade överlevt där de satt och inte vi heller om vi inte fått vård, så det är inget vi hade kunnat göra annorlunda. Bara försöka tills det är ett fint ägg på rätt ställe!

• Mmmbop
    LYCKA82 skrev 2010-12-03 09:04:33 följande:
    Efter två utomkveds verkar det som att jag har lyckats blivit gravid. testade idag på BIM - 4 och jag tycker mig kunna se två streck. Ser ni dem? Jag har ont i brösten, illamående, supertrött, kissignödig, gasig, och har ett jävla humör...

Japp, jag ser två =)! Grattis. Troligen inte X heller eftersom du testar plus så tidigt Nu håller vi tummarna!

Kram
  • Mmmbop
    LYCKA82 skrev 2010-12-03 11:35:29 följande:
    tack..... ja nu får vi hålla tummarna att jag slipper stå ut med ett tredje x....
    Men du får gå på ett tidigt VUL va? För att kolla att det sitter rätt?
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3