• Mmmbop

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Jag har ju blött "rött" mer eller mindre hela tiden under dessa sju veckor. Förvisso inte så mycket utan så det under kanske fem av sju räckt med trosskydd som bytes några gånger per dag.

Vet dom var störtblödningen var för något? Har inte hört att det ska vara ett vanligt symptom vid x, eller?

• Mmmbop
    Sunflower Sthlm skrev 2011-01-05 15:46:07 följande:
    Ja ni tjejer, nu sitter jag på gynakuten med blödningar. Skit är det men inte så mycket att göra. Försöker hålla humöret uppe, och det är ju trots allt inte kört förrän jag fått det bekräftat. Även om jag inte är särskilt hoppfull.
    Åh gumman! Nej! Håller tummarna iaf! Meddela när du vet mer!

Mika: Jag tycker inte alls det är ett konstigt förslag, jag ses gärna och fikar, vi borde ju vara åtminstone fyra stycken här inne som bor i Stockholmstrakten. Skulle vara kul!

Angående blödningarna så får man väl helt enkelt anta att äggledarna har väldigt mycket blodkärl. Din störtblödning Mika är ju lite annorlunda, men det kanske är som du säger att det var två ägg... Jag har inte blivit undersökt sedan några dagar efter Metotrexatsprutan men jag har väldigt högt Hb i vanliga fall (runt 145-150) så jag har "lite att ta av". Har märkts lite när jag tränar men har annars gått bra. Det verkar ju faktiskt vara på upphällningen nu.

Frikadellen: KS Solna ger inte Metotrexat om Hcg är över 1000 som jag förstod det. Jag var som mest uppe i 850 någonstans tror jag och svarade bra på behandlingen. Däremot vet jag ju inte hur min vänstra äggledare ser ut. Ska ju få spola den så småningom för att kolla.
  • Mmmbop

Ja, fortsätt att uppdatera oss Sunflower, vi tänker på dig allihopa!

Mika: Bra med ADHD-hund ibland så man får annat att tänka på kan jag tänka mig =)

• Mmmbop

Usch va tråkigt Sunflower!! Hoppas ni finner stöd hos varandra! Vi finns här om du behöver snacka av dig förstås!

• Mmmbop
    Sunflower Sthlm skrev 2011-01-05 21:59:23 följande:

Så med andra ord borde mitt resultat bli negativt om jag skulle testa nu med i princip vilket test som helst?

Nej, rent tekniskt borde du ju inte det...

Sååå tråkigt för dig och mannen! Gud vad vi känner med er båda idag!
  • Mmmbop
    Mika1980 skrev 2011-01-06 09:34:25 följande:
    Jätteledsen för din skull Sunflower, det låter ju tyvärr som ett väldigt tidigt missfall. Försök tänka på att det förmodligen var en normal graviditet i livmodern, som dessvärre inte stannade kvar. Men ni kan ju uppenbarligen bli gravida, snart får du nog ett pyre som stannar kvar. Men om det skulle vara en normal graviditet nu så vore det underbart!

Jag blöder som aldrig förr, kanske ett väldigt tidigt missfall eller kraftigare blödning pga hormonerna?
    Isch, hoppas du inte har ont i samma proportion =( Inte kul att blöda så, men då är ju allt "normalt" iaf, inga konstigheter med kroppen. Jag tror eventuellt, kanske, kanske att jag slutat blöda idag! Jag ska iväg och träna nu så får vi se efter.
  • Mmmbop

RaraS: Usch ja, man funderar alldeles för mycket faktiskt. Ibland skulle det vara bra skönt att bara kunna stänga av hjärnan en stund! Hoppas sammanbrottet går över snabbt och du kan njuta av din ledighet! Ta alvedon för mensvärken så du kan åka skidor! Kram på dig!

Mika: Jag har precis börjat tempa för att kolla läget. Min temp har nu sjunkit sista dagarna från 37.1 ca till 36.7. Jag har idag praktiskt taget helt slutat blöda också, så nu är jag tillbaka på banan! Ska bli intressant att se temphöjning när jag får ÄL nästa gång. Ska hålla koll med stickor också. Jag kan inte äta hormonella preventivmedel så jag funderar faktiskt på att skaffa en sån Lady-comp, fertilitetsdator. Den är dyr, men bra att ha nu när man testar och om jag sedan lyckas kroka en karl någon gång så använder man den som "preventivmedel" också. Tydligen säkrare än kondom om man använder den rätt.

Sunflower: Hoppas du kan på söndag! Och hoppas du får må bättre snart!

Speranza: Tack för peppen, alltid bra! MA är min värsta mardröm... Måste vara så hemskt att tro att allt är bra så är det inte det ändå!

• Mmmbop

Jag bor i Traneberg/Bromma. Vi avvaktar till lördag och ser hur du mår Sunflower. Nästa vecka är jag upptagen onsdag och torsdag. Lilla Frugan, klart du kan ta med barnet om det skulle krisa. Vi gillar ju barn de flesta av oss =) Vi kan ju vara hemma hos någon också så kanske det är lättare att låta honom/henne leka om det skulle behövas.

Mika: Ja bra att ta ett test imorgon också. Bara för att vara säker.

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3